2015-02-11, 07:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisOhoy
"Judesvin" bör inte betraktas som HMF, i någon mening... allra minst lagens. Judesvin är att likställas med Polisjävel och Prästfitta. Negerjävel är dock inte långt ifrån HMF. Du kan inte ändra på din hudfärg, men du kan ändra på din tro. Man måste vara tydligare i lagen om detta inte framgår. Du får tycka att alla judar är svin om du vill, du får tycka att alla muslimer och kristna är äckliga, det är den rättighet som kommer med yttrandefriheten.

Judar är inte bara hemmahörande i religiösa förbindelser med judendomen, judar är även en folkgrupp. Där faller din tes ganska platt. Du får öppna en bok bubben.
Citera
2015-02-11, 07:36
Avstängd
De har passerat en gräns nu. Hoppas det är flera som reagerar med avsky på vad Aftonbladet gör.

Att uttrycka hat eller rasism anonymt, framför en datorskärm, betyder inte samma sak som att uttrycka det IRL. "Förbjudna" ord som "babbe", "judesvin" kan folk säga med glimten i ögat just för att de är så förbjudna, fast "glimten" går Aftonbladet helt förbi, den vill de inte se. Charlie Hebdos besatthet av Muhammetkarikatryrerna handlade väl omdet.

Sen agerar Aftonbladet både avslöjare och domare. Tänk om man faktiskt tycker det finns en grund för ens åsikter som Aftonbladet stämplar som hat och plockar lösryckta citat från, inte har man då ett särskilt gynnsam utgångsläge för att föra fram sin sak och sina argument när en äcklig reporter dyker upp vid dörren.

Aftonbladet sade att de skulle gå på personer med offentliga uppdrag och statlig lön. Nu är de på en skogsarbetare. Äckligt.

Jag hoppas fler och fler tar avstånd från denna helt odemokratiska hets.
Citera
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Skicka mail till alla som annonserar i Aftonbladet och skriv att du aldrig kommer köpa deras produkter och att du kommer förtala deras produkter så mycket du bara hinner, så länge dom annonserar i Aftonbladet.
Det är kapitalet som styr, och du styr ditt kapital.

Du har faktiskt en poäng. Borde göra samma sak även när det gäller annonsörerna för Expressen, då de har kört samma race. Det borde faktiskt inte ta så lång tid och vad har man att förlora? Företag kan faktiskt vara jäkligt känsliga för kritik och att betala för att få visa reklam i slaskpressen har redan i sig ett högst okänt, tvivelaktigt värde för försäljningen. Undantaget är reklam från skattefinansierade verksamheter, då de delar regimens "gemensamma värdegrund" och likväl inte är utsatta för en normal konkurrens, så de skippar jag. Jag borde faktiskt för första gången på länge, samt givetvis för sista gången, gå och skaffa mig pappersutgåvorna av Aftonbladet och Expressen, då reklamintäkterna är större från papperstidningen.
Senast redigerad av Europe 2015-02-11 kl. 07:39.
Citera
Medlem
Sesamdamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kEzi
Jag skulle f.ö. bara vara glad om dom kom förbi min dörr, skulle nog ha varit ett trevligt samtal där jag skulle ha nämnt vilka hycklare dom är i och med Charlie Hebdo. Men jag antar att det inte skulle komma med, eller att dom går lika snabbt som dom kom.
Precis ta tillfället att skapa öppen vågad debatt istället för neka och gömma sig. Läste senaste intervjun och skogshuggaren vågade stå för det han skrev vilket gjorde texten lite paff att läsa haha. AB har inget svar när människor utnyttjar yttrandefriheten som faktiskt är lag i Sverige
Citera
2015-02-11, 07:37
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det är inte utan att det här drevet mot Flashback känns på upphällningen när man lyfter fram nån skogshuggare som kallat Kakan Hermansson för saker I nivå med "jävla kärring".

Ingen bryr sig om att en "kändis" på samma nivå som "baren-Meral" får några ofördelaktiga omdömmen av en random skogshuggare.

Och Flashback kommer inte att ha en ansvarig utgivare i framtiden heller. Synd för den debattbreddande Brommabon. Buuhuu.

Move on people, nothing to see here.

Nu var det dock mer än bara "jävla kärring" som han hade yttrat sig då han även hade uttalat sig om hur han skulle vilja utföra ett massmord likt Breivik i Radiohuset samtidigt som han är dömd för vapenbrott. (även om det bara rör sig om dagsböter)
Citera
2015-02-11, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige2025
Tom Mona Sahlin är ute gråter i Aftonbladet, den kvinna som har gjort så mycket skada på Sverige, har hon ens rätt att yttra?

Mona är ju tydligen inbjuden till diskussion med herr Obama jag gissar på att USA har lite problem att Sverige har dålig koll på sina invånare.
Citera
2015-02-11, 07:39
Medlem
Benramin567s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisOhoy
"Judesvin" bör inte betraktas som HMF, i någon mening... allra minst lagens. Judesvin är att likställas med Polisjävel och Prästfitta. Negerjävel är dock inte långt ifrån HMF. Du kan inte ändra på din hudfärg, men du kan ändra på din tro. Man måste vara tydligare i lagen om detta inte framgår. Du får tycka att alla judar är svin om du vill, du får tycka att alla muslimer och kristna är äckliga, det är den rättighet som kommer med yttrandefriheten.
Men att vara jude betyder inte nödvändigtvis att du är troende, att vara jude är också en etnicitet.
Citera
2015-02-11, 07:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Skicka mail till alla som annonserar i Aftonbladet och skriv att du aldrig kommer köpa deras produkter och att du kommer förtala deras produkter så mycket du bara hinner, så länge dom annonserar i Aftonbladet.
Det är kapitalet som styr, och du styr ditt kapital.
Det blir lite samma effekt som när jag ringde och sa upp TV-licensen och betonade att det berodde på den otroligt vinklade valrapporteringen.
Nu ringer dom ungefär en gång i månaden och frågar om jag har TV och jag blåljuger och säger att "nä nä, inte efter att jag insåg hur rutten vänstermedia är" samtidigt som TV:n står på på hög volym.
Citera
2015-02-11, 07:44
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det är inte utan att det här drevet mot Flashback känns på upphällningen när man lyfter fram nån skogshuggare som kallat Kakan Hermansson för saker I nivå med "jävla kärring".

Ingen bryr sig om att en "kändis" på samma nivå som "baren-Meral" får några ofördelaktiga omdömmen av en random skogshuggare.

Och Flashback kommer inte att ha en ansvarig utgivare i framtiden heller. Synd för den debattbreddande Brommabon. Buuhuu.

Move on people, nothing to see here.

Håller med om att det verkar som att de utlovade uthängningarna var som vanligt bara en massa tomt skryt. Det här är bara pinsamt och lär förhoppningsvis öppna ögonen hos den lilla minoritet som fortfarande tar del av dessa skräpprodukters alster.

Roligt att det dessutom var en "skogshuggare", själva sinnebilden för råbarkad manlighet, som inte gillar hen-människorna på statens propagandacentral...jag menar, vem hade förväntat sig att en skogsarbetare skulle vara genuscertifierad kulturmarxist i vilket fall som helst? Det är ju hela poängen med Monty Pythons sketch om skogshuggaren som sjunger om att vilja klä sig i kvinnokläder, hänga runt i barer och vara en kvinna som sin kära mor...
Citera
2015-02-11, 07:46
Medlem
Caps lock crew (någon form av hackare) påstår att de fått tillgång till ett mailkonto tillhörande någon i RG. Sitter på mobilen och vet inte hur man får ut länkar till Twitter genom appen så kan ej länka. Vet inte hur sann tweeten är.

Fick också reda på att människor som tillhör Nordiska motståndsrörelsen sitter på Expos prenumerationsregister. Kan bli intressant detta, risken är väl att det spårar fullständigt.
Senast redigerad av ironfive 2015-02-11 kl. 07:58.
Citera
2015-02-11, 07:46
Medlem
shaktas avatar
Jag förstår inte varför det är så farligt när folk skriver saker om andra eller uttrycker sin avsky för något. Det är väl bra att dom gör det på ett forum istället för att man gör det på stan. Det är valfritt att läsa ett forum, samma som att det är valfritt att gilla vem man vill.

Jag tror mer på att fulmedia börjar tappa sin makt och kan inte längre diktera som dom kunnat förut, likaväl samma med politiker som inte kan ljuga som förut.
Lite som samma variant när Napster och Mr Mp3 kom till världen. Snart kommer nog en lag om censur och då mina damer och herrar är det dags se upp.

Det finns en anledning till att Servarna ligger i USA där man är lite mer toleranta mot vad som får sägas och inte.

Tyvärr Aftonbladet, Flashback är ett utmärkt exempel på yttrandefrihet. Självklart stödjer jag inte allt som sägs här men som sagt jag stödjer inte heller era påhopp,lögner och snevridna sanning om Sverige. Ni får helt enkelt rätta er in i leden.
Jag tror dom flesta här skaffar sig en egen bild utav samhället genom flera medier.

Man läser valfri tidning (Aftonbladet,Expressen) När man läst och är lite mer intresserad utav sanningshalten i någon artikel vänder man sig Flashback, Avpixlat och fiskar lite.
Ett exempel (8 Svenskar våldtog tjej på finlandsfärja) Förstod man ganska snabbt att det inte handlade om Svenskar. Vem försöker ni lura Jan?

Bara för att man har en åsikt om vissa etniska grupper behöver det inte betyda att det påverkar sitt uppdrag i arbetslivet. Man kan faktiskt göra en sak och tycka en annan. Precis lika mycket som jag hatar att tvätta så gör jag det ändå ordentligt.
Citera
2015-02-11, 07:47
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag fattar inte, skrev inte Aftonbladet för bara några dagar sedan att man INTE skulle hänga ut vanligt folk utan bara "offentliga personer" ?

Nu gör man alltså precis tvärt emot och hänger ut en skogsarbetare fullt identifierbar via sin Facebook-profilbild. Alla som känner personen på Facebook vet således direkt vem han är. Och jag tror inte det är speciellt knepigt för vem som helst att leta upp honom på Facebook.

Så när blev en skogsarbetare en offentlig person?

Är detta ett beslut som fattats av Jan Helin igår kväll, i affekt, efter att han sett hur Aftonbladet totalkraschar nu i förtroende och upplaga?

Kanske räknar de någon som en "offentlig person" om de arbetar ute i det fria?

Jaja, det finns ju en anledning varför de heter "ljugmedia"...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in