2015-02-12, 06:21
Medlem
cunthunters avatar
Nu hänger dom ju ut mobbare och kriminella som får vara anonyma ?
Borde inte avpixlat eller fria tider avpixla desssa kriminella avskums mobbare ?

Jag står fortfarande för att detta drev är fel när dom går på icke officiella personer... MEN!
I mitt hjärta så har jag jävligt svårt för mobbare. Skolor som flyttar offer och behåller mobbaren fungerar aldrig. Mobbare måste tas ned på marken och pratas vett med.

Flashback är lika öppet som aftonbladet om inte mer.
Allt är sökbart via google vilket gör det jävligt svårt att säga att man inte ska läsa flashback om man inte vill höra..

Fan vad jag blir tudelad av detta drev.

Älskar yttrandefrihet för alla, hatar mobbare och kriminella avskum som misshandlar folk.

Låta mobbare få vara mobbare för att det är deras yttrandefrihet, utsätta mobbare för samma mobbning som de själva är med om att skapa.
Citera
2015-02-12, 06:24
Medlem
MrSkargards avatar
Dagens "uthängningar" är delvis okej. Att perversa avskum som våldtagit barn och tänder på djur skräms upp av journalister har jag inga invändningar mot. Däremot ogillar jag "uthängningen" av högskolestudenten som enligt AB gjort sig skyldig till både åsiktsbrott och tankebrott.
Citera
2015-02-12, 06:28
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Dagens "uthängningar" är delvis okej. Att perversa avskum som våldtagit barn och tänder på djur skräms upp av journalister har jag inga invändningar mot. Däremot ogillar jag "uthängningen" av högskolestudenten som enligt AB gjort sig skyldig till både åsiktsbrott och tankebrott.

Mobbaren har misshandlat totalt oskyldiga svenskar för att dom var fula...
Hur kan du ta en sån idiot´s parti ?

Har inget emot hans åsikter, men hans narcissistiska drag som går ut på att mobba, skrämma och misshandla personer är sjukt.
Citera
2015-02-12, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuna77
Om du är anställd som han som var assistent vid EU och ertappas med att sprida grova uttalanden som bröt mot lagar och som han erkände, när det kom ut. Då blev konsekvensen att han fick lämna sitt jobb.
Hade han inte hetsat mot folkgrupp hade han klarat sig från granskningen. I det fallet är det ganska enkelt att undvika genom att inte begå brottet.

Det är inte Media som skall avgöra om han begått ett brott eller inte , om de tycker att han begått ett brott skall de polisanmäla honom och så får rättsväsendet avgöra det hela . Om du tycker att det är ok att frammana pöblar så får du nog ta dig en fundering på vad ett demokratiskt samhälle verkligen är. Sådant hör inte hemma i ett modernt samhälle. Och vem är du som avgör att han begått ett brott ? För att någon skall fällas för hat och hetsbrott är det många andra saker än själva uttalandet som är avgörande för om det skall vara brottsligt eller inte.
Citera
2015-02-12, 06:39
Medlem
cunthunters avatar
Hur fan kan aftonbladet beskydda pedofiler och djurknullare men inte en jävla miljöpartist som sagt plumpa saker om invandrare.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20303040.ab

Nej fy fan aftonbladet..
Citera
2015-02-12, 06:40
Bannlyst
Citat:

"Jag håller inte med om deras tankar och värderingar, därför ska de hängas ut." Du är precis av samma skrot och korn som vänsterterroristerna på AB.
Citera
2015-02-12, 06:41
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerone
Det är inte Media som skall avgöra om han begått ett brott eller inte , om de tycker att han begått ett brott skall de polisanmäla honom och så får rättsväsendet avgöra det hela . Om du tycker att det är ok att frammana pöblar så får du nog ta dig en fundering på vad ett demokratiskt samhälle verkligen är. Sådant hör inte hemma i ett modernt samhälle. Och vem är du som avgör att han begått ett brott ? För att någon skall fällas för hat och hetsbrott är det många andra saker än själva uttalandet som är avgörande för om det skall vara brottsligt eller inte.

Men och andra sidan så strider ju det han "står för" Sverigedemokraternas nolltollerans mot rasism.
Citera
2015-02-12, 06:42
Medlem
Citat:

Så du tycker det är ok att hänga ut och skrämma folk så länge deras åsikter är äckliga enligt dig? Du förstår inte alls problematiken här antar jag.
Citera
2015-02-12, 06:47
Medlem
Hur kan de hänga ut en politiker som har uttryckt någonting olämpligt enligt deras normer med följden att han förlorar sitt arbete men inte en pedofil som våldtagit en 11-årig rullstolsburen flicka?!?
Citera
2015-02-12, 06:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Hur kan de hänga ut en politiker som har uttryckt någonting olämpligt enligt deras normer med följden att han förlorar sitt arbete men inte en pedofil som våldtagit en 11-årig rullstolsburen flicka?!?

Av många anledningar.

Den första så handlar det om en offentlig person som redan är offentlig, dvs ingen uthängning i riktig mening. Skulle de börja hänga ut vanligt folk så skulle det antingen sluta med;

1. De blir mördade av vänsterpöbeln.
2. De förlorar allt de har. (Ta ifrån en person allt och du har en högst volatil person, därutöver labil. Att skjuta ned redaktionen ligga här nära till hands).
3. Det blir ett obehagligt samhällsklimat öht, ska vi leta reda på oliktänkande och hänga ut dem och får dem att bli "outcasts"? Ska vi kartlägga oliktänkande och skicka dem till arbetsläger?
Citera
2015-02-12, 06:56
Medlem
swaggerkings avatar
Och så avslöjades en pedofil. Nu får vi se hur många flashbackare som står på hans sida. Det enda fel aftonbladet gör är att dölja hans ansikte.
Citera
2015-02-12, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swaggerking
Och så avslöjades en pedofil. Nu får vi se hur många flashbackare som står på hans sida. Det enda fel aftonbladet gör är att dölja hans ansikte.

Jag står på hans sida.

Bara för att man säger en sak på ett anonymt forum så innebär det inte att det är sant, folk ljuger om allt möjligt på nätet, mig själv inräknad.

Varför man skulle vilja ljuga om detta är dock en annan sak, dock om han inte är dömd för brott, så ska han heller inte bli behandlad som en brottsling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in