Citat:
Ursprungligen postat av
tarjaa
Går det att injekta gula svenska subutex (utan naloxone) ?
Polare säger att det stelnar på en gång i pumpen. Ska man kallvattenlösa eller varmt eller hur gör ni ?
sökt och hittar inget om detta, en polare säger att det inte går men har för mig jag hört att det visst går. Inte sett en gul på flera år heller btw..
MVH
Du menar subuxone som är långt ifrån subutex. Visst samma verksamma ämne. Men Naloxonet i subuxonen gör att 50-70% av ruset försvinner emot en vit subutex.
Såvida du inte syftar på svenska subutexen men dom är oreanga och inte gula. Dom fungerar som dom vita för dom har inget naloxon i sig. Dock att skjuta dem är riktigt äckligt ohälsosamt då det blir rena geggan av en fix av 4mg, så man får ta mycket vatten och ta lite utav den för att det ska gå vägen rätt annars fuckar man kroppen totalt rent ut sagt.
Det många nybörjare inte förstår är att subutex är subutex och subuxone är subuxone.
Det går skjuta båda (all buprenorfin) Dock så får många huvudvärk av subuxonen tex pga naloxonet som är ett blockeringsämne. Därför det är billigare med citronen aka apelsinen aka subuxone, för att ingen vill köpa den för samma pris som en vit, och det förstår jag.