2015-02-12, 13:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fULL-
Enkelt förklarat så menar jag vilken torment du farmar samt vilka spells du använder dig av.
Att farma på rätt torment gör enormt mycket, farmar du på för lätt torment så "wastear" du drop chance samtidigt som du även gör det om du farmar på för hög torment.

Det gäller att hitta balansen där du för tillfället farmar mest effektivt dvs. Sen gäller det även att anpassa dina spells/items för att du ska kunna farma snabbast, det kan t.ex. vara värt att använda warzechian armguards istället för strongarms för vissa då movement boosten gör att du kan farma snabbare jämfört med damage boosten från strongarms.

Du har inte lirat på ett tag va? Alla fullkomligt plöjer igenom t6.

Det är speed grifts vs t6 folk väljer mellan nu.
Citera
2015-02-12, 13:38
Medlem
Tubess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Du har inte lirat på ett tag va? Alla fullkomligt plöjer igenom t6.

Det är speed grifts vs t6 folk väljer mellan nu.

förlåt men... idiotisk post.

hur tror du alla kom till t6? jo genom att farma lättare torment. de som kom dit först är ju rng med drops, men som han säger är det bra att lära sig vilken torment som är effektivast. om man ska komma upp i torments och rankings snabbt så är det en stor faktor också.
Citera
2015-02-12, 13:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tubes
förlåt men... idiotisk post.

hur tror du alla kom till t6? jo genom att farma lättare torment. de som kom dit först är ju rng med drops, men som han säger är det bra att lära sig vilken torment som är effektivast. om man ska komma upp i torments och rankings snabbt så är det en stor faktor också.

Men är du efterbliven? Det tar bokstavligt talat ett dygn innan man kan spela t6 på en någorlunda effektiv nivå.

Det har 0 betydelse om man jämför med hur man farmar när man väl har avklarat den första transportsträckan.

Låt mig gissa, du har fastnat på grift 25? Precis.
Citera
2015-02-12, 13:54
Medlem
Azchateros avatar
Några dagar efter att säsongen tog slut så tänkte jag att jag skulle försöka geara upp min monk.
Från att knappt klara av Normal till att cleara T6 + GR30 är något som jag är rätt glad över. Säsong 2 blir alltså monk för mig.
Citera
2015-02-12, 14:05
Medlem
MisterMozzis avatar
Finns någon Flashbackklan här?
Citera
2015-02-12, 14:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMozzi
Finns någon Flashbackklan här?

Jadå, såg på Flashback i clan-menyn in game så kommer den upp. Finns bara en när jag kollade senast.
Citera
2015-02-12, 15:47
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fULL-
Att farma på rätt torment gör enormt mycket, farmar du på för lätt torment så "wastear" du drop chance samtidigt som du även gör det om du farmar på för hög torment.
Orkar inte citera och lägga in Illuionist svar här, men du kan ju läsa hans svar till en annan snubbe.
Samt att jag kan inflika; Då du levlat 70, spela 1 timma på lvl 70 så du får lite Recept att kunna crafta egen Gear, sen craftar du egen Gear, endast gul exempelvis så kommer du utan bekymmer farma T6 utan problem då T6 är det största skämtet sedan Löfven blev statsminister.
Citera
2015-02-12, 15:50
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azchatero
Några dagar efter att säsongen tog slut så tänkte jag att jag skulle försöka geara upp min monk.
Från att knappt klara av Normal till att cleara T6 + GR30 är något som jag är rätt glad över. Säsong 2 blir alltså monk för mig.

Monk kommer bli rätt OP tror jag i season 2.
Quin69, en av topspelande Munkarna har redan skapat en Build som finns på Diablofans.com som han tror kommer bli hetast att satsa på.

Jag tror personligen med att Munken kommer få mer inflytande i högre great rift i partyn nu och inte bara som Solo eller Support i 35-40 great rift som den haft hittills.
Jag kommer till 99% köra Munk i season 2, inte huggit i sten men Munken är den enda jag sett info om änsålänge vad gäller ny gear osv.
Citera
2015-02-12, 15:55
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Men är du efterbliven? Det tar bokstavligt talat ett dygn innan man kan spela t6 på en någorlunda effektiv nivå.

Det har 0 betydelse om man jämför med hur man farmar när man väl har avklarat den första transportsträckan.

Du inser att det är season som diskuteras. Eftersom allt resetar imorgon så lär inte många plöje igenom T6. Det krävs gear för att komma dit.
Citera
2015-02-12, 16:22
Medlem
Tubess avatar
Citat:

g 35 på hardcore. så tyvärr har du fel.

och om man kan plöja genom t6 på ett dygn har du antingen suttit konstant eller bara haft så in i helvetes jävla tur..
Citera
2015-02-12, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tubes
g 35 på hardcore. så tyvärr har du fel.

och om man kan plöja genom t6 på ett dygn har du antingen suttit konstant eller bara haft så in i helvetes jävla tur..

Det kallas för SC, tar lite längre för HC som du är van vid. Men SC tar inte mer än 10 timmar spelande så är du T6 ready.
Citera
2015-02-12, 16:53
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Det kallas för SC, tar lite längre för HC som du är van vid. Men SC tar inte mer än 10 timmar spelande så är du T6 ready.

Det är inte varje spelare som är redo för T6 inom tio timmar, det kräver en del tur och ganska mycket vana för att ens vara i närheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in