2015-02-11, 19:52
Medlem
SibirienKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Nu har det snart gått 3 dagar sedan starten på tråden, och 101 sidor senare och inte ett enda ord från Admin?

Jag vill veta hur ledningen ser på detta.
Med tanke på responsen inte bara här, utan i media litet överallt (tom DN är ju kritiska till Aftonbladets agerande) så sitter väl ledningen still i båten och trivs rätt bra just nu?
Citera
2015-02-11, 19:53
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
Det förändrar inte det faktum att rasism betyder nedvärderande av person med annan hudfärg.
Du bestämmer inte definitionen bara för att ras inom människor inte existerar på riktigt. Det är fortfarande innebörden av ordet. Jag tror de flesta här inne lärde sig att raser bland människor inte existerar när de var cirka 4 år.

Ja, judarna beskrevs som karikatyrer (Gör de fortfarande idag i den muslimska världen. Ritas som djur), inte deras profet. Du fattar väl att det hade varit skillnad om massa muslimer ritades som karikatyrer idag, vs verkligheten, att deras profet ritas?
Helt otroligt hur du inte förstår detta koncept.
Det är inte människorna som är mål för satiren, utan deras IDEOLOGI.
När den var judarna, så var det inte dras ideologi, utan judarna som FOLKGRUPP.

Du försöker bara hitta en anledning till varför människor kan göra något så hemskt som att gå in och slakta oskyldiga personer på en tidningsredaktion. Svaret är : ideologi.
Eh nu var jag inte med för 100 år sedan men mycket tvivlar jag är annorlunda. Naturligtvis måste du ta upp vad muslimer gjort för att rättfärdiga din åsikt eller styrka det rättfärdiga i att framställa och sprida spefullt material som berör islam. Gör de det inom mittt lands gränser? Naturligtvis är det då ett problem som vi gemensamt måste råda bukt på, liksom åt andra hållet också. Konstigt att då exempelvis vakten som behandlade nioåringen här på forumet får en mängd svar på sitt agerande med betoning på pojkens ursprung, isådana lägen handlar det även där om folkgrupp. Men om jag säger invandrare spefullt är det grov rasism, trots att invandrare inte alls är något annat än någon utifrån och aldrig en specifik grupp, varken via ursprung, etnicitet, hudfärg, religion, sexuell läggning, kön, politisk tillhörighet, etcetera etcetera.

Dubbelmoralen frodas iallafall
Citera
2015-02-11, 19:53
Medlem
WSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malingin
Jag har faktiskt sett det i USA, det gällde pedofiler dock.
Jag tycker fortfarande det är helt fel, som medeltiden, skampåle verkligen.

Jag tror att bevis läget var högt iof och personen greps och fälldes i domstol, ingen ursäkt förstås.

Det är helt korrekt av polisen att identifiera pedofiler på internet och gripa dem. Det jag inte gillar är att LOs skvallerblaska övervakar alla och bestämmer vilka som är skyldiga
Citera
2015-02-11, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hahahaha, dina inlägg antyder att du snart har målat in dig i hörnet, inte mycket krut kvar ser jag. Politiker, påverka, pfffsst.

Bra motargument

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jo, flashback påverkar, just därför är forumet en snigel i ögat på media som tappar makt mer och mer för varje dag som går. Och om du tror att det är media som vill behålla sin makt som ett självändamål är du naiv, någon äger och använder media för sina egna syften, men det är du troligen alltför dum för att förstå tror jag.

Uthängningskampanjen är endast ett svepskäl för att krossa den som konkurrerar om ordets makt, mycket talar för det. En intressant sak är att många i forumet är mycket skickligare på att använda ordet än vad medias skribenter är, det är såklart en fara för media om någon annan tar över medias roll att beskriva verkligheten.

Uthängningskampanjen är en kampanj för att sälja fler lösnummer, inget annat.
Är det inte en ny ebolaepedemi får de ta t.ex flashback som de verkar ha kommit över några konton från. Det säljer säkert massa
Citera
2015-02-11, 19:55
Medlem
Snapcounts avatar
Undrar om inte det värsta är över..

Såg nettopp på Rapport, inte ett ljud om inkvisitor Helin`s dödsryckningar. Så inget intresse där..
En läkare, jurist, skogshuggare och H.E.L är facit tillsvidare.

Men samtidigt och givetvis.., antar jag att Aftonpravda kommer att piska den döda hästen så länge det går..
Citera
2015-02-11, 19:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nonolimit
Det kan ju bero på att ni har fel i er argumentation. Om man är rädd för att outa sig kanske man inte
skulle uttryckt sig alls

Varför outar inte du dig t.ex? Vad har du skrivit som är så hemskt och varför har du skrivit det?

Förr fanns det troll med kvalitet, som Hyland och Sturarna. Eller är du såhär dum på riktigt?

Man ger inte fienden något gratis, det är bara så. Det är dessutom inte ens ett argument att det skulle vara fel att vara anonym så länge som det bemöts med repressalier att inte vara för massinvandring finansierad via skattsedeln osv. För övrigt har det redan förut nämnts i tråden att de som röstar i politiska val faktiskt gör det helt anonymt.
Citera
2015-02-11, 19:58
Medlem
RabiatModerats avatar
Satan vad arg jag skulle bli om de s.k. journalisterna trängde sig på mig i hemmet eller på jobbet med micken och kameran uppkörda i ansiktet och börja kräva svar kring allt jag skrivit.

-Du skrev "kulturberikare" den 25 februmars 2012, varför gjorde du det? Varför hatar du personer med utländsk bakgrund? Känner din arbetsgivare till dina åsikter? Vem står där i dörren, är det ditt barn? -Hallå där, vad tycker du om att din pappa/mamma är rasist? Brukar pappa/mamma säga negerboll?

Aaargh! Jag är förvånad över att de ännu inte gett sig på någon som inte har något att förlora och som får ett fett utbrott när hen trängs in i ett hörn.

Ett riktig jävla lågvattensmärke av Aftonbladet. De tävlar med Expressen om hur lumpna journalistiska metoder som går använda innan upplagan är nere på 0. De har under några årtionden gått från att granska makten till att trakassera enskilda medborgare p.g.a. deras åsikter.

Det kan inte finnas många promillen som försvarar utstuderat hat och hot mot enskilda, inte ens på Flashback. Det finns massor av sätt att arbeta mot mobbning och näthat, men här väljer de att hänga ut Svenssons som i större eller mindre utsträckning låtit irritation pysa ut i ett anonymt forum. Kanske bara trollat för att få till lite het debatt.

Är de rena personangreppen brottsliga så är det polis som ska utreda brott och säkerställa gärningsman. Inte några halvkriminella kvällstidningsjournalister som köpt stulna databaser.
Senast redigerad av RabiatModerat 2015-02-11 kl. 20:04.
Citera
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkvisitionen
Skönt för dej? Men om dom kom hem till dej va skulle du säga då? Du kan ju ha skrivit saker ändå som du vill skriva anonymt och därför skrivit dom anonymt?

Problem är det först om jag verkade politiskt i ett parti eller för någon organisation med maktpolitiska ambitioner, då skulle det krävas en avbön före engagemanget, förr eller senare skulle mina tidigare åsikter komma upp i dagen.
Nu har jag absolut inga ambitioner att verka partipolitiskt, varför ett avslöjande inte är ett avslöjande, alla runt omkring vet mina åsikter.

Aphögern tror att det går att välja när man kan vara hetsande antidemokrat, och när man kan välja att vara "helylle" som politiker, att det skall gå att ha en dold agenda som motsäger deras offentliga ståndpunkter; ett slag Dr Jekyll&Mr Hyde. Vad fan är detta?
Hyckleri! Hyckleri!

Med demokrati kommer ansvar och ett behov av transparens, klarar inte aphögern att stå för sina åsikter offentligt, då ser jag absolut inga problem om grävande journalister kastar ut trollen på scenen.

Stå för era åsikter, fega uslingar!
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Bra motargument

Uthängningskampanjen är en kampanj för att sälja fler lösnummer, inget annat.
Är det inte en ny ebolaepedemi får de ta t.ex flashback som de verkar ha kommit över några konton från. Det säljer säkert massa

Jag sa just det, att någon riskerar att förlora något. Visst, inkomster i all ära, men också makten att kunna påverka, och det skälet är förmodligen viktigare. Jag har för mig att Helin har sagt något om det med anledning av kampanjen. Något i stil med att Aftonbladet inte längre har monopol på att förmedla budskap. Det antyder mycket starkt att skälet till kampanjen handlar om makt och positioner.
Citera
2015-02-11, 20:00
Medlem
teddyB_VBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orwellian
Om det stämde skulle man väl knappast välja att lägga ut artikeln om H.E.L i detta skede? Det kan ju knappast intressera någon annan än Bolibompas tittare. Hade man haft något saftigare att komma med skulle den tidigare nämnda artikeln aldrig ha publicerats.

En tanke kan vara att många påpekade Kakans(?) åsikter och fick således inte den respons dom ville ha och slängde snabbt upp artikeln om H.E.L?
Citera
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orwellian
Om det stämde skulle man väl knappast välja att lägga ut artikeln om H.E.L i detta skede? Det kan ju knappast intressera någon annan än Bolibompas tittare. Hade man haft något saftigare att komma med skulle den tidigare nämnda artikeln aldrig ha publicerats.

Artikeln är flera timmar gammal vid det här laget. En evighet i de $ammanhang vi pratar om.
$om $agt flytta$ artiklarna runt under dagen för att maximera antalet lä$are på alla artiklar.
Av det behöver du inte överanaly$era $ituationen mer än att AB jagar max antal klick på $ina artiklar
Citera
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Det kan ju bero på att ni har fel i er argumentation. Om man är rädd för att outa sig kanske man inte
skulle uttryckt sig alls

Varför outar inte du dig t.ex? Vad har du skrivit som är så hemskt och varför har du skrivit det?
Nej, det beror på att du inte förstår simpel logik och argumentation.
Jag har gett många exempel på varför anonymitet är bra och viktigt för många människor.
Jag påpekar också att vår demokrati i Sverige är uppbyggt på valhemlighet och att resultatet i riksdagsvalet är på byggt på anonyma röster.

Trots detta verkar du inte förstå med din lilla hjärna varför folk är anonyma, du bara förstår inte det av någon anledning. Då säger jag återigen att folk är anonyma bland annat för att inte bli trakasserade.

Jag outar mig inte för att jag vill uttrycka mina åsikter, utan att min familj eller vänner ska lämna mig - simpelt, eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in