Citat:
Citat:
visst, porto - basel är ju iaf öppen och intressant, även om det såklart inte är några guldkonkurrenter som spelar den. kan ju klart bli sevärd. men menar du att man inte är "fotbollsINTRESSERAD" om man inte ser poängen med att kolla på returen i ett avgjort dubbelmöte? är alla som inte har någon lust att se varenda försäsongsmatch med real inte fotbollsintresserade heller? 

Tog ni åt er för att ni faller in i målgruppen för era egna tolkningar av "fotbollsintresserade"?
Jag sa precis ingenting mer än att jag konstaterade att det är skillnad på folk som är intresserade av fotboll och folk som är "intresserade av fotboll". Det behöver inte vara negativt menat.
Vissa kollar bara på Hollywood-filmer andra gräver djupare och breddar sitt intresse för just film. Vissa lyssnar bara på radiomusik medans andra frenetiskt söker ny musik på de mest obskyra platserna. Vissa läser endast böcker från pockettoppen på ICA medan andra söker sig djupare inom litteraturen.
Vissa kollar enbart på de stora matcherna medans andra uppskattar all form av fotboll oavsett om det är Porto - Basel eller Chelsea - PSG.
Det är väl bara så det är i samhället i stort. Ingenting att brusa upp sig över. Tog ni åt er och tolkade det som någonting negativt så är det ok för mig. Jag bryr mig egentligen inte nämnvärt om ni sitter och kollar på top5-klubbarna i Premier League varenda helg och inte bryr er så mycket utöver det.
Det verkar dock vara ett klart genomgående beteende hos just folk som följer Premier League. Vad det sedan beror på är fel ställe att spekulera i.