2014-07-28, 21:39
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Alltså, varför är CL-finalen så jävla sent? Copa America drar ju igång den 11 juni och spelare måste vara med sina lag 2 veckor innan, CL-finalen är den 6e.. hur fan tänkte dom där?

Är CL-Finalen 6 juni? Brukar alltid vara i Maj.
Citera
2014-07-28, 21:42
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bannaintekalasfilm
Är CL-Finalen 6 juni? Brukar alltid vara i Maj.
Verkar så, läste detta på twitter, barcelona är typ helt körda om de skulle ta sig till CL-final

Citat:
If Barcelona play CL final this season, Messi, Mascherano, Neymar, Alves, Bravo and Suarez could not take part because of Copa America. [md]

note: cl final is on 6 jun this season, and internationals should join national teams two weeks before copa america's opening game on 11 jun

Måste ju fan bli flyttat tycker man...
Citera
2014-07-28, 22:18
Bannlyst
Är det imorn MFF spelar mot Sparta? Vad tror ni om den matchen?
Citera
2014-07-29, 00:19
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Citat:
Verkar så, läste detta på twitter, barcelona är typ helt körda om de skulle ta sig till CL-final

Måste ju fan bli flyttat tycker man...

http://en.wikipedia.org/wiki/2015_UEFA_Champions_League_Final

Du hade rätt, riktigt dåligt av UEFA.
Citera
2014-07-29, 02:47
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Alltså, varför är CL-finalen så jävla sent? Copa America drar ju igång den 11 juni och spelare måste vara med sina lag 2 veckor innan, CL-finalen är den 6e.. hur fan tänkte dom där?

Upplagt för Svenskt lag och vinna (MFF) i år
Citera
2014-07-29, 15:41
Medlem
Jaxxxs avatar
Kul att se att det är Sveriges för närvarande bästa lag som kvalar till CL. Känns oftast som att det svenska CL-kval bidraget är en spillra av vad de var när de vann serien, eftersom de blivit söndervärvade!

Känns 50/50 på förhand mot Prag, men så har jag väldigt dålig koll på tjeckiska ligan. Min känsla är dock att Sparta Prag idag är sämre än var de var för 10-talet år sedan.
Citera
2014-07-29, 16:14
Medlem
anteri17s avatar
Ska bli riktigt kul att se MFF idag. Sparta känns rent spontant som för stora favoriter.
Citera
2014-07-29, 16:33
Medlem
mishimas avatar
Av det lilla jag har läst och sett om Sparta Prag så är de väldigt känsliga för kontringar. Det går att överraska dem med snabba med snabba omställningar. De lyfter upp laget väldigt högt och sedan är de inte så snabba hem.

De är dock så klart stora favoriter, men jag är inte uppgiven på förhand.
Citera
2014-07-29, 16:39
Medlem
BirkaBagarens avatar
Sparta Prags matcher hittills efter deras sommaruppehåll:

Ligan - 2-1 (b) Bohemians 1905
CL-kval - 1-1 (b) Levadia Tallin
Supercupen - 3-0 Viktoria Plzen
CL-kval - 7-0 (h) Levadia Tallin
Träningsmatch - 4-0 (b) Basel
Träningsmatch - 0-2 (b) Dynamo Moskva
Träningsmatch - 3-1 (h) Hradec Kralove

Är eventuellt inte helt matchtränade vilket Malmö så klart är men har bara tappat förstamålvakten i sommar, som gick till Basel. Blir självklart tufft idag vilket snittoddset visar på. Men sett över två matcher vill jag ändå ge Malmö 30-40 % att ta sig vidare.

1.49 4.00 6.80
Citera
2014-07-29, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Ska bli riktigt kul att se MFF idag. Sparta känns rent spontant som för stora favoriter.

Håller med. Tror att Sparta kommer göra minst två mål ikväll, men ex. 2-1 borta och 1-0 hemma känns inte omöjligt för MFF. Jag höjer ett varningens finger () för att Malmö går vidare.
Citera
2014-07-29, 18:12
Bannlyst
MFF måste få spelet att funka över 90 minuter och inte bara i en halvlek som senast. Skulle säga att det är 60-40 till fördel åt tjeckerna samt att procentsatsen gick upp lite för MFF med tanke på att Sparta börjar hemma.
Citera
2014-07-29, 19:25
Medlem
traskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
MFF måste få spelet att funka över 90 minuter och inte bara i en halvlek som senast. Skulle säga att det är 60-40 till fördel åt tjeckerna samt att procentsatsen gick upp lite för MFF med tanke på att Sparta börjar hemma.

Unibet ger MFF 27% chans att avancera. Men va fan, om vi kunde slå ut Sparta Prag under våran katastrofala säsong förra året så borde årets MFF också kunna klara det. Visserligen gjorde vi förmodligen den bästa matchen i klubbens historia i hemmamatchen samtidigt som vi hade tur på bortaplan, men ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in