Skrev av mig via Disqus på någon AB-blogg om detta ämne när det fortfarande var färskt, men fick se "pending" lysa rött i en vecka (jag skickade detta redan dagen bloggposten blev publicerad), vilket fortfarande lyser, men sedan stängdes kommentarsfältet... Hylla det fria ordet, eller vad fan det nu var. Bjuder på en sammanlänkning av mina anonyma hatkonton, det finns flera, säkert miljarder:
Expressen vill bygga ny åsiktskorridor
Nickname
Nickname 11 days ago Pending
Jag begriper inte hur etablerad media gång efter gång antingen medvetet väljer att inte förstå innebörden av begreppet åsiktskorridor eller medvetet låtsas att inte förstå termen. Javisst stämmer det säkerligen att över 20.000 artiklar nämner dessa ämnen, eventuellt är det huvudfokus i alla dessa artiklar. Troligtvis är det än mer än så. Då kan vi ställa oss frågan hur många av dessa artiklar _problematiserar_ frågan och väger för- och nackdelar med kärnan i samtalet: invandringen. Kan den verkligt absoluta majoriteten av dessa artiklar som fokuserar på ämnet baseras på moraliskt fördömande av de som anser det rimligt att diskutera praktiska detaljer, kanske är det ändlösa litanior efter ändlösa litanior om det vedervärdiga i att problematisera frågan i sig vi har att göra med?
Jag kan inte granska 20.000 artiklar ens under min livstid, så jag kan inte göra den bedömningen, men en kvalificerad gissning är att endast en mikroskopisk bråkdel av dessa 20.000 artiklar ställer frågan om asyl-, invandring-, migration- och integrationsproblematiken i Sverige bör ses ur en mer informerad och praktisk synvinkel snarare än att moraliskt fördöma de som vill göra just detta. För ett par dagar sedan skrev Aftonbladets Oisin Cantwell detta:
"Påståenden om att vissa ämnen är tabu och inte tas upp av tidningar, radio och tv har förvisso länge grasserat hos rasister, homofober, skattekverulanter,
kvinnohatare och annat löst folk som inte i tillräcklig utsträckning
har lyssnat på doktorn och skött sin medicinering."
Inte ämnet i sig, Oisin, men vinkeln att de som har förslag på åtgärder för att minimera skadeverkningarna av det som med all rätt kallas massinvandring till Sverige stämplas som, citat: "rasister, homofober, skattekverulanter, kvinnohatare och annat löst folk som inte i tillräcklig utsträckning har lyssnat på doktorn och skött sin medicinering". Menar Aftonbladet att denna artikel som givetvis enligt sökorden denna bloggpost nämner tillhör en av de 20.000 artiklar vi kan räkna oss till verkligen _diskuterar_ invandring och alla ämnen relaterade till detta? Eller kan vi se det för vad det är: ett uttalat förakt för de som vill problematisera ämnet och inte bara rapa floskler och spy ur sig pejorativ mot de som vill diskutera praktiska konsekvenser av ett uppenbart problem, med all rimlighet det största problem vi har i Sverige idag.
Denna post var det visst:
http://bloggar.aftonbladet.se/ledarbloggen/2015/02/expressen-vill-bygga-ny-asiktskorridor/
Därharu Danne! Här finns yttrarfrihet så här får jag posta! Din fascistiska fascist!