2015-02-12, 14:53
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F-mannen
PSG - Chelsea
Shaktar - Bayern
Shalke - Real
City - Barca
Juventus - Dortmund
Arsenal - Monaco
Leverkusen - Atletico

Bortsett från Juventus - Dortmund som ändå måste anses som en svårtippad match trots Dortmunds tabelläge. Finns det chans på något skräll egentligen?..

Beror väl lite på hur djup Reals svacka är, nu tror jag ju inte Real torskar mot Schalke över 2 möten men säg att Ronaldo är borta samt att Reals svacka fortsätter så kan det nog bli klurigare än man tror.

Men å andra sidan kan det lika gärna bli 6-0 i första mötet till Real.

Annars gissar jag väl att Barca, Chelsea, Real, Arsenal, Atletico, Bayern, Juventus samt (vad är den 8:e matchen?) går vidare.

Dortmund - Juve blir väl det mest intressanta mötet där jag tror Dortmund kan skrälla. För de har ju faktiskt gjort ett riktigt bra CL hittills mitt i all jävlighet. Och Juve har ju tidigare i CL inte imponerat så brutalt i slutspelet, och ser inte vad som gör Juve till ett bättre lag i år än tidigare år.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2015-02-12 kl. 14:58.
Citera
2015-02-12, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Beror väl lite på hur djup Reals svacka är, nu tror jag ju inte Real torskar mot Schalke över 2 möten men säg att Ronaldo är borta samt att Reals svacka fortsätter så kan det nog bli klurigare än man tror.

Men å andra sidan kan det lika gärna bli 6-0 i första mötet till Real.

Annars gissar jag väl att Barca, Chelsea, Real, Arsenal, Atletico, Bayern, Juventus samt (vad är den 8:e matchen?) går vidare.

Dortmund - Juve blir väl det mest intressanta mötet där jag tror Dortmund kan skrälla. För de har ju faktiskt gjort ett riktigt bra CL hittills mitt i all jävlighet.

Basel - Porto
Citera
2015-02-12, 15:00
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennyQ
Basel - Porto

Ja, just det. Ja, där går väl Porto vidare antar jag.
Citera
2015-02-12, 15:12
Medlem
Citat:
Ja, just det. Ja, där går väl Porto vidare antar jag.

Alla favoriter med andra ord. Hade varit kul om någon skulle överraska. Tror Dortmund mycket väl kan slå ut ett Juve som ofta har svårt i Europa.

Annars tippar jag att Leverkusen, som har ett riktigt bra lag, slår ut Atletico. Hade inte varit första gången förra årets finalist hade åkt ur i åttondelen året därpå.
Citera
2015-02-12, 15:18
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Alla favoriter med andra ord. Hade varit kul om någon skulle överraska. Tror Dortmund mycket väl kan slå ut ett Juve som ofta har svårt i Europa.

Annars tippar jag att Leverkusen, som har ett riktigt bra lag, slår ut Atletico. Hade inte varit första gången förra årets finalist hade åkt ur i åttondelen året därpå.

Leverkusen är usla i Europaspel dock. Större chans att Schalke slår ut Real skulle jag säga. Eller PSG/City slår ut sin motståndare.

Leverkusen - Atletico ser jag på förhand som den säkraste matchen typ. Mycket pga hur usla Leverkusen alltid är i Europaspel.
Citera
2015-02-12, 15:25
Medlem
Citat:
Leverkusen är usla i Europaspel dock. Större chans att Schalke slår ut Real skulle jag säga. Eller PSG/City slår ut sin motståndare.

Leverkusen - Atletico ser jag på förhand som den säkraste matchen typ. Mycket pga hur usla Leverkusen alltid är i Europaspel.

Shakhtar - Bayern håller jag som säkraste matchen. Visst bortamatch i östra Ukraina är väl inte så lätt men tror inte Bayern kommer ha några problem att ta sig vidare.
Citera
2015-02-12, 15:27
Medlem
gulaLejonets avatar
jag tippar atletico - bayern i final (2-0 atletico) kom i håg vem som skrev det först
Citera
2015-02-12, 15:32
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulaLejonet
jag tippar atletico - bayern i final (2-0 atletico) kom i håg vem som skrev det först

Börjar bli så innerligt trött på uttrycket "kom ihåg vem som skrev det först".

Ja, du tippar något random som kan ske. vad vill du ha om det sker? Cred?
Citera
2015-02-12, 16:00
Medlem
gulaLejonets avatar
Citat:

Börjar bli så innerligt trött på uttrycket "kom ihåg vem som skrev det först".

Ja, du tippar något random som kan ske. vad vill du ha om det sker? Cred?

egentligen ingenting men efter närmare eftertanke kräver jag en hyllning/erkännande från dig, gärna med inslag av glada smileys
Citera
2015-02-12, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gulaLejonet

Japp och blir det fel låter vi det falla i glömskan
Citera
2015-02-15, 13:29
Medlem
pissoars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennyQ
Shakhtar - Bayern håller jag som säkraste matchen. Visst bortamatch i östra Ukraina är väl inte så lätt men tror inte Bayern kommer ha några problem att ta sig vidare.

På grund av rådande situation så har inte Shaktar spelat på sin hemmaarena på hela hösten, de lirar i Lviv i västra Ukraina.

PSG åkte ju på en riktig kalldusch igår när Marquinhos, Cabaye, Aurier och Lucas skadade sig och missar tisdagens match, Matuidi är också tveksam. Blir nog bara till att försöka hålla tätt och satsa på returmötet..
Citera
2015-02-15, 23:21
Medlem
MentosFruitcores avatar
Tippar matcherna nu inför:

17 February & 11 March
Paris Saint-Germain (FRA) v Chelsea FC (ENG)PSG oavgjort hemma, förlorar på Stamford Bridge, Chelsea vidare.

FC Shakhtar Donetsk (UKR) v FC Bayern München (GER) Bayern vinner båda matcherna enkelt.

18 February & 10 March

FC Schalke 04 (GER) v Real Madrid CF (ESP)Real Madrid vinst med ett mål borta, storvinst hemma, Real Madrid vidare.

FC Basel 1893 (SUI) v FC Porto (POR)

Porto kryssar borta, vinner hemma. Porto vidare.

24 February & 18 March
Manchester City FC (ENG) v FC Barcelona (ESP)Barcelona går vidare genom vinst båda matcher.
Juventus (ITA) v Borussia Dortmund (GER)

Dortmund vinner eller kryssar borta, och avgör hemma på westfalenstadion.

25 February & 17 March
Bayer 04 Leverkusen (GER) v Club Atlético de Madrid (ESP)Atletico vinner med 0-1 borta, och 2-0 hemma.
Arsenal FC (ENG) v AS Monaco FC (FRA) Vinst båda matcher, mötet avgjort redan i första matchen med 3 eller fler mål.

Hur tror ni matcherna kommer gå? De två mest ovissa matcher som spelas som jag ser det är Porto-Basel-dubbelmötet och Chelsea-PSG-mötet.

Man city - Barcelona blir nog enkelt i slutändan för formstarka Barcelona, även om matcherna ser spännande ut i förhand. Detsamma gäller Schalke mot formsvaga Real. Trots formen för Real blir det enkel promenad till kvarten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in