2015-02-11, 22:07
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
http://www.friatider.se/tog-sitt-liv-efter-expressens-hetsjakt

Jag antar att det inte enbart är islamister som är i behov av martyrer...

Vi får väl hoppas att denna händelse kan skapa fler för er realizter. Ni verkar ju tycka om era martyrer, då får ju deras liv en mening.
Citera
2015-02-11, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demokratinazisten
Så att du är emot IS gör dej till "rätta virket"? Då är det kanske inte så hög ribba du sätter som många andra. Varför tycker du det AB gör är så utmärkt?

Men vad är detta..ha ha han skrev ju att jag inte debatterat i politiska frågor innan. Jag skulle säga IS är en politisk fråga. Jag upprepar med nuvarande folkvald demokrati så är det medias uppgift att granska och granskning kommer ske där brott begås. Det är en realitet som inte flashback eller något annat undkommer. Förstår du nu?
Citera
2015-02-11, 22:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Gatlopp snarare, närmare lynchning än utfrågning. Dom vill sätta dit folk, det är vad det handlar om. Det skulle gå att göra ett vinklat skandalreportage om vem som helst.

Sen tycker jag att man rent allmänt kan hyfsa tonen i sina inlägg.
Hyfsa ton och hyfsa ton hur ska man veta vad någon kan tycka är kränkande? Folk är ju så olika. Visst det som skrevs om barnprogramsledaren tycker jag bara var sjukt men själv hade jag inte tagit det minsta illa vid mig. Vi är alla olika.
Citera
2015-02-11, 22:08
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Vad står det? vägrar gå in på deras smutsiga hemsida efter detta!

Det är en betalartikel som handlar om Stasi, med rubriken "När Stasi styrde gick ingen säker.
Världens största övervakningsapparat höll samhället i ett järngrepp av rädsla
".

Lite ironiskt, för att Aftonbladet ju nu själv anklagas med rätta för liknande metoder.
Citera
2015-02-11, 22:09
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är en betalartikel som handlar om Stasi, med rubriken "När Stasi styrde gick ingen säker.
Världens största övervakningsapparat höll samhället i ett järngrepp av rädsla
".

Lite ironiskt, för att Aftonbladet ju nu själv anklagas med rätta för liknande metoder.

Tackar!
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Det är fel väg att gå. Visa på att de är idioter istället. Hatarna är en minoritet, åtminstone de som ger sig på tidigare helt anonyma personer som inte har gjort dem själva något alls eller de som hänger ut någon som grov misstänkt brottsling och det sedan visar sig vara en person som inte alls har med saken att göra utan är uthängd av rent slarv.

Varför skulle det vara fel väg att gå? Jag vet att idiothatarna är i minoritet men de får alldeles för mycket uppmärksamhet. Varför kan man bli avstängd för "trams" om man skriver typ bajsbajsbajs i tre trådar i rad när det tydligen är ok att häva ur sig helt irrelevanta hat-mantran om judar, svarta och homosexuella om och om igen utan att tillföra ett skit till en tråd?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Demokratisk modell där regimen tillsammans med media har samma åsikter och även skriver skolböckerna. Det är en uppfostran i rätt ideologi och tänk som sker redan i ung ålder och ditt svar angående demokratin och dess omöjlighet att kritisera den eller för den delen lagarna visar på att det uppenbarligen fungerar på vissa.

Man måste lov att kritisera lagar, man måste få lov att kritisera företeelser i samhället och förändringar oavsett om majoriteten tycker det eller inte. Förstår du? I övrigt är jag knappast demokrat så....

Bryter man lagar som är orättvisa, så har man moraliskt sett inte gjort fel men däremot rättsligt. Detta tänk kan du dock inte vara konsekvent med, utan att även acceptera lagarna i Nazityskland och Stalin-Sovjet eller för den delen Pol Pots lagar.

Däremot drar du upp demokrati, NSA och en massa dravel som inte har med saken att göra då inget av dem har med att landets största tidning har påbörjat en häxjakt på anonyma regimkritiker, efter att ha kommit över en databas som förmodligen har gjorts tillgänglig på olaglig väg.

Allt du skriver är sant. Hela "demokratin" i Sverige är ju riggad. Hjärntvätt och utfrysning, sublima hotelser, "straff" som inte sker på juridisk väg etc etc etc.

Och NSA är också skit men som sagt inte relevant i sammanhanget
Citera
2015-02-11, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tuna77
Men vad är detta..ha ha han skrev ju att jag inte debatterat i politiska frågor innan. Jag skulle säga IS är en politisk fråga. Jag upprepar med nuvarande folkvald demokrati så är det medias uppgift att granska och granskning kommer ske där brott begås. Det är en realitet som inte flashback eller något annat undkommer. Förstår du nu?
Granska är en sak. Tycker du alla som dom granskat har varit granskningsvärda?
Citera
Medlem
Dirtun07s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Nej, låt snarare motståndarna få spela ut sina offerkort som nu försvararna av idiotin gör.

Tänk dig själv, Aftonbladet presenterar ett par idioter, försvararna kontrar med att "detta är undantagsfall, vi stöder absolut inte dessa åsikter, SD rensar ut detta slöddret direkt till skillnad från andra partier". När sedan ett par RIKTIGT höga partirepresentanter avslöjas är detta argument helt utspelat.

Detta kommer ske, tro mig.

Nej den uppfattningen delar jag inte.

Sedan så har det här inte att göra med "SD och dess utrensning" utan snarare om flashback och vad flashback står för.
Citera
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaFet
Så Jan hänger ut folk med obekväma åsikter för att 'skapa debatt om yttrandefrihet'. Det är ju som att debattera drogpolitik genom att hänga ut folk som får ut mycket smärtstillande utskrivet.
Sämsta jävla svepskälet jag har hört.

Det finns flera trådar på FB som handlar om personer och organisationer som vill ta bort anonymiteten från internet och även inskränka yttrandefriheten. Aftonbladets uppdrag är ingen journalistiskt uppdrag utan order från högre dvs deras ägare. Varför tjatar de om att Flashback måste ha en ansvarig utgivare? Researchgruppen pratar om ett "folkbildningsprojekt", vilket är den korrekta benämningen. Så arbetet med att "kontrollera" internet händer nu och "foliehattarna" får rätt ännu en gång.
Citera
2015-02-11, 22:11
Medlem
!
Citera
2015-02-11, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det borde inte behöva förklaras, men jag får göra ett undantag för dig: Aftonbladet, en stor svensk tidning utdelar "straff" till människor som de godtyckligt anser "skyldiga" till det värsta brottet av alla enligt dem. Nämligen att vara emot det mångkulturella samhället och den radikalfeministiska normen.
Straffet består i att hängas ut på tidningens förstasida, vilket kan leda till förlust av arbete samt i värsta fall självmord.

Men snälla förutom flashback så har tidningar alltid granskat allt möjligt från politiker, friskolor, förskolor som serverar knäckebröd, ICA fuskar med kött...överallt där det kan tänkas finnas saker som behöver granskas. Det har varit dolda kameror i valstugor- exakt samma upplägg som på fb, man ertappar någon som trott att de sagt något som är "anonymt" och sen Pang är det ute. Tough luck.

Min poäng är då. Undvik hamna i de situationerna så är det inga problem. Annars skyll er själva. Enda sättet ändra på det är att ändra lagstiftningen inte att bryta mer mot lagarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in