2015-02-11, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kroppskultur
Stämmer det att mailadresserna som RG påstås ha är med i denna sökmotor?
https://pwnad.pw/
Hur vet jag att detta inte är ett trick från RG att komma över fler epostadresser?

Sidan är gjord av en trovärdig person.
2015-02-11, 21:59
Medlem
Dr.MadSciences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qnaserisqnasig
67 st skall det vara, fel av mig.

det är 67 st e-post adresser från piscatus.zip (flashback.csv) som stämmer överens med nuvarande databas på flashback. verifierad av .chloe
Det mest intressanta är ju hur såå många emails från piscatus.zip stämmer överrens med flashback-användare. Detta kan admins ta reda på och redogöra för oss användare som sponsrar sidan, men det handlar mycket om att leka Area 51.

Dax att fixa ny tråd i Konspirations-tjosan? Nån som vet numret till Död o Återfödd?
Senast redigerad av Dr.MadScience 2015-02-11 kl. 22:05.
2015-02-11, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.MadScience
Dax att fixa ny tråd i Konspirations-tjosan? Nån som vet numret till Död o Återfödd?

Du får söka i databasutdraget och se om du hittar något.
2015-02-11, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Nä jag tror inte på den enkla förklaringen.

Mitt personnummer finns med i listan och jag använder inte detta användarnamn på andra platser på nätet. Det är helt unikt.
Och du kan ta gift på att du aldrig använt den epostadress som finns i listan någon annanstans?
Citat:
För att kunna koppla användarnamnen på flashback till personnummer krävs fler databaser, personnummer finns ju inte på flashback. Men det krävs också tillgång till en dump från flashbacks databas för att kunna koppla dem till användarnamn på flashback.

Trovärdiga källor (chloe) har ju indikerat att det förekommer en databasdump från flashnack.
Den dump som figurerar på swehack innehåller ju endast personnr + epost, dvs det finns enbart 2 kolumner i den tabellen. Om den är en sammanställningstabell, dvs resultatet av någon körning mot flera dumpar,tycker man ju de borde haft med flashback-nick i den med, eftersom det är DET som är det väsentliga för dem.
2015-02-11, 22:38
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Nä jag tror inte på den enkla förklaringen.

Mitt personnummer finns med i listan och jag använder inte detta användarnamn på andra platser på nätet. Det är helt unikt.

För att kunna koppla användarnamnen på flashback till personnummer krävs fler databaser, personnummer finns ju inte på flashback. Men det krävs också tillgång till en dump från flashbacks databas för att kunna koppla dem till användarnamn på flashback.

Trovärdiga källor (chloe) har ju indikerat att det förekommer en databasdump från flashnack.

Ja fast finns ditt FB-nick med på samma rad som ditt personnummer? Bara för att någon visar en dump av personnummer och mejladresser så bevisar det liksom ingenting. Det finns massor med register som kommer från hackade sajter.

Tycker du själv att en okänd jurist som inte gillar muslimer och en skogshuggare som inte gillar en programledare tyder på att det cirkulerar en dump av Flashbacks databas?
2015-02-11, 22:47
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Ja fast finns ditt FB-nick med på samma rad som ditt personnummer? Bara för att någon visar en dump av personnummer och mejladresser så bevisar det liksom ingenting. Det finns massor med register som kommer från hackade sajter.

Tycker du själv att en okänd jurist som inte gillar muslimer och en skogshuggare som inte gillar en programledare tyder på att det cirkulerar en dump av Flashbacks databas?
Ja den senaste tidens uthängningar tyder på att någon stulit från er databas. Hur kan du påstå något annat?

Det är ju för övrigt många fler än bara de två.

Läkaren
Juristen
Miljöpartisten
Skogshuggaren
Mannen som hade misshandlat en person
H.E.L.

För att nämna de som jag kommer på just nu. Är helt säker på att det är ännu fler.
2015-02-11, 22:51
Medlem
Dr.MadSciences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holisistic
Ja den senaste tidens uthängningar tyder på att någon stulit från er databas. Hur kan du påstå något annat?

Det är ju för övrigt många fler än bara de två.

Läkaren
Juristen
Miljöpartisten
Skogshuggaren
Mannen som hade misshandlat en person
H.E.L.

För att nämna de som jag kommer på just nu. Är helt säker på att det är ännu fler.
Ogrundat påstående.

H.E.L. tog kontakt med AB på eget initiativ. Resterande finns inga bevis för att de existerar i databasen. Samt att OM någon ovan skulle finnas där så blir det bara intressant om samtliga av dem skulle finnas där... vilket de uppenbarligen inte gör.... eller?
Senast redigerad av Dr.MadScience 2015-02-11 kl. 22:56.
2015-02-11, 22:55
Medlem
Citat:

Alla kanske inte är så jävla smidiga med att hålla sig hemliga. Du kan ju ta en titt på hur många varningar/avstängningar det är/vecka för 1,06 dvs där flashbackare lyckas avslöja andra flashbackares identiteter

Än så länge är det alltså en handfull som avslöjats. av 40k påstådda (som i sin tur är en bråkdel av totala antalet konton)

"Juristen" kan man ju dessutom ge sig fan på att de hade koll på redan sen disqus-hacket
2015-02-11, 22:56
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
Ogrundat påstående.

H.E.L. tog kontakt med AB på eget initiativ. Resterande finns inga bevis för att de existerar i databasen.
Bevis? Vilken sorts bevis är det du efterfrågar egentligen?

Inference to the best explanation: Någon har tillgång till flashbacks uppgifter.
2015-02-11, 22:57
Medlem
Dr.MadSciences avatar
Citat:
Bevis? Vilken sorts bevis är det du efterfrågar egentligen?

Inference to the best explanation: Någon har tillgång till flashbacks uppgifter.
FFS, läs hans sista inlägg från höstas.... Snubben har inte varit aktiv sen dess.
2015-02-11, 22:59
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
FFS, läs hans sista inlägg från höstas.... Snubben har inte varit aktiv sen dess.
Vem pratar du om nu?
2015-02-11, 23:03
Medlem
Dr.MadSciences avatar
Citat:
Vem pratar du om nu?
Ursäkta, läste fel (trodde du menade H.E.L).

Men, kan du visa på någon nedan i anknytning till någon databas?:
1: Läkaren
2: Juristen
3: Miljöpartisten
4: Skogshuggaren
5: Mannen som hade misshandlat en person

Vilken databas? Du var ju övertygad om att det handlar om "vår databas". Så..? Lite överkurs med data å sånt va?
Senast redigerad av Dr.MadScience 2015-02-11 kl. 23:09.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in