2015-02-13, 15:25
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
I ärlighetens namn, hur många personer har inte blivit uthängda Flashback.

Det har varit ett stort antal uthängningar med 1000-tals osmakliga inlägg som följd MEN det har drabbat alla samhällsgrupper och hela den politiska skalan av personer som inte har gjort det för ekonomisk vinning.

RG håller sina egna om bakom ryggen och Aftonbladet har en tydlig politisk vinklig och vinstsyfte.

Jag försvarar absolut inte de som gör allt för att göra livet surt för de som blir uthängda här (jag har i många fall själv deltagit även om mitt deltagande har bleknat i jämförelse de värsta näthatarna) men inte fan det går det att jämföra! Hatet på Flashback är en biprodukt av anonymitet och yttrandefrihet som används av vanliga människor Aftonbladet använder nu uthängningar som ett verktyg att tysta meningsmotståndare och den data som utnyttjas kommer från kriminella vänsterextremister.

Jag kan bara minnas att jag näthatat Kevin Kapstad efter att han begick den största våldtäkten på svensk hockey i modern tid https://www.youtube.com/watch?v=au_J2q3bb5s

Jag tror dock inte ens att jag önskade livet av honom utan nöjde mig med att han aldrig mer borde få beträda en idrottsplan men det är väl lite samma sak som att dö för en hockeyspelare. Aftonbladet blir väl skitsura och hänger ut mig p.g.a att han inte är svensk... Men jag lovar att stå fast vid det jag skrev om Kapstad om Aftonbladet knackar på dörren!
Senast redigerad av hashish-boy 2015-02-13 kl. 15:38.
Citera
2015-02-13, 15:26
Medlem
panther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompan1
Driver ju med dig korkskalle..rejält dessutom..:/

Å nej, nu känner jag mig dum, verkligen
Varför kallar du folk för korkskalle, det är ett personligt påhopp..

I vilket fall så är problematik just den att folk inte gör skillnad på dolda sanningar och hot/våld. Det är en sak att ifrågasätta samhället och en annan att hota/tracka folk. Det kan inte vara förbjudet att ha en åsikt om samhällets upplevda problematik..
Citera
Medlem
panther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ederafittor
Att kritisera är en sak som jag ser det. Att hota en person för dens liv och säga att den är död inför miljoner av läsare är en annan.

Håller med helt. Men många tycker att man ska hänga ut ifrågasättande personer, det är problemet. Det är inte förbjudet att ifrågasätta.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
För att bajsbajsbajs är ett rent nonsensnlägg, medan det hätska inlägget förmodligen åtminstone på något sätt håller sig till ämnet.

Jag läser dagligen "inlägg" av typen "kan någon mörda horan" eller "ännu en kulturberikare" som tillför precis lika mycket som "bajsbajsbajs". Det kan väl ändå inte vara FB:s intention att vissa trådar endast är åsikts-papperskorgar där folk torrettar bara för att?

Vidare är jag absolut för anonymiteten på FB och tycker det ska vara jävligt högt i tak. Känner dock att moderatorerna kunde rensa lite mer i vissa trådar. Men jag förstår ju också att FB inte kan ha hur många moderatorer som helst... Jag vill bara att FB ska leva vidare och utvecklas till det bättre.
Citera
2015-02-13, 15:30
Medlem
VMiLavemangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Ett sånt där alster är faktiskt både komiskt och på sätt och vis en parodi på kvällstidningsjournalistik. Mer Karin Östman åt folket!

Ännu mer komiskt blir det när de själva inte erbjuder ersättning
Skärmdump ifall orginalet försvinner:
https://minfil.org/bbG7h2b4bc/Untitled-2.jpg
(publicerat på newsfeeden idag 13/2 -15)

Anns nya klänning ”såg ut som ett slöjdarbete”

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20307262.ab

Ha ha, den ena handen vet inte vad den andra gör
Citera
2015-02-13, 15:33
Medlem
Creaturs avatar
Jag förstår ingenting nu. Den där SD-juristen tyckte jag var en rejäl skalp. Men annars är det ju bara en förvirrad miljöpartist, en skogsarbetare osv. Var är alla makthavare som Aftonbladet lovade att avslöjade? Det måste ju finnas en del prominenta namn som faktiskt har skrivit gravt obehagliga saker på Flashback. Har de inte lyckats få fram mer än ett litet fåtal identiteter trots allt? Eller sitter de på en del anmärkningsvärda namn som de inte törs avslöja? Eller har de tagit intryck av röster som gått emot kampanjen?
Citera
2015-02-13, 15:35
Medlem
ReiseReises avatar
Sverige har blivit allvarligt "pussyfied" som man sager... Dessa javla personer som sitter och grater ut pa Aftonbaldet " BUHU HAN HAR NATHATAT MIIIIGGGG" Vem fan bryr sig vad folk skriver till dig pa internet, framforallt nar fanskapet ar anonymt.
Har ni dar hemma blivit mentalt skadade eller? Aldrig i nagot land har jag ens hort ordet "nathat" i samma utstrackt och daglig anvanding som ni gor i Sverige. Det har ju blivit likstallt med valdtackt tycks det som.
vafan betyder ens det ordet "nathat" det later ju som nagot som hittats pa av en froken i en forskola men det har tydligen blivit nagot blodigt allvar som jag ser folk beklagar sig over pa min facebook.

For fan, man up era slynor...

PS: hade dessa lipsillar spelat DotA hade de ju tagit livet av sig...
Citera
2015-02-13, 15:38
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enkelfnutt
Bahnhofs VD John Karlung i SvD:

"Fel att kartlägga de som skriver anonymt"

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/fel-att-kartlagga-de-som-skriver-anonymt_4332617.svd

Edit: Det var visst redan nämnt i tråden.

P.S. Pictacus ligger på samma server som Flashback. Aschberg och Karlung är butt buddies
Citera
2015-02-13, 15:38
Medlem
VMiLavemangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Patetiskt idag av aftonbladet att försöka få det till att se ut som att Jan Axelsson driver sidor med barnsex och liknande. Mindre begåvade människor tolkar det så och det är det som är syftet med sättet att skriva. Det handlar om sexnoveller där det på dom flesta sådana sidor förekommer noveller inom olika kategorier. Det är alltså enbart text. Så vidrigt av dom att försöka sprida någon snuskbild om personer.

Att folk har skickat in sina egna sexnoveller har väl alltid förekommit, vem minns inte FIB-aktuellt, Lektyrs och Aktuell-Rapports sexsidor med läsarnas egna berättelser. Vad jag vet så utgick det väl inte någon ersättning där?

T.o.m. Jan Oskar Sverre Lucien Henri Guillou a.k.a Jan Guillou arbetade för en av dessa tdningar under 60-talet. Om jag inte missminner mig så arbetar han som kolumnist för Aftonhoran idag!? Rätta mig gärna om jag har fel.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Jan_Guillou

Summa sumarum: Så länge det gagnar Aftonhorans egen agenda och inte städar upp framför egen dörr så skall man sitta still i båten
Citera
2015-02-13, 15:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
Jag förstår ingenting nu. Den där SD-juristen tyckte jag var en rejäl skalp. Men annars är det ju bara en förvirrad miljöpartist, en skogsarbetare osv. Var är alla makthavare som Aftonbladet lovade att avslöjade? Det måste ju finnas en del prominenta namn som faktiskt har skrivit gravt obehagliga saker på Flashback. Har de inte lyckats få fram mer än ett litet fåtal identiteter trots allt? Eller sitter de på en del anmärkningsvärda namn som de inte törs avslöja? Eller har de tagit intryck av röster som gått emot kampanjen?
Det handlar bara om att RG inte hade i närheten av det material som dom påstod i början. Dom har lyckats hitta några få konton och det är allt dom har på fötterna som det ser ut nu. Skulle inte oroa mej allt för mycket
Citera
2015-02-13, 15:39
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Sverige har blivit allvarligt "pussyfied" som man sager... Dessa javla personer som sitter och grater ut pa Aftonbaldet " BUHU HAN HAR NATHATAT MIIIIGGGG" Vem fan bryr sig vad folk skriver till dig pa internet, framforallt nar fanskapet ar anonymt.
Har ni dar hemma blivit mentalt skadade eller? Aldrig i nagot land har jag ens hort ordet "nathat" i samma utstrackt och daglig anvanding som ni gor i Sverige. Det har ju blivit likstallt med valdtackt tycks det som.
vafan betyder ens det ordet "nathat" det later ju som nagot som hittats pa av en froken i en forskola men det har tydligen blivit nagot blodigt allvar som jag ser folk beklagar sig over pa min facebook.

For fan, man up era slynor...

PS: hade dessa lipsillar spelat DotA hade de ju tagit livet av sig...

Gäller väl valfritt online spel iof! jävlar vilken näthatare jag är på online spel haha och har blivit näthatad själv där
Citera
2015-02-13, 15:43
Medlem
Zaedrewss avatar
Jag tycker den där krönikören gjorde hela saken väldigt klart. Den tredje statsmakten granskade för att de ska vara berättigande staten för folket - numera granskar den folket åt staten. Det första vi som samhälle borde göra är att rösta bort så de får dessa miljoner per år i presstöd som de får. Utan dessa miljoner skulle de antagligen snart vara borta från att vara lönsamma och det är ju faktiskt våra skattekronor som går till det = för att de ska granska makten och inte folket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in