2015-03-10, 17:19
Medlem
qhz.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Borde inte du som äkta fotbollsintresserad glo på blue square north eller något idag istället? Det är FOTBOLLSINTRESSE det.

Citat:
Ursprungligen postat av M.S
visst, porto - basel är ju iaf öppen och intressant, även om det såklart inte är några guldkonkurrenter som spelar den. kan ju klart bli sevärd. men menar du att man inte är "fotbollsINTRESSERAD" om man inte ser poängen med att kolla på returen i ett avgjort dubbelmöte? är alla som inte har någon lust att se varenda försäsongsmatch med real inte fotbollsintresserade heller?

Tog ni åt er för att ni faller in i målgruppen för era egna tolkningar av "fotbollsintresserade"?

Jag sa precis ingenting mer än att jag konstaterade att det är skillnad på folk som är intresserade av fotboll och folk som är "intresserade av fotboll". Det behöver inte vara negativt menat.

Vissa kollar bara på Hollywood-filmer andra gräver djupare och breddar sitt intresse för just film. Vissa lyssnar bara på radiomusik medans andra frenetiskt söker ny musik på de mest obskyra platserna. Vissa läser endast böcker från pockettoppen på ICA medan andra söker sig djupare inom litteraturen.

Vissa kollar enbart på de stora matcherna medans andra uppskattar all form av fotboll oavsett om det är Porto - Basel eller Chelsea - PSG.

Det är väl bara så det är i samhället i stort. Ingenting att brusa upp sig över. Tog ni åt er och tolkade det som någonting negativt så är det ok för mig. Jag bryr mig egentligen inte nämnvärt om ni sitter och kollar på top5-klubbarna i Premier League varenda helg och inte bryr er så mycket utöver det.

Det verkar dock vara ett klart genomgående beteende hos just folk som följer Premier League. Vad det sedan beror på är fel ställe att spekulera i.

Citera
2015-03-10, 17:21
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Borde inte du som äkta fotbollsintresserad glo på blue square north eller något idag istället? Det är FOTBOLLSINTRESSE det.
Jag tror han menar att det är konstigt att man på förhand dömer ut matcherna som tråkiga.

Det kan ju bli riktigt trevliga matcher trots att något möte redan är avgjorda resultatmässigt.

Edit : GHZ hade redan svarat.
Citera
2015-03-10, 17:29
Medlem
asslikethats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qhz.
Man märker att det är skillnad på fotbollsintresserade och fotbollsINTRESSERADE människor i den här tråden.

Till skillnad från dig är jag inget plastfan till nåt lag ute i mäktiga Europa utan ett fotbollsfan. Ingen av dagens matcher attraherar mig fotbollsmässigt. Som någon skrev Schalke matchen känns som en träningsmatch.
Citera
2015-03-10, 18:41
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Tog ni åt er för att ni faller in i målgruppen för era egna tolkningar av "fotbollsintresserade"?

Jag sa precis ingenting mer än att jag konstaterade att det är skillnad på folk som är intresserade av fotboll och folk som är "intresserade av fotboll". Det behöver inte vara negativt menat.

Vissa kollar bara på Hollywood-filmer andra gräver djupare och breddar sitt intresse för just film. Vissa lyssnar bara på radiomusik medans andra frenetiskt söker ny musik på de mest obskyra platserna. Vissa läser endast böcker från pockettoppen på ICA medan andra söker sig djupare inom litteraturen.

Vissa kollar enbart på de stora matcherna medans andra uppskattar all form av fotboll oavsett om det är Porto - Basel eller Chelsea - PSG.

Det är väl bara så det är i samhället i stort. Ingenting att brusa upp sig över. Tog ni åt er och tolkade det som någonting negativt så är det ok för mig. Jag bryr mig egentligen inte nämnvärt om ni sitter och kollar på top5-klubbarna i Premier League varenda helg och inte bryr er så mycket utöver det.

Det verkar dock vara ett klart genomgående beteende hos just folk som följer Premier League. Vad det sedan beror på är fel ställe att spekulera i.

Jag glodde på Porto - Basel förra gången och den matchen sög något enormt, så mycket för den hyperintressanta matchen. De är inte så jävulskt bra lag och hade kunnat varit ett halvtrist EL-möte likagärna.

Följer inte PL förövrigt, så försök inte med några sjuka generaliseringar.

Du svarar fortfarande inte på frågan, finns det inte någon mer underground-match att glo på idag än Porto-Basel? Din liknelse med filmen bortanför Hollywood faller sig fan platt då att glo på CL är väl att glo på just Hollywood-film i sammanhanget? Eller är Porto - Basel väldigt alternativt?

Hade förövrigt hellre glott på Blåvitts u21-lag än någon av de två matcherna ikväll. Sjukt
fotbollsintresse va?
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2015-03-10 kl. 19:34.
Citera
2015-03-10, 19:27
Medlem
Citat:

öh, följer primärt allsvenskan. resterande fotboll är endast tidsfördriv tills den riktiga säsongen drar igång.

riktigt chockerande att det var just en låtsasitalienare från calciotråden som kom in här och ska dra upp generaliseringar baserat på vilken liga folk följer dock hade det varit omvänt hade vi väl redan haft 12 poster om hur alla är emot fusk-calcio samt en counter på hur många gånger man runkat till serie As bäst klädda tränare denna vecka. buhu.

Citat:

skön liknelse. är det du som är den tuffa fotbollshipstern med bredast fotbollsintresse i norra europa som söker underhållning i såpass alternativa matcher som en champions league-åttondel? eller du kanske menade att du är fotbollsversionen av ett hollywood-fan som endast kollar steven seagal?
Senast redigerad av M.S 2015-03-10 kl. 19:33.
Citera
2015-03-10, 19:47
Avslutad
Är det inte helt sinnessjukt att dom vägrar sända Real-Schalke på någon av viasats sportkanaler? SINNES!
Citera
2015-03-10, 19:50
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Är det inte helt sinnessjukt att dom vägrar sända Real-Schalke på någon av viasats sportkanaler? SINNES!

Sänds ju på 6:an? Tillhör väl viasat?
Citera
2015-03-10, 19:58
Avslutad
Citat:
Sänds ju på 6:an? Tillhör väl viasat?

Absolut men knappast en av deras sportkanaler. Viasat Sport sänder repris av NHL istället? Sinnes min son!
Citera
2015-03-10, 20:02
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Absolut men knappast en av deras sportkanaler. Viasat Sport sänder repris av NHL istället? Sinnes min son!

Fler kan ju se den i 6:an. Förstår inte riktigt din poäng. Det är ju samma bevakning/sändning som det hade varit om den låg i en av sportkanalerna.
Citera
2015-03-10, 20:04
Avslutad
Citat:
Fler kan ju se den i 6:an. Förstår inte riktigt din poäng. Det är ju samma bevakning/sändning som det hade varit om den låg i en av sportkanalerna.

Nej det är klar du inte förstår poängen. För imorgon går båda matcherna på Sport och Fotboll.
Citera
2015-03-10, 20:05
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Nej det är klar du inte förstår poängen. För imorgon går båda matcherna på Sport och Fotboll.

Okej, du vill att så få som möjligt ska kunna se matcherna. I see.

För viasat har ju haft 1 match i sin mest "publika" kanal i säkert 10 år nu.
Citera
2015-03-10, 22:59
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Okej, du vill att så få som möjligt ska kunna se matcherna. I see.

För viasat har ju haft 1 match i sin mest "publika" kanal i säkert 10 år nu.

Citat:
Förövrigt har Viasat öppen vecka, där alla deras kanaler är fria. Bra då att göra reklam för det på sexan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in