2015-02-11, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
En generell term, för aldrig någonsin har jag sett dig och dina likar här på forumet diskutera här på forumet innan, speciellt inte i de politiska forumen. Opportunister....

Däremot finns det ju såklart en hel del äckliga vänsterspöken som gottar sig åt att rasisterna nu svettas och hängs ut i media. Det är ju klart, de saknar både intellekt och moral, det hade varit annat ljud i skällan ifall det vore regimkritisk-media som hade hängt ut vänsterextrema på flashback. Hycklare med andra ord.

I varje fall, ni är i minoritet.

Sätt inte en etikett på mig är du snäll. Jag är varken extremhöger eller extremvänster. Jag har debatterat i en mängd trådar och mycket i trådar mot IS. Jag fäller inga raljerande kommentarer om dig, så behandla andra med respekt så får du det tillbaka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Förstår du problemet?
Jag förstår problemet och jag kan till viss del hålla med om det du skriver. Jag har aldrig sagt att jag tycker det aftonbladet gör är bra på något sätt men det blir helt galet att propagera för yttrandefrihet och tryckfrihet samtidigt som man försöker begränsa den för någon annan. Två fel gör liksom inte ett rätt.

Om aftonbladet under pseudonym publicerat sina "gräv" på flashback istället (utan att hänga ut enskilda användarnamn men väl personerna) så hade de ju gjort precis samma sak som hundratals användare på forumen gör varenda vecka.

Sen är researchgruppens arbete ett helt annat debattämne och den generella åsiktsregistrering som det i grund och botten handlar om är verkligen ett yttrandefrihetsmässigt och tryckfrihetsmässigt problem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Lagar som är fel bryter man mot. Det kallas civilkurage.

Nu var ju poängen att man tar en risk, men om du vill det så..jag stoppar dig ju inte
Citera
2015-02-11, 22:03
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuna77
AB har inte dömt ut några straff som domstolen kan döma ut. Så vad är rättsskipandet du härrör till?

Det borde inte behöva förklaras, men jag får göra ett undantag för dig: Aftonbladet, en stor svensk tidning utdelar "straff" till människor som de godtyckligt anser "skyldiga" till det värsta brottet av alla enligt dem. Nämligen att vara emot det mångkulturella samhället och den radikalfeministiska normen.
Straffet består i att hängas ut på tidningens förstasida, vilket kan leda till förlust av arbete samt i värsta fall självmord.
Citera
2015-02-11, 22:03
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Precis. Yttrandefrihet är att få göra allt det där, hur osympatiskt det än är. Förstår man inte det förstår man inte alls konceptet yttrandefrihet.

Nä tyvärr verkar det inte vara så att alla har förstått vad Yttrandefrihet är...

Tycker denna quote är ganska träffsäker gällande yttrandefriheten

Citat:
Freedom of speech includes the freedom to offend others. You aren't granted a right to not be offended in this life
Citera
2015-02-11, 22:04
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Sätt inte en etikett på mig är du snäll. Jag är varken extremhöger eller extremvänster. Jag har debatterat i en mängd trådar och mycket i trådar mot IS. Jag fäller inga raljerande kommentarer om dig, så behandla andra med respekt så får du det tillbaka.

Du ingick i första kategorin.
Citera
2015-02-11, 22:04
Bannlyst
Citat:
Så att du är emot IS gör dej till "rätta virket"? Då är det kanske inte så hög ribba du sätter som många andra. Varför tycker du det AB gör är så utmärkt?
Citera
2015-02-11, 22:05
Medlem
"Min hållning är att detta är en viktig fråga att väcka debatt kring och att inte glömma att människor faktiskt far illa av detta. Ibland förs debatten om hat och hot på internet som att det inte drabbar någon. Det gör det, säger Jan Helin."

Så Jan hänger ut folk med obekväma åsikter för att 'skapa debatt om yttrandefrihet'. Det är ju som att debattera drogpolitik genom att hänga ut folk som får mycket smärtstillande utskrivet.
Sämsta jävla svepskälet jag har hört.
Citera
Medlem
Driver dom med svenska folket och alla Flashbackare ?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20283986.ab?teaser=true

Bara byta ut Stasi mot Expo/RG och ge Jan Helin samma utstyrsel.
Citera
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demokratinazisten
Fast nu kom dom inte med lynchningar utan mer med olika slags frågor. En del av dom var tuffa det kan jag hålla med om

Gatlopp snarare, närmare lynchning än utfrågning. Dom vill sätta dit folk, det är vad det handlar om. Det skulle gå att göra ett vinklat skandalreportage om vem som helst.

Sen tycker jag att man rent allmänt kan hyfsa tonen i sina inlägg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Du anklagar människor i denna tråd för att vägra förstå, men du är själv lika ignorant...

Juristen blev sparkad efter Aftonhorans avslöjanden tex de har ju gjort de i princip omöjligt för honom att få jobb med nuvarande regim i detta land.

Jag försöker ge råd att undvika näthat för det kan bli problem precis som du är inne på. Jag trodde det framkom. Jobbar man som JURIST, då är man ju extremt klantig om man överhuvudtaget fäller kommentarer som kan riskera ens yrke på ett forum på internet. Som upplagt att gå åt helvete - och det gjorde det. Människan har ett eget ansvar. Det kanske mest omfattande ansvaret vi har är att känna till rikets lagar. Man kan aldrig säga..jag visste inte och tro det håller.
Citera
2015-02-11, 22:06
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JevlaTomteVerkstad
Driver dom med svenska folket och alla Flashbackare ?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20283986.ab?teaser=true

Vad står det? vägrar gå in på deras smutsiga hemsida efter detta!

Citat:
Jag försöker ge råd att undvika näthat för det kan bli problem precis som du är inne på. Jag trodde det framkom. Jobbar man som JURIST, då är man ju extremt klantig om man överhuvudtaget fäller kommentarer som kan riskera ens yrke på ett forum på internet. Som upplagt att gå åt helvete - och det gjorde det. Människan har ett eget ansvar. Det kanske mest omfattande ansvaret vi har är att känna till rikets lagar. Man kan aldrig säga..jag visste inte och tro det håller.

Som sagt... de leker med elden, nästa person de hänger ut kanske tar "lagen" i egna händer.

Nej detta är helt fel väg att gå för att komma åt näthatarna tyvärr...
Senast redigerad av nousernameneeded 2015-02-11 kl. 22:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in