2015-02-13, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Att de inte tagit kontakt med oss kan bero på att universum innehåller otroligt fantastiskt gigantiska avstånd som omöjliggör kontakt.

Trams.

Japp, exakt trams o tro något sånt som han gör...
Citera
2015-02-13, 15:20
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ja, den är hyfsat ny, men stöds av datan vi har tillgänglig idag som vi inte hade då. Ökad hastighet av expansionen osv.
Finns få som stödjer att universum på något sätt skulle "dra ihop" sig och bli till en ny singularitet för att sedan expandera igen.
Känner inte till någon data som på något sätt leder mot det. Skulle mer än gärna ta del av det isåfall. Det vore en enkel och elegant förklaring.

Självklart är det öppet och kan ändra sig imorgon. Det är inte direkt evolutionsteorin med ett berg av evidens vi pratar om här.

Fast det blir ingen singularitet. Men den här teorin försvinner problemet med singulariteten.
http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2687305/Was-Big-Bang-really-Big-BOUNCE-Loop-quantum-gravity-provide-new-explanation-origins-universe.html
Citera
2015-02-13, 15:23
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jugosloven
Japp, exakt trams o tro något sånt som han gör...

Tramset ligger 100 % på dig din oärliga herre.

Det är fullt möjligt att avstånden är för stora för kontakt. Det KAN mycket väl vara så.
Dock är det inte möjligt för dig att vara så pass oärlig som du är och inte få byxorna nerdragna gång på gång.

Vore kul att få en avslutande kommentar om att stjärnorna skulle ha skapats efter jorden också förresten - känns inte som om vi avslutade det samtalet.
Citera
2015-02-13, 15:24
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Fast det blir ingen singularitet. Men den här teorin försvinner problemet med singulariteten.
http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2687305/Was-Big-Bang-really-Big-BOUNCE-Loop-quantum-gravity-provide-new-explanation-origins-universe.html

Tackar - ska läsas.
Citera
2015-02-13, 15:25
Medlem
Citat:
Tramset ligger 100 % på dig din oärliga herre.

Det är fullt möjligt att avstånden är för stora för kontakt. Det KAN mycket väl vara så.
Dock är det inte möjligt för dig att vara så pass oärlig som du är och inte få byxorna nerdragna gång på gång.

Vore kul att få en avslutande kommentar om att stjärnorna skulle ha skapats efter jorden också förresten - känns inte som om vi avslutade det samtalet.

Suck.
Citera
2015-02-13, 15:26
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Mm, ohne korrektion.
Och var kom universum ifrån?

Ingenstans, hahaha, hej hopp, det har alltid funnits. Precis som den religiösa förklaringen på gud.

Min poäng är att man inte behöver infoga en skapargud i sammanhanget eftersom universum, precis som den förmodade guden, mycket väl kan ha existerat i evighet alldeles på egen hand.
Citera
2015-02-13, 15:27
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Suck.

What a comeback

Som sagt - när du vill fortsätta prata begreppet "kan" (som uppenbarligen snurrar till det för dig - vi kan ta det steg för steg) eller vilken ordning ting i universum kom till är jag här
Citera
2015-02-13, 15:28
Medlem
Citat:
What a comeback

Som sagt - när du vill fortsätta prata begreppet "kan" (som uppenbarligen snurrar till det för dig - vi kan ta det steg för steg) eller vilken ordning ting i universum kom till är jag här

Ingeting är omöjligt, bara olika svårt.
Något som ni inte kan ta in era hjärnor...
Citera
2015-02-13, 15:32
Medlem
jedidja1s avatar
Min tes på frågan vem skapade Gud är han knäppte fram sig själv ur ingenting och blev oändlig. Och det går som sagt va inte med bestämdhet säga att Gud finns. Så allt kretsar kring tro som betyder att inte veta. Jag tror på en kraft större än mig själv och detta får man väl kalla för Gud då,men jag är övertygad om att "Hans" Markpersonal Prällar Mullor Rabbiner mm av Prälleskap inte är att lita på. Och han skiter fullständigt i människosläktet.En del av Guds Namn Gammal Utan Död G.U.D enkelt va??? Ha en bra dag
Citera
2015-02-13, 15:33
Medlem
RostigKreativitet.s avatar
Dom har inte sagt att det är omöjligt, det sades att det kan vara omöjligt. Det är inte samma sak som att säga att det är omöjligt. Ärligt talat Jugosloven, riktigt barnslig nivå på dig, jag förstår inte vad det är som är så svårt. Du är som en trotsig unge.
Citera
2015-02-13, 15:34
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Ingeting är omöjligt, bara olika svårt.
Något som ni inte kan ta in era hjärnor...

Men va bra! Kan ni då vara så vänlig och slå ihop tex två väteatomer och få en guldatom? Kan ni få gravitation att att repellera? Kan ni flaxa med armarna och flyga till Australien? Ingenting är omöjligt, bara olika svårt eller hur?
Citera
2015-02-13, 15:34
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Dom våldtas, svälter ihjäl osv för att det finns onda människor som göra onda saker mot andra.
Guds fiender finns överallt.
.

IS begår fruktansvärda övergrepp på kvinnor och barn. De legitimerar sig med att de har gud på sin sida. Så antingen har de det eller så blundar gud för att de utnyttjar hans namn. I båda dessa fallen är gud en idiot.

Guds fiender, en typisk IS- fras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in