Citat:
Ursprungligen postat av
JohnniePuma
Svaret på min fråga finns möjligen redan i tråden du länkar till, då får du gärna referera mig dit (sitter på en gammal mobiltelefon), men för oss som är obildade inom IT. Vad innebär det i lekmannatermer?
Jag hade miljoner med epostadresser tillhörande lösenord. Jag gjorde en lösenordsåterställning och baserat på svaret Flashback gav så kunde jag verifiera om mailen finns i databasen eller ej. Om mailen finns i databasen så händer ingenting, men om den inte finns så får man ett meddelande om att man angivet en ogiltig adress.
När jag testat miljoner med epostadresser så har jag cirkus 100.000 epostadresser som finns i Flashbacks databas och sedan kollar jag om deras lösenord även är det samma till deras mail(enklast är ju hotmail, gmail osv och inte egna domäner för svårt att hitta maillogin).
Citat:
Ursprungligen postat av
Momento
Måste de också ha hackat sig in på mail alternativt ha lösenord för att se vilka mail som tillhör vilken användare?
Nu vet jag inte vilken metod du snackar om, är det min eller den där man hackat Flashbacks mailserver?
Min metod kräver att man måste ha hackat sig in på mailen också, ja. Men jag hade tillhörande lösenord, dock använder ju inte alla samma lösenord överallt som tur är, men en stor mängd gör det.
Är det den metoden där man hackat mailservern så behöver man bara läsa mailet för att få tag på länken som är unik och låter dig återställa lösenordet. Man läser ju bara Flashbacks utgående mails för att få reda på vad det innehåller. Exempel:
1. Jag återställer lösenordet för chloe@chloe.me
2. Jag kollar efter utgående mail till chloe@chloe.me och läser innehållet
3. Innehållet innehåller username