2014-08-28, 13:07
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Risk att priserna kommer vara jäkligt saftiga. Eller har Malmö sagt något om det?

Jag vet inte. Matcherna mot Sparta och Salzburg har ju varit förhållandevis billiga. Det har varit lägsta kategorin för oss med årskort.
Citera
2014-08-28, 13:17
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAZARD17
Jag som True Blue(chelsea)medlem skulle väl bli ganska prioriterad om nu Malmö skulle hamna i samma grupp som Chelsea, eftersom jag är svensk? Eller vad tror ni?

Tror inte det. Finns det inget poängsystem som det gör för landslaget eller vissa klubblag? Ibland lottas det ut random till alla medlemmar som söker biljetter.
Citera
2014-08-28, 14:02
Medlem
Gantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Tror inte det. Finns det inget poängsystem som det gör för landslaget eller vissa klubblag? Ibland lottas det ut random till alla medlemmar som söker biljetter.
Jag har för mig att man behöver ett viss poäng för att kunna få biljetter till specifika matcher (när det gäller Chelsea). Han kan dock söka via den svenska Chelsea supporterkultur där de ha ett ex antal biljetter att ge ut bland medlemmarna.
Citera
2014-08-28, 14:43
Medlem
regndroppens avatar
Snabb fråga bara hur kommer det sig att FCK och Ålborg båda kvalade till CL när de bara har en plats i danska ligan?
Citera
2014-08-28, 14:44
Medlem
mishimas avatar
Nu slår det mig också att MFF även är inkvalade till Uefa Youth League. Kul utmaning och erfarenhet för vårt U19-lag.

http://en.wikipedia.org/wiki/2014%E2%80%9315_UEFA_Youth_League

Förra säsongen sände ju Eurosport flera matcher. Gör de det i år också?

Ja, ser så ut.
http://tv.eurosport.se/fotboll/uefa-youth-league_sto4374013/story.shtml
Senast redigerad av mishima 2014-08-28 kl. 14:48.
Citera
2014-08-28, 14:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Snabb fråga bara hur kommer det sig att FCK och Ålborg båda kvalade till CL när de bara har en plats i danska ligan?
Uppenbarligen har de inte bara en plats i danska ligan?

Först hade de en kvalplats, sedan fick de en direktplats, sedan fick de en direktplats + en kvalplats, men nu har de istället två kvalplatser. Om jag inte är helt ute och cyklar är det så det varit.
Citera
2014-08-28, 14:50
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank

osynliga handen @osynligahanden · 52 min
Och DÄR minskade sannolikheten rätt mkt för alla svenska fotbollslag utom ett att vinna SM guld närmaste åren. Slut på meddelandet.

Ovanstående tweet sammanfattar det hela rätt bra.

Är inte osynliga handen jude?

Citat:
Ursprungligen postat av M.S
som jag frågade tidigare idag när du skrev samma sörja: kan du komma med några lag som börjat vinna ligan år efter år bara för att de tog sig till CL ett år?

Tack precis det jag menande
Citera
2014-08-28, 15:14
Medlem
mishimas avatar
Vilken sändning från lottningen ska man se? Vilken har bäst kommentator? Jag har inte kollat på det sedan Spurs var med för några år sedan.
Citera
2014-08-28, 15:16
Medlem
Gallachers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Vilken sändning från lottningen ska man se? Vilken har bäst kommentator? Jag har inte kollat på det sedan Spurs var med för några år sedan.

Ur svenskt och MFF-perspektiv så Viasat.
Citera
2014-08-28, 15:18
Medlem
MPGTNs avatar
Har försökt leta runt på UEFA:s hemsida efter exakt hur dragningen kommer gå till utan att hitta något av värde. Det enda som framgår är att lag från samma länder inte kan möta varandra. Börjar de dra från grupp 1 och sedan 2, 3 och fyra? Exakt hur gör de för att undvika att dra två lag från samma liga? Exakt vilka regler gäller?
Citera
2014-08-28, 15:20
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gallacher
Ur svenskt och MFF-perspektiv så Viasat.

Då blir det den.
http://www.viasatsport.se/live/fotboll/ucl-lottning-av-gruppspel/
Citera
2014-08-28, 15:22
Medlem
kostymnisses avatar
Beträffande MFFs publiktillströmning i ett gruppspel så får man ju för det sanna MFF-folkets skull hoppas att det säljs paket, att årskortare och medlemmar får köpa t.ex. 2 paket var (räcker kapaciteten då?) och därmed gör man att alla plastsupportrar till massa tv-spelslag endast får se sina lag via tvn eller om de mot alla odds lyckas få biljetter via klubbarna.
Är det 10% som gäller som bortadel i CL med? Isf kan ju plastfansen glömma att komma dit om MFF får några tungviktare. Så skall det givetvis vara, de som skall få se detta först och främst är de som svettas igenom Gefle hemma en tisdagskväll i regn och 11plus.

Vi hade ju själva problemet med att Ullevi var så stort och därmed kunde man se diverse barca/man.utd/milan/bayern munchen etc fans överallt när vi lira CL.

Stark insats igår det får man ända säga, men likt förbannat är en gång ingen gång!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in