2015-02-12, 18:40
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColinCherry
Fast om de går in på privatmark och man vid första kontakt ber dem sticka och de då sticker har de ju inte begått hemfridsbrott för att det tekniskt sätt ska funka måste man väl ha en skylt vid tomtens ingång där det står att besökare undanbedes. Det är väl först efter man bett dem avlägna sig hemfridsbrott kan bli aktuellt om de sedan inte gör så.

Skulle någon komma hem till mig och försöka ta sig in i huset eller vägra lämna tomten hade jag nog använt mig av kokande olja som jag slängt på dem, vad skulle de bli för konsekvenser av detta?

Du får aldrig använda mer våld än vad situationen kräver. Konsekvensen kan bli att du polisanmäls, åtalas och döms för ett brott. Omständigheterna kring händelsen ligger till grund för hur ditt agerande bedöms.
Citera
2015-02-12, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Jim Olsson har verkligen banat vägen för hur man ska bete sig om en vänsterextrem murvel dyker upp oanmält. Standardfrasen "Dra åt helvete" fungerar mer än väl.

Vilken chef!

https://www.youtube.com/watch?v=1lRX4zOTcpg

Hahaha! Precis så ska det göras! Stöddigare än så är inte murvlarna! All heder åt Jim!
Citera
2015-02-12, 18:42
Bannlyst
Skulle de inte avslöja fler "viktiga" personer? De enda "viktiga" personerna var ju för fan den där juristen, läkare och miljöpartisten den kortväxta skogshuggaren räknar jag inte ens som "viktig".

När kommer flera avslöjanden? Väntar fan på lite spänning
Citera
2015-02-12, 18:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ColinCherry
Fast om de går in på privatmark och man vid första kontakt ber dem sticka och de då sticker har de ju inte begått hemfridsbrott för att det tekniskt sätt ska funka måste man väl ha en skylt vid tomtens ingång där det står att besökare undanbedes. Det är väl först efter man bett dem avlägna sig hemfridsbrott kan bli aktuellt om de sedan inte gör så.

Skulle någon komma hem till mig och försöka ta sig in i huset eller vägra lämna tomten hade jag nog använt mig av kokande olja som jag slängt på dem, vad skulle de bli för konsekvenser av detta?

Kokande olja kan du nog råka illa ut för. Vi bor ju i Sverige. I vissa delar av USA skulle du kunna dra fram pistolen och skjuta dem utan att ens åtalas för det. Men isvatten i februari eller så som Jim Olsson bara trycker till den där nollan rent verbalt utan våld alls tycker jag räcker långt
Citera
2015-02-12, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodaifickan
Du har uppenbarligen inte förstått vad jag skrev. Flashback är en bra plattform men personerna bakom är en helt annan fråga. Vad för garanti har förresten du och jag att det hela inte är ett insiderjobb?

Flashbacks ledning har som bäst varit oaktsamma och försummande. Jämför tiden man lagt på att gnälla om adblock satt mot tiden man ägnat åt att ens kommentera det här så börjar nog bilden klarna lite.
Det här undrar jag också över. Varför kommenterar inte FB det hela?
När ryktet gick ut i somras eller när det var om att de hade FB:s databas så gick admin ut med att de varken kan bekräfta eller dementera då de inte vet. Nu vet alla, för jag tror inte att frange till exempel har varit något beställt troll som eventuellt läkaren, därmed kan det kanske vara läge för FB att kommentera det hela?

För övrigt har jag missade samtal från okänt nummer och dörrklockan plingade i förmiddags. Men den plingade bara en gång och jag antog att det var försäljare eller dylikt, så somnade om istället.
Men senare föll tanken ned: Kan det ha varit Aftonbladet? Jag har ju önskat livet ur deras barn, "näthatat" PH-Emelie från säsong 2013 och säkert ännu mer.
Hoppas, hoppas...
Citera
2015-02-12, 18:47
Medlem
senapslamms avatar
Ja det är nog inte alla som Bankirfamiljen Aschberg VÅGAR hänga ut. Kan ju sluta hursomhelst för dem. Nu har man ju begränsat sig till några akademiker och någon stackars undersköterska. Vet att de aktar sig att ge sig på dem som kan bitas på riktigt...
Citera
2015-02-12, 18:53
Medlem
Brillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Ja det är nog inte alla som Bankirfamiljen Aschberg VÅGAR hänga ut. Kan ju sluta hursomhelst för dem. Nu har man ju begränsat sig till några akademiker och någon stackars undersköterska. Vet att de aktar sig att ge sig på dem som kan bitas på riktigt...

De väntar nog till strax innan valet med vissa (SD) för maximal påverkan av maktordningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Rädsla. Har mer än en gång funderat på att dra iväg ett pm till ett par medlemmar och fråga om allting verkligen står rätt till. Huruvida hatet ska få göra sig uttryckt eller inte kan diskuteras, men det går inte att förneka att det verkligen finns ett omänskligt hat på flashback.

..och det är väl just det som är problemet? Den uteblivande debatten.

Nej då! Det gäller enbart för dig som inte accepterar spelreglerna, det är Du som missar debatten!
Citera
Medlem
Nattlandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenAhlbin
Något jag lagt märke till i denna tråden är att alla som du som har mindre än 100 inlägg är väldigt väldigt positiva till Aftonhoran granskning av Flashback

Det kan väl inte var så att Aftonhoran tillsammans med RG har en egen trollfabrik

Bra att det är fler än jag som lagt märke till detta. Visst är det intressant!

Samma förra gången detta var på tapeten. Då dök det också upp en skitsvärm med användare med typ 3 inlägg som alla skrev olika varianter på: Hahah vad roligt att se alla flashbacknassar svettas nu hahah! Nu är ni inte så morska vah? hahah.

Små kräk.
Citera
2015-02-12, 18:57
Medlem
Schweizergardes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Deras rapportering är över nu ändå.

Man har börjat runda av med den obligatoriska "lagändringskravsartikeln", "Så-gör-du-för-att-artikeln...", det blir ett avslut imorgon troligast, evt i övermorgon, sedan är allt ett minne blott.

Tror inte den är över riktigt än. Men det spelar ingen roll. Är det rätt att RG och Aftonbladet ska ha något jädra "åsiktsregister" över folk? Sedan när du registreras som politiker, C-kändis eller av någon anledning blir intressant så ska de kunna sippra igenom deras lilla kakburk och dra upp 5-10 år gamla synder?

Dumpen kommer missbrukas för att straffa folk i framtiden och hålla dem rädda och undan maktens korridorer. Därför bör FB införa att användare får rensa sina gamla inlägg, under en begränsad tid, så att de som blivit drabbade av läckan kan lägga det här bakom sig, och Flashback kan gå vidare utan att folk vänder ryggen till forumet.
Citera
2015-02-12, 18:59
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brillan
De väntar nog till strax innan valet med vissa (SD) för maximal påverkan av maktordningen.
Förmodligen, men varför hängde de inte ut folk innan valet 2014 om databasen är flera år gammal och de började snacka om den för ett par år sen?
Citera
2015-02-12, 19:01
Medlem
Schweizergardes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Förmodligen, men varför hängde de inte ut folk innan valet 2014 om databasen är flera år gammal och de började snacka om den för ett par år sen?

De kan ha fått den i samband med att de uppmärksammades för Disqus-hacket. En annan teori är att de har väntat på att preskriptionstiden för dataintrånget skulle gå ut, för att minimera risken att åka dit för medhjälp till IT-brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in