2015-02-12, 06:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swaggerking
Och så avslöjades en pedofil. Nu får vi se hur många flashbackare som står på hans sida. Det enda fel aftonbladet gör är att dölja hans ansikte.

Jag står också på hans sida, varför? För det är det syftet med Flashback är, förringa inte det likt Aftonbladet. Man behöver inte tycka att det de gör är bra, det handlar om principen. Skulle han inte ha våldtagit flickan om han inte skrev det på Flashback? Hade han hållit käften om det istället så hade det varit lika illa för den sakens skull. Vänsterterrorist.
Citera
2015-02-12, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testestest99
Av många anledningar.

Den första så handlar det om en offentlig person som redan är offentlig, dvs ingen uthängning i riktig mening. Skulle de börja hänga ut vanligt folk så skulle det antingen sluta med;

1. De blir mördade av vänsterpöbeln.
2. De förlorar allt de har. (Ta ifrån en person allt och du har en högst volatil person, därutöver labil. Att skjuta ned redaktionen ligga här nära till hands).
3. Det blir ett obehagligt samhällsklimat öht, ska vi leta reda på oliktänkande och hänga ut dem och får dem att bli "outcasts"? Ska vi kartlägga oliktänkande och skicka dem till arbetsläger?
Det vore väl trevligt om vänsterpöbeln som har dessa uppgifter om vilka pedofilerna är kunde göra någonting vettigt för en gång skull... men nej, de skyddar dessa avarter och hänger ut personer med politiska åsikter som de inte gillar istället! Nu blir det ett jävligt otäckt samhällsklimat när vi vet att vänsterpöbeln vet vilka pedofilerna är men låter dem gå fria bland våra barn! Pedofiler som har utsatt barn för grymheter ska tydligen inte riskera att förlora någonting men politiker som skrivit någonting dumt, så kallat rasistiskt som kan råka "såra" någon emotionellt ska riskera att bli mördade av vänsterpöbeln???

PS. Jag är emot uthängningar överhuvudtaget eftersom jag vet att folk kan trolla och skriva skit!
Citera
2015-02-12, 07:03
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swaggerking
Och så avslöjades en pedofil. Nu får vi se hur många flashbackare som står på hans sida. Det enda fel aftonbladet gör är att dölja hans ansikte.
Jag står på hans sida. Allt aftonbladet gör är fel. Du har ingen aning om det han skriver är sant eller om det är troll eller sjuka fantasier.
Citera
2015-02-12, 07:08
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Dina åsikter är inte PK - det är inte mina heller och precis som i ditt fall vet folk som känner mig att jag hyser dem - men att vara anarkist är faktiskt inte sett som lika allvarligt i samhällets ögon som att vara högerextremist. Det är trots allt ganska mycket enklare att vara anarkist utom om man tillämpar sina åsikter i praktiken hela tiden, t.ex. kör över en snut som ska stanna en i en trafikkontroll.

Egentligen skulle jag inte skriva till dig, eftersom du gav ett svar som jag anser ganska ohederligt när jag skrev att jag inte gillar SD alls men att de ändå inte har fel i att invandringspolitiken är galen, och du kör ju lite samma stil här men just detta inlägg kunde jag inte låta bli att svara på. Det är svårare att vara SD:are.

Det är inte politiska åsikter som är problemet utan graden av hat & hets i inlägg och trådar, en sansad högerextremist med måttfulla inlägg lider inte förutom en begränsad bekantskapskrets, hatet skiljer högerextremister från andra politiska schatteringar.

Beträffande SD så kan det inte vara en slump att deras anhängare är de värsta näthatarna, ett självförvållat problem som inte har med bristande yttrandefrihet att göra, tvärtom har är deras hets i det fördolda ett bevis för att inte kunna föra ett öppet samtal d.v.s. stå för sin åsikter.

Jag njuter när trollen kallas in för rakning.
Citera
2015-02-12, 07:12
Medlem
MelTorments avatar
Jag undrar för vilka människor begreppet: "hat", "hatare", upplevs som okontroversiellt i samhällsdebatten?

Etymologin ger följande:

Kan ni verkligen ta ett så jävla antiintellektuellt ord på något som helst allvar? Förstår ni hur chockerande osakligt och oseriöst det faktiskt är?
Citera
2015-02-12, 07:15
Medlem
thewellovedones avatar
Det är för djävligt hur aftonbladet vinklar specialen till att få Flashback att framstå som ett ställe som endast består av obskyra existenser utan vett och bildning av typen Morran & Tobias, det är det som stör mig mer än att de avslöjar några enskilda "hatare".
Citera
2015-02-12, 07:18
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Den här pedofilen var inloggad så sent som 01:23 igår. Däremot är senaste inlägg från i Juli 2014. Personen har skrivit 500 inlägg sedan 2005.
Citera
2015-02-12, 07:20
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Den här pedofilen var inloggad så sent som 01:23 igår. Däremot är senaste inlägg från i Juli 2014. Personen har skrivit 500 inlägg sedan 2005.
Ännu en registrerad för 10 år sen. Är det någon av de uthängda som har ett konto skapat efter 2008?
Citera
2015-02-12, 07:22
Medlem
Aftonbladets artiklar väcker naturligtvis intress hos allmänheten, vi vet ju hur människan fungerar.
Så när dom sedan surfar in på flashback kommer dom inse charmen med forumet och Aftonbladet har återigen förlorat.
Citera
2015-02-12, 07:28
Medlem
"Vi gillar olika" påstår Aftonbladet. På Flashback samlas ju verkligen olika människor med helt olika åsikter för att diskutera. Men det gillar inte Aftonbladet?
Citera
2015-02-12, 07:36
Medlem
MelTorments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag står på hans sida. Allt aftonbladet gör är fel. Du har ingen aning om det han skriver är sant eller om det är troll eller sjuka fantasier.

Jag med. Jag har skrivit argumenterande inlägg i syfte att undersöka validiteten hos en tes. Det har inget att göra med vad jag personligen står för.
Citera
2015-02-12, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Ännu en registrerad för 10 år sen. Är det någon av de uthängda som har ett konto skapat efter 2008?

Tveksamt. Jag tror vetskapen hur man handskas med internet ökat finns nog inte någon som vidvregistrering fyller i sin personliga e-mail och rätta födelsedatum idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in