2015-02-11, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intePK14
Jag håller med dig här. Om nu alla dessa mailadresser och personnummer inte härrör från flashback- var kommer de ifrån? Skulle alltsammans bara vara ett falsarium? Hur troligt är det?

Jadu, varifrån kommer personnumren? Ett som är säkert är ju att de inte kommer från flashback.

På samma sätt, som det nämnts X ggr så kan epostadresserna till stor del komma någon annanstans ifrån, men de är "verifierade" mot flashback genom något av de säkerhetshål som funnits. Dessa har ju inte inneburit att man kunnat plocka UT adresser, bara se att de förekommer.
2015-02-11, 21:08
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Jadu, varifrån kommer personnumren? Ett som är säkert är ju att de inte kommer från flashback.

På samma sätt, som det nämnts X ggr så kan epostadresserna till stor del komma någon annanstans ifrån, men de är "verifierade" mot flashback genom något av de säkerhetshål som funnits. Dessa har ju inte inneburit att man kunnat plocka UT adresser, bara se att de förekommer.
Det är just det där som är intressant. Om du har min mejl kan du möjligen se mitt personnummer. Om du vill se vad jag heter här på FB med den informationen är det däremot kört. Du kan inte se vad jag heter här med varken min mejl eller mitt personnummer. Om jag inte outat mig då.

Tvärtom går däremot mycket lättare. Med mitt namn här på FB och min mejl kan du med lite tur få fram ett personnummer.
2015-02-11, 21:09
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intePK14
Jag håller med dig här. Om nu alla dessa mailadresser och personnummer inte härrör från flashback- var kommer de ifrån? Skulle alltsammans bara vara ett falsarium? Hur troligt är det?

Att det härrör från FB är inga konstigheter, Jag har hittat vänner mail i listan och flera användare har bekräftat att de varit med. Frågan är snarare hur det gått till och där upphör vår vetskap i ämnet. Jag vet inte om flashbacks databas är ute, och zip-filen kan inte heller bekräfta annat än att mailadresserna kunnat knytas till FB-konton. Vänsterextrema Rearchgruppen vägrar konfirmera. FB har inga bevis på intrång. Vad mer finns att gå på?
FB lagrar heller inga personnummer, så dessa kommer inte härifrån.
Skrivet som användaren Humbug
2015-02-11, 21:22
Medlem
Dr.MadSciences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Att det härrör från FB är inga konstigheter, Jag har hittat vänner mail i listan och flera användare har bekräftat att de varit med. Frågan är snarare hur det gått till och där upphör vår vetskap i ämnet. Jag vet inte om flashbacks databas är ute, och zip-filen kan inte heller bekräfta annat än att mailadresserna kunnat knytas till FB-konton. Vänsterextrema Rearchgruppen vägrar konfirmera. FB har inga bevis på intrång. Vad mer finns att gå på?
FB lagrar heller inga personnummer, så dessa kommer inte härifrån.
Skrivet som användaren Humbug
Ja men, ett första steg är då att kolla hur många av de email i piscatus databas som stämmer överrens med flashbacks nuvarande databas. Det kan Flashbacks-Admins göra. Samt det handlar då inte om outning av medlemmar. Bara ett tal mellan 0 och 100 (procentuellt sett). Då fås ett generellt mått på hur "omfattande" Piscatus databas är.
Senast redigerad av Dr.MadScience 2015-02-11 kl. 21:28.
2015-02-11, 21:26
Medlem
Ibiza80s avatar
Återigen - ursäkta om jag är yrvaken. Men det där att man kan söka på sig själv - var och hur gör man det? Jag förstår att det förmodligen finns på flera ställen i tråden, men jag hittar inte.
2015-02-11, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.MadScience
Ja men, ett första steg är då att kolla hur många av de email i piscatus databas som stämmer överrens med flashbacks nuvarande databas. Det kan Flashbacks-Admins göra. Samt det handlar då inte om outning av medlemmar. Bara ett tal mellan 0 och 100 (procentuellt sett). Då fås ett generellt mått på hur "omfattande" Piscatus databas är.

Piscatus.se Hackade!(igen)

svaret på frågan är 63 st.
2015-02-11, 21:33
Moderator
Lobengulas avatar
Det har redan sagts ett otal gånger men tål att upprepas:

Användare registrerar användarnamnet "Åsanisse5555" på Flashback

Användaren registrerar sedan samma användarnamn på en populär sajt typ cdon.com och anger dessutom personnummer och andra personliga uppgifter. Cdon.com blir hackat.

Sedan blir det ju en lätt sak att jämföra användarnamn mot Flashback. Alla användarnamn på Flashback är offentliga. Hittar man en match så kollar man på inläggen om det verkar vara samma person.

Unika användarnamn, lösenord på varje sajt samt anonyma e-postadresser är receptet för anonymitet.
Senast redigerad av Lobengula 2015-02-11 kl. 21:36.
2015-02-11, 21:34
Medlem
Golonkas avatar
Jag är kanske gammeldags av mig, men jag är lite nyfiket hoppfull på att forumets ägare eller ledningsgrupp eller vad det nu är för konstellationer som styr verksamhet nu planerat en redigt smaskig hämnd på Aftonslasken eller Researchgruppen för det här tilltaget... Jag har inte fantasi nog att föreställa mig exakt vad det skulle kunna vara, men jag hoppas verkligen inte att man bara låter en sådan här skymf passera ostraffat! Stollen Björn Fries tilltag är faktiskt en piss i Nilen jämfört med detta när det kommer till att skada hela tanken, hela idén med Flashback.

Aftonbladet vill tysta den enda verkligt fria debatt som finns i Sverige idag. En debatt man inte kontrollerar eller modererar. Man har fått byxorna nerdragna så otroligt många gånger genom åren när man påkommits både med brottslig dumhet och ren illvilja på detta forum, så att Flashback är hatat av Expressen och Aftonbladet är inte kostigt alls. Det är här folket träffas och diskuterar med varandra. Högt och lågt. Det tål man naturligtvis inte.

Rasismen, näthatet och att det finns folk här som tycker att Kakan "Copkiller" Hermansson är en jävla subba, är bara ett svepskäl. Man vill tysta folkets röst! Det räckte inte att radera kommentarer som inte passade. Det räckte inte heller att koppla kommentarfunktionen till twitter o facebook. Det räckte inte ens att helt stänga för kommentarer utom till helt meningslösa artiklar. Detta är scenen och den vill man stänga helt. Nu mobiliserar man "folkligt stöd" och den rätta indignationen hos politikerna. Mona Sahlin tycker det är värre att kalla Kakan Hermansson för fettsäck, än att åka till Syrien och slåss för IS, tydligen.

Så, Flashbacks ledning, hoppas ni har ett och annat i rockärmen. Helin som pisk o piss-torsk hos transhoror duger fisfint!
2015-02-11, 21:35
Medlem
Dr.MadSciences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qnaserisqnasig
Piscatus.se Hackade!(igen)

svaret på frågan är 63 st.
Länken sa inte mycket, alternativt var oprecis. Vänligen elaborera. 63 st vad?
2015-02-11, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.MadScience
Länken sa inte mycket, alternativt var oprecis. Vänligen elaborera. 63 st vad?

67 st skall det vara, fel av mig.

det är 67 st e-post adresser från piscatus.zip (flashback.csv) som stämmer överens med nuvarande databas på flashback. verifierad av .chloe
2015-02-11, 21:44
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Det har redan sagts ett otal gånger men tål att upprepas:

Användare registrerar användarnamnet "Åsanisse5555" på Flashback

Användaren registrerar sedan samma användarnamn på en populär sajt typ cdon.com och anger dessutom personnummer och andra personliga uppgifter. Cdon.com blir hackat.

Unika användarnamn, lösenord på varje sajt samt anonyma e-postadresser är receptet för anonymitet.

Nä jag tror inte på den enkla förklaringen.

Mitt personnummer finns med i listan och jag använder inte detta användarnamn på andra platser på nätet. Det är helt unikt.

För att kunna koppla användarnamnen på flashback till personnummer krävs fler databaser, personnummer finns ju inte på flashback. Men det krävs också tillgång till en dump från flashbacks databas för att kunna koppla dem till användarnamn på flashback.

Trovärdiga källor (chloe) har ju indikerat att det förekommer en databasdump från flashnack.
Senast redigerad av swimp78 2015-02-11 kl. 21:47.
2015-02-11, 21:48
Medlem
Stämmer det att mailadresserna som RG påstås ha är med i denna sökmotor?
https://pwnad.pw/
Hur vet jag att detta inte är ett trick från RG att komma över fler epostadresser?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in