2015-02-12, 18:05
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Det är ju mest fegisar de har gett sig på hittills. Hamilkar har bemött deras svammel på ett mycket hedervärt sätt.

Jag har inte läst vad han svarade.
Citera
2015-02-12, 18:05
Medlem
Sveapådekens avatar
Citat:
Precis. Kommer de hem till en är det bara att säga att de begår hemfridsbrott. Tjafsar de emot sparkar man ut dem - bokstavligt. Vad fan ska de göra åt det?

Ser fram emot att de nån gång kommer åka på stryk! Det är nästintill oundvikligt om detta fortsätter.
Jag råder alla att skaffa en Balaklava och en lätt tillgänglig högtryckstvätt!
Citera
2015-02-12, 18:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Inkvisitionen
Det finns dom av oss som har ett jobb att gå till. Dom uthängda hittills har inte haft nån chans att gömma sej. Vem vet hur många aftonbladet kontaktat som haft den möjligheten?

Det är ju ett problem. Men de flesta har betett sig på fel sätt, som jag nu har sagt flera ggr. Antingen ska de neka eller vägra uttala sig eller så gå till motangrepp. För övrigt har väl inte Aftonhoran någon rätt att gå in på tjänsterummet där läkaren ifråga arbetar och fråga något lika lite som i hans privata bostad?
Citera
2015-02-12, 18:08
Medlem
Inte för att det är svårt att hitta idioter i samhället men när hotmail och rasism på fb mm. håller som bevis för "näthat" så kan man ju som journalist själv skapa konton på olika ställen och hata sig själv.
Demand & Supply. Money in the bank.
Citera
2015-02-12, 18:08
Medlem
Grodaifickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gamesetmatch
å andra sidan, om du inte gillar yttrandefrihetens baksidor så finns det ju andra forum, exempelvis familjeliv. håll dig borta från forum som flashback, reddit och 4chan om du störs av fri diskussion eller frihet i allmänhet.

att flashback har fått ett inflytande på opinionen är ju inte flashbacks fel. folk har vänt sig till olika trådar på flashback för att traditionell media har brustit väldigt gravt i sin nyhetsrapportering och därmed tappat många människors förtroende.

Du har uppenbarligen inte förstått vad jag skrev. Flashback är en bra plattform men personerna bakom är en helt annan fråga. Vad för garanti har förresten du och jag att det hela inte är ett insiderjobb?

Flashbacks ledning har som bäst varit oaktsamma och försummande. Jämför tiden man lagt på att gnälla om adblock satt mot tiden man ägnat åt att ens kommentera det här så börjar nog bilden klarna lite.
Senast redigerad av Grodaifickan 2015-02-12 kl. 18:12.
Citera
2015-02-12, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sveapådeken
Ser fram emot att de nån gång kommer åka på stryk! Det är nästintill oundvikligt om detta fortsätter.
Jag råder alla att skaffa en Balaklava och en lätt tillgänglig högtryckstvätt!

Högtrycktstvätt eller bara en spann isvatten är en utmärkt idé såhär på vintern. Med tanke på att de begår hemfridsbrott så fort de går in på privat mark och inte avlägsnar sig vid uppmaning eller går över tröskeln till någons ytterdörr, så kan de inte gärna göra så mycket åt det
Citera
2015-02-12, 18:13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Högtrycktstvätt eller bara en spann isvatten är en utmärkt idé såhär på vintern. Med tanke på att de begår hemfridsbrott så fort de går in på privat mark och inte avlägsnar sig vid uppmaning eller går över tröskeln till någons ytterdörr, så kan de inte gärna göra så mycket åt det
Exakt. -"Far åt helvete"- är det enda svaret svinen förtjänar.
Citera
2015-02-12, 18:18
Bannlyst
Citat:

Fast om de går in på privatmark och man vid första kontakt ber dem sticka och de då sticker har de ju inte begått hemfridsbrott för att det tekniskt sätt ska funka måste man väl ha en skylt vid tomtens ingång där det står att besökare undanbedes. Det är väl först efter man bett dem avlägna sig hemfridsbrott kan bli aktuellt om de sedan inte gör så.

Skulle någon komma hem till mig och försöka ta sig in i huset eller vägra lämna tomten hade jag nog använt mig av kokande olja som jag slängt på dem, vad skulle de bli för konsekvenser av detta?
Citera
2015-02-12, 18:21
Medlem
skadetbehovass avatar
dom gör alla rätt för att försöka tysta alla som inte är på deras sida
Citera
2015-02-12, 18:25
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Exakt. -"Far åt helvete"- är det enda svaret svinen förtjänar.

Jim Olsson har verkligen banat vägen för hur man ska bete sig om en vänsterextrem murvel dyker upp oanmält. Standardfrasen "Dra åt helvete" fungerar mer än väl.

Vilken chef!

https://www.youtube.com/watch?v=1lRX4zOTcpg
Citera
2015-02-12, 18:29
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Jim Olsson har verkligen banat vägen för hur man ska bete sig om en vänsterextrem murvel dyker upp oanmält. Standardfrasen "Dra åt helvete" fungerar mer än väl.

Vilken chef!

https://www.youtube.com/watch?v=1lRX4zOTcpg

Sannerligen det där var riktigt chef! tar inte skit och låter inte dessa människor få en syl i vädret heller! så går journalisten där ifrån med huvudet hängandes
Senast redigerad av nousernameneeded 2015-02-12 kl. 18:31.
Citera
2015-02-12, 18:29
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Rätta mig om jag har fel, men dom enda som gör en stor nyhet av detta är Aftonbladet själva?

Ja, det är de enda som har dragit igång "drevet" och hoppades väl på att fler skulle följa efter. Men eftersom de fattar knappast själva vad de håller på med så lyckades AB inte göra någonting vettigt av det hela.

Deras reportage och avslöjande har bara gått till spillo, allt jobb var meningslöst och nästa veckan så är allt bortglömt. Precis som det brukar vara för en journalist i dagens Sverige, i alla fall om man jobbar på en kvällsblaska och tror sig kunna rädda världen genom sina artiklar.

Helin kan behålla sin villa på Äppelviken och AB lyckas hållas flytande i ett par månader innan nästa "viktiga" avslöjande börjar igen. Allt i sin ordning.

Tack för den här gången Aftonbladet!
Senast redigerad av remixutoheaven 2015-02-12 kl. 18:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in