2015-02-08, 19:31
Medlem
limE86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oscar.Z.Acosta
Svårt att hitta biotillgängligheten på sub men en sak är klar, IV och snort slår dubbelt så hårt som att äta dom.

Biotillgängligheten är ganska lika nasalt som subligunalt, men nasalt slår det mkt fortare och hårdare
Citera
2015-02-09, 19:59
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aldhissla
Var hälsad

Jag är aningen ambivalent vad gäller subben. Provade den för några helger sedan för första gången och har egentligen inga jätteerfarenheter av opioider/opiater innan. Jag både snortade och körde sublingualt och väntade och fyllde på efter hand. Jag kände bara att kroppen kändes tung samt ett visst illamåendet, postafen till trots. Euforin och välmåendet uteblev helt. Av bara farten drog jag tillslut i mig 5st sub8or på 2,5dygn. Min fråga är om det är ett rus man måste vänja sig vid eller var det att jag helt enkelt tog för mkt för snabbt som sabbade upplevelsen?

MVH Aldhissla, hobbyknarkare
Sub blir inte bättre i större doser om man inte behöver mer. Det är mycket bättre eufori på tex tram den uteblir oftast på sub.
Men problemet är nog att du förväntar dig för mycket. Lär dig gilla ruset så är sub jävligt skönt och löser alla problem du har. När du kör näsa se till att det stannar där och inte sväljer så mycket.

Några timmar The Doors bara sitta i soffan och slö kolla på någon film tills man noddar kan inte bli bättre.
Citera
2015-02-11, 16:06
Medlem
anapols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Sub blir inte bättre i större doser om man inte behöver mer. Det är mycket bättre eufori på tex tram den uteblir oftast på sub.
Men problemet är nog att du förväntar dig för mycket. Lär dig gilla ruset så är sub jävligt skönt och löser alla problem du har. När du kör näsa se till att det stannar där och inte sväljer så mycket.

Några timmar The Doors bara sitta i soffan och slö kolla på någon film tills man noddar kan inte bli bättre.
Måste bara fråga, menar du alltså att tramadol ger mer eufori än sub? Har du tagit sub? Eller har du tagit tram? För tram är fan rävgift i jämförelse med subben.
Citera
2015-02-11, 20:52
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anapol
Måste bara fråga, menar du alltså att tramadol ger mer eufori än sub? Har du tagit sub? Eller har du tagit tram? För tram är fan rävgift i jämförelse med subben.
Jag har brukat sub i några år. Jag tycker man blir gladare av tram. Många verkar må illa av sub och spyr.
Har aldrig känt illamående på sub. Så alla påverkas olika..
Citera
2015-02-12, 10:58
Medlem
tarjaas avatar
Går det att injekta gula svenska subutex (utan naloxone) ?

Polare säger att det stelnar på en gång i pumpen. Ska man kallvattenlösa eller varmt eller hur gör ni ?

sökt och hittar inget om detta, en polare säger att det inte går men har för mig jag hört att det visst går. Inte sett en gul på flera år heller btw..

MVH
Citera
2015-02-12, 11:21
Medlem
limE86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarjaa
Går det att injekta gula svenska subutex (utan naloxone) ?

Polare säger att det stelnar på en gång i pumpen. Ska man kallvattenlösa eller varmt eller hur gör ni ?

sökt och hittar inget om detta, en polare säger att det inte går men har för mig jag hört att det visst går. Inte sett en gul på flera år heller btw..

MVH

Aldrig ens hört talas om att det finns gula subutex. Dom är inte svenska va?
Citera
2015-02-12, 11:56
Medlem
anapols avatar
Jag har en fråga som kan vara svår att svara på men, igår kväll tog jag sub, det är inte första gången som jag gör det om vi säger så. Mådde som en gud som vanligt, mår som en gud idag med. Men så fort jag röker lite hasch så börjar jag må illa och måste kräkas.

Detta har aldrig hänt mig förut, har rökt hasch både under ett subrus utan illamående, och även dagen efter utan illamående. Någon som vet vad detta kan bero på?
Citera
2015-02-12, 12:00
Medlem
limE86s avatar
Citat:
Jag har en fråga som kan vara svår att svara på men, igår kväll tog jag sub, det är inte första gången som jag gör det om vi säger så. Mådde som en gud som vanligt, mår som en gud idag med. Men så fort jag röker lite hasch så börjar jag må illa och måste kräkas.

Detta har aldrig hänt mig förut, har rökt hasch både under ett subrus utan illamående, och även dagen efter utan illamående. Någon som vet vad detta kan bero på?

Ett annat hasch nu än då?
Citera
2015-02-12, 12:18
Medlem
anapols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limE86
Ett annat hasch nu än då?
Kan det vara så simpelt?
Citera
2015-02-12, 12:19
Medlem
limE86s avatar
Citat:
Kan det vara så simpelt?

Det enda jag kan komma på iaf
Citera
2015-02-12, 15:04
Medlem
CoopColas avatar
Jag har tagit sub dagligen i ca ett år, mellan 0.2-4mg per dag. Nu har jag dock haft ett uppehåll sen i söndags (citodon+naproxen ist). Om jag tar på måndag, dvs åtta dagars uppehåll, tror ni min tolerans har sjunkit? För som det är annars kan jag ta mer än 4mg utan att bli påverkad, blir bara frisk.

Så tror ni att jag kan få känna av det underbara subruset efter åtta dagars uppehåll? Kan även ta xanor (tolerans sär också..).
Citera
2015-02-12, 15:12
Medlem
limE86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Jag har tagit sub dagligen i ca ett år, mellan 0.2-4mg per dag. Nu har jag dock haft ett uppehåll sen i söndags (citodon+naproxen ist). Om jag tar på måndag, dvs åtta dagars uppehåll, tror ni min tolerans har sjunkit? För som det är annars kan jag ta mer än 4mg utan att bli påverkad, blir bara frisk.

Så tror ni att jag kan få känna av det underbara subruset efter åtta dagars uppehåll? Kan även ta xanor (tolerans sär också..).

Jag tror inte att din tolerans har hunnit sjunka något nämnvärt på bara 8 dagar.
Jag fick vänta drygt 2 månader för att min tolerans skulle sjunka rejält
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in