2015-02-11, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nonolimit
Vilken fiende? Är alla som postar på flashback dina fiender? Lider du av paranoia? Terapi kanske är lämpligt?

Varför säger du inte vad du har skrivit för hemskt bara? Måste vara riktigt riktigt jävligt om du inte vågar säga ditt namn här i tråden.

De flesta på Flashback ser jag som kamrater på något sätt. Fienden är politiker, journalister och "kulturpersonligheter".

Jag ska posta mitt namn här när du postar en bild på dig själv där du håller upp en lapp som det står "Nonolimit" på.
Citera
2015-02-11, 20:05
Moderator
OYs avatar
Finns det någon forskning som säger något om förhållandet mellan medias kampanjande mot SD, tigande om verkligheten angående invandringsproblemen osv. och det ökande så kallade näthatet?

Vore intressant att få se om det finns ett samband, att jargongen och språket på nätet har blivit råare i takt med ökande invandringsrelaterade problem, mörkande från medias sida och en utbredd pk-ism i samhället.

Kanske är det bland annat Aftonbladets fel att skogshuggaren ville gå bärsärkagång i radiohuset, inte helt osannolikt faktiskt.
Citera
2015-02-11, 20:06
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Känns inte detta som ett enormt svek mot dina vänner och din familj?

De har ingen aning om vem du är.

Förstår inte hur du kan leva så.
Herregud, din autism tar kål på mig.

Mitt argument innebär att jag förklarar för dig varför anonymitet är viktigt för mig och andra människor i samhället. Medan ditt motargument har ingenting att göra med det, du börjar istället svamla om att mitt liv suger!?

Vet du hur man ens argumenterar?
Citera
2015-02-11, 20:07
Medlem
senapslamms avatar
Till åsiktspolisen, Bankirfamiljen Aschberg, vill jag ber rekommendera att meföra tung eskort, alternativt piketen, om ni skall ställa mig "till svars".
Citera
2015-02-11, 20:07
Medlem
8711s avatar
Det är synd om den där Kakan...

https://pbs.twimg.com/media/B9jvNtwIQAAk0So.jpg
Citera
2015-02-11, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hahahaha, dina inlägg antyder att du snart har målat in dig i hörnet, inte mycket krut kvar ser jag. Politiker, påverka, pfffsst.

Jo, flashback påverkar, just därför är forumet en snigel i ögat på media som tappar makt mer och mer för varje dag som går. Och om du tror att det är media som vill behålla sin makt som ett självändamål är du naiv, någon äger och använder media för sina egna syften, men det är du troligen alltför dum för att förstå tror jag.

Uthängningskampanjen är endast ett svepskäl för att krossa den som konkurrerar om ordets makt, mycket talar för det. En intressant sak är att många i forumet är mycket skickligare på att använda ordet än vad medias skribenter är, det är såklart en fara för media om någon annan tar över medias roll att beskriva verkligheten.

Och sen känner ju sig media pressade i konkurrensen. Annonsörerna och läsarna flyr och tidningarna blir därför tunnare och tunnare.

Man skär ned och skär ned. Slår ihop tidningar, t ex.

Centern sålde sina tidningar i rättan tid och är därför Europas rikaste parti. Men köpare kämpar med problem som bara blir värre och värre.

Därför hetsen mot alternativmedia.
Citera
2015-02-11, 20:08
Medlem
Wildsomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
Människor får helt enkelt lära sig att stå ut med "hat" i textform. För flödet av fri information är viktigare för världens framtid, så är det bara helt enkelt.
Det finns inga tekniska möjligheter att bara "censurera lite" och samtidigt få alla andra människor att känna sig anonyma och uttrycka sig fritt. Det är inte möjligt.
"Hate speech" existerar som sagt inte i USA. Där har man lärt sig att det är bättre att bemöta hat istället för att sopa det under mattan.

Det måste ändå gå att bemöta, typ så som researchgruppen gör nu. Annars skulle man kunna säga samma sak om mobbing på skolgården; "Vi får helt enkelt stå ut med att vissa barn blir mobbade, det är viktigare att barnen får leka på skolgården".

Även om barnen får leka på skolgården så kan man ha vissa regler och säga till dem som gör andra ledsna utan högre syfte.
Citera
2015-02-11, 20:09
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Med demokrati kommer ansvar och ett behov av transparens, klarar inte aphögern att stå för sina åsikter offentligt, då ser jag absolut inga problem om grävande journalister kastar ut trollen på scenen.

Stå för era åsikter, fega uslingar!

Nix, läkarjournaler är hemliga för allmänheten enligt lag. Präster har tystnadsplikt. All information eller alla åsikter är inte till för allmänheten.

Ska vi öppna upp alla läkarjournaler i demokratins namn.
Citera
2015-02-11, 20:09
Medlem
Wristcutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag vill härmed be om ursäkt till Islamiska Staten för att jag har skrivit taskiga saker om dem. Jag ångrar mig djupt. Genom detta kan jag ha sårat dem, det var inte alls min mening. Det kan ha fått barn att tycka illa om IS, vilket är väldigt synd.

Nu vill jag komma i kontakt med Abu Bakr al-Baghdadi och personligen uttrycka min ursäkt. Tyvärr har det visat sig vara svårt. Därför kommer jag i morgondagens Aftonbladet att framföra denna ursäkt till alla IS medlemmar, både i Mellanöstern och i Göteborg.

Detta blir mitt sista inlägg på Flashback...

Härligaste skrattet i hela tråden!
Tack!
Citera
2015-02-11, 20:10
Medlem
BallsMans avatar
Citat:

Om vi ponerar att Nivovic är transvestit, eller att Nivovic har en särskild religiös tro, eller om Nivovic är deprimerad - eller något annat som kan anses vara tabu.. förtjänar inte Nivovic i sådana fall att själv inte bli sviken eller utfryst från sina nära o kära - genom att helt enkelt yppa det här, anonymt?

Så kan man ju se på saken menar jag.
Citera
2015-02-11, 20:10
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildsome
Det måste ändå gå att bemöta, typ så som researchgruppen gör nu. Annars skulle man kunna säga samma sak om mobbing på skolgården; "Vi får helt enkelt stå ut med att vissa barn blir mobbade, det är viktigare att barnen får leka på skolgården".

Även om barnen får leka på skolgården så kan man ha vissa regler och säga till dem som gör andra ledsna utan högre syfte.

Detta håller jag faktiskt med om. Någon gräns måste faktiskt finnas. Fast researchgruppen.... Nja mitt eventuella förtroende för dem har de förbrukat med sin generella registrering.
Citera
2015-02-11, 20:11
Medlem
Jellohs avatar
Citat:

Så det är min familjs rättighet att ha koll på att jag är en gammal pundare som dras med psykisk ohälsa? Vissa saker är ju liksom alltid mellan en själv, ev. andlig thingamabob, och flashback. Det känns som min personliga sfär krymper. Tack RG.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in