2015-02-13, 13:38
Medlem
Ja, nu är det skutbesökt på Aftonbladet, Expressen har jag inte besökt sedan deras samarbete med researchäcklet.

Jäklar vilken hög journalistisk nivå som håller.
Citera
2015-02-13, 13:39
Medlem
allegragellers avatar
"Stoppa kartläggningen av dem som skrivit anonyma inlägg på Flashback. Forumet är en del av den svenska internethistorien och bör inte stängas, utan snarare K-märkas. Det skriver Jon Karlung, vd för internetleverantören Bahnhof, där Flashback har en del av sina internettjänster."

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/fel-att-kartlagga-de-som-skriver-anonymt_4332617.svd
Citera
2015-02-13, 13:41
Avslutad
I krig och kärlek sägs allting vara tillåtet

Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Själv tycker jag det spretar åt alla jävla håll nu. Folk på Flashback skriker och gapar på varandra än att diskutera ABs utspel för vad det är.

Man har släppt lös en moderator som säger "åhhh det är så många inlägg - vi kan inte bevaka" Nähäe - är det svaret på att Flashback skall förbli en sophög ?

Det vore ju jävligt bra om ägarna, admins, uttalade sig om de positiva saker som finns på forat.

Det är väl 80/20-regeln här, typ ? Att 20% av inläggen är skit och rena olagligheter må vara, men skall det pajja ryktet för 80% andra som odlar sina intressen och delar med sig ?
Skall AB lyckas med sin agenda ?!

Varför delar inte admin med sig vad de tycker ? Saknas ryggrad och stake nu när det blåser lite...

Precis. I stället för att visa det verkliga värdet med Flashback(om det finns något då alltså)så ger folk här Aftonbladet precis och just det Aftonbladet är ute efter.
Gå samman i stället och enas kring intresset Flashback skall vara för den som nu själv valt att vara medlem här i stället för att spela den lede fi, d. v. s Aftonbladet i detta fallet, rakt i händerna.
Fortsätter det så här så får man väl inom en mycket snar framtid ge Aftonbladet rätt och därmed bli både en läsare och en tyckare på deras sida, då.
(jag börjar redan få litet ont i stjärten, känner jag, oskuld som jag är. ).
Senast redigerad av hee4r 2015-02-13 kl. 13:52. Anledning: glömde rubriksätta
Citera
2015-02-13, 13:42
Medlem
DIEXELs avatar
Men gäsp. Den legala porrindustrin är som vilken annan bransch som helst, den är bara ute efter att tjäna pengar precis som till exempel bil-, livsmedels-, petroleum-, läkemedels- och kemikalieindustrin vill göra. Vill man dock få till att porrindustrin är i gråzonen på grund av tvivelaktiga arbetsmiljöer för arbetstagare så då kan man undra hur samhället/medierna kan acceptera att stora mainstreamföretag anklagas dagligen för att ha utnyttjat människor, använt sig av barnarbete, förhindrat mänskliga rättigheter och fackförbundsbildningar både verbalt och fysiskt och förgiftat miljön osv.

Tröttsamt att man hela tiden försöker chocka de dödliga med att den legala porrindustrin står helt sidan om mainstreambranscherna. Gäsp igen, AB.

(Detta inlägg är riktat mot diskussionen om AB:s senaste avslöjande om JA och dennes "tvivelaktiga" affärsintressen.)
Senast redigerad av DIEXEL 2015-02-13 kl. 13:46.
Citera
2015-02-13, 13:49
Medlem
Det enda som Ab o Researchgrruppen vill uppnå är att HEN...ingenstans, inte i ngn media ska få kritisera muslimer! Hörde igår på radion att det största "hotet med flashback" är att det sprids rasism och främlingsfientlighet, och då bör man, med regeringens hjälp stänga ner detta forum. Morgan Johansson säger sig nu ska se över hur man ska gå tillväga med det.

Förr i tiden, den gamla goa tiden om nån minns den, fick man, anonymt, skriva insändare i tidningar o kommentera fritt i t ex Karlavagnen...men..men..då folk började ifrågasätta invandringen o kostnader, våldsbrott bland utrikesfödda etc, då stängde man ner den möjligheten. Nu ska namn, adress, o telefonnummer finnas med, och om man ändå, är det minsta kritisk mot invandring eller islam osv, ja då tas kommentaren helt sonika bort! OCH det är därför Ab m AFA-anhang gnisslar tänder nu och vill förgöra oss, som annars inte har en chans att få komma till tals, de rättigheterna!! Yttrandefriheten i Sverige börjar likna kommunistländer mer o mer.
Citera
2015-02-13, 13:53
Medlem
Pickmylussys avatar
Hoppas alla har läst insändaren från "Birgit" i dagens Metro.

Hon vet inte vad Flashback är men hon vill ha bort det då det "är så fruktansvärt." etcetc.

Så sätts drevet igång, fyfan vad illa till mods man blir av detta. Folk sitter hemma och har inte en jävla aning om vad fan dom står för. Hjärntvätteri på låg jävla nivå, men det funkar. Fyfan.
Citera
2015-02-13, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kongeroa
Det enda som Ab o Researchgrruppen vill uppnå är att HEN...ingenstans, inte i ngn media ska få kritisera muslimer! Hörde igår på radion att det största "hotet med flashback" är att det sprids rasism och främlingsfientlighet, och då bör man, med regeringens hjälp stänga ner detta forum. Morgan Johansson säger sig nu ska se över hur man ska gå tillväga med det.

Förr i tiden, den gamla goa tiden om nån minns den, fick man, anonymt, skriva insändare i tidningar o kommentera fritt i t ex Karlavagnen...men..men..då folk började ifrågasätta invandringen o kostnader, våldsbrott bland utrikesfödda etc, då stängde man ner den möjligheten. Nu ska namn, adress, o telefonnummer finnas med, och om man ändå, är det minsta kritisk mot invandring eller islam osv, ja då tas kommentaren helt sonika bort! OCH det är därför Ab m AFA-anhang gnisslar tänder nu och vill förgöra oss, som annars inte har en chans att få komma till tals, de rättigheterna!! Yttrandefriheten i Sverige börjar likna kommunistländer mer o mer.
Min fetning av texten i citatet.

Du har helt rätt, något allvarligt har hänt i vårt land.

Jag skulle vilja uttrycka det som, att yttrandefriheten i Sverige börjar likna den i Islamska staten.
Citera
2015-02-13, 14:18
Medlem
Bahnhofs VD John Karlung i SvD:

"Fel att kartlägga de som skriver anonymt"

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/fel-att-kartlagga-de-som-skriver-anonymt_4332617.svd

Edit: Det var visst redan nämnt i tråden.
Senast redigerad av Enkelfnutt 2015-02-13 kl. 14:20.
Citera
2015-02-13, 14:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ederafittor
Han försöker motivera hatet genom att skylla på att några få skrivit om saker som matlagning. Det blir så löjligt att jag rodnar. Vem tror på allvar att dom som skrivit om matlagning kommer bli uthängda? Det är så att jag känner för att sätta en papperspåse över huvudet och sätta mig i ett litet hörn och vagga fram och tillbaka

Har du ens läst trådarna om till exempel negerbollar i avdelning mat och dryck? Jag är helt övertygad om att Aftonbladet kan hitta någon att hänga ut även ur kategorin matintresserade. Att använda ordet negerboll är i somligas(läs Aftonbladet) ögon lika fruktansvärt som att kalla någon nogger,...nigger.
Citera
2015-02-13, 14:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Det är ju ett problem. Men de flesta har betett sig på fel sätt, som jag nu har sagt flera ggr. Antingen ska de neka eller vägra uttala sig eller så gå till motangrepp. För övrigt har väl inte Aftonhoran någon rätt att gå in på tjänsterummet där läkaren ifråga arbetar och fråga något lika lite som i hans privata bostad?
Jag håler med dig till stor del. Dom borde gå till motattack på en gång vem fan ska bli intervjuad på det sättet om nån kom fram och intervjuade någon som var ute på promenad om vädret eller husdjur med samma aggressivitet skulle det bli ett ramaskri tror jag. Ett stort och jättestort ramaskri också. Alltså från den personen. Sen kan jag säga det du skriver om att neka tror jag att folk blivit så överrumplade. Att det är som jag att trots att jag finns på listan vet jag inte ens vad jag skrivit på kontot som finns med den email addressen och tror inte alls jag kommer bli uppsökt. När det ändå händer blir det som en overklighetskänsla och dom få det händer vet inte vad dom ska göra
Citera
2015-02-13, 14:22
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pickmylussy
Hoppas alla har läst insändaren från "Birgit" i dagens Metro.

Hon vet inte vad Flashback är men hon vill ha bort det då det "är så fruktansvärt." etcetc.

Så sätts drevet igång, fyfan vad illa till mods man blir av detta. Folk sitter hemma och har inte en jävla aning om vad fan dom står för. Hjärntvätteri på låg jävla nivå, men det funkar. Fyfan.
Det går bra att byta ut flashback mot Facebook och diverse tiggargrupper där. Birgit hade då istället skrivit att Facebook ska tas bort.
Nu i tider när staten vill kunna radera domännamn kan det vara på sin plats att börja planera ett svenskt onionforum.
Citera
2015-02-13, 14:23
Medlem
VMiLavemangs avatar
Medialandskapet håller också på att förändras, därför iscensätter Aftonhoran denna häxjakt, för att ensamma dominera arenan.

Genom att stänga ned kommentatorsfälten har de själva bidragit till den här sajtens överlevnad. Vi får inte heller förglömma att den genomsnittliga Flashbackanvändaren är mer kritisk till det som skrivs i MSM (de har påtagit sig en roll som "filter" för vad folket tål & bör läsa).

Allt fler håller på att vakna upp och inse detta varför de självmant söker sig till FB av en eller annan anledning. Det kan inte vara en slump att drygt en tiondel av Sveriges befolkning är reggade på FB.

Den goda sidan omnämns alltför sällan, t.ex. kunde väl den s.k. "kattmördaren" i Gbg sättas dit med hjälp av medlemmar av FB. Rätta mig om jag har fel.

Vidare så har jag deltgit i minst ett sök med Missing People, en sak jag inte fått reda på om det inte vore för FB. Mänksligt medlidande finns även på FB.

Vidare så kan jag säga att allt som skrivs på FB inte är klockrent, men som vilken normalbegåvad medborgare som helst så gäller det att filtrera. Jag själv har skrivit mycket nedlåtande om ett spamföretag i Örebro, åsikter som jag vidhåller än idag, även om företaget nu bytt namn för att träffarna på FB blev dem för övermäktiga. Där myndigheterna fallerar p.g.a. diverse lagar, där träder FB in och "kunder & "utsatta" kan få någon form av upprättelse. Det utkristalliseras ganska snart om någon är inne för att smutskasta en konkurrent.

All heder åt Flashback och de avarter som finns, de som vi normalbegåvade kan sålla bort som icke trovärdiga, men som Aftonhoran har svårt att klara av. För Aftonhoran är målet att ensamma dominera arenan, låt dem inte lyckas.

P.S. Fan vad jag hatar särskrivningsproblematiken på FB, men problemet finns även på Blocket D.S.
http://skyltat.se/tag/blocket/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in