2015-02-11, 21:43
Medlem
Fujoshis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Måste säga att kändisarna eller vad de nu vill kallas, är väldigt blödiga. Tror knappast att tex. Tom Cruise orkar eller har tid att bry sig om allt hat han får utstå på internet. Är man känd får man följare både av den bra och den sämre sorten, det ingår i jobbet. Tyvärr kanske man ska säga.
Det påminde mig om ett återkommande inslag på Jimmy Kimmel show där kändisar läser elaka tweets.

Celebrities Read Mean Tweets #6

Publiken sitter och skrattar! Det som kallas näthat i Sverige är underhållning i USA. Varför sån skillnad på de två ländernas media?
Citera
Medlem
pramuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
hahah fyfan va underhållande det är att läsa alla smygrassar panikera som små flickor !

Nä, tacka vetja AB för detta. Nån måste ju styra upp här, för länge har detta varit en lekplats för mentalt ostabila individer som helt anonymt kunnat bete sig brottsligt utan att nån kunnat ingripa.

så bra jobbat AB, keep up the good work. Blotta alla dessa fjollor tills de står där nakna utan en tråd som skynke. Pedofiler, rassar och annat löst folk....

Och på vilket sätt är du bättre som förespråkar att man ska slå sina barn? https://www.flashback.org/sp52057873

Eller att nyttja droger är okej https://www.flashback.org/sp51684467
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Jag vet men du jämför äpplen och päron eftersom NSA inte hänger ut folk i offentligheten så att de får sina verksamheter ödelagda, förlorar sin inkomst och vänner ser en som paria. Det betyder inte att jag tycker NSA är okej men det är en dålig jämförelse.

Vi lever i ett land där majoriteten efter demokratisk modell valt nuvarande styre och lagstiftning. Om media uppdagar att det förekommer lagbrott någonstans (oavsett om det är ICA, Flashback eller whatever) så kan man räkna med att det publiceras.

Om man motsätter sig en majoritet inom en demokrati och hävdar att lagstiftningen är fel och bryter mot den, så spelar det ingen roll vilket land du bor i. Bryts lagen så riskerar man bli avslöjad. Att amerikansk media är annorlunda är för att de har andra lagar. Är du med?
Citera
2015-02-11, 21:44
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuna77
Du gå inte ens in på den stigen ha ha...USA har NSA. Behövs det sägas mer? Kan något vara mer kartläggande än NSA? Tänk om gör om

Och?
Sverige har FRA, precis likadant som NSA. Vad är din poäng?
USA har ingen lag mot "hate speech" bara "hate crime" då man förstår att ord är något som måste få flöda fritt i ett demokratiskt samhälle. Om du börjar strypa åt den ådran är du inne på en jävligt hal bana.
Citera
2015-02-11, 21:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KuKluxKlan
Jag tror att A-horan skjuter sig duktigt i foten. De hjälper till att ge Flashback oerhört fin marknadsföring - och när väl folk börjar leta sig in hit inser de snabbt att här inne skrivs ju sanningen. Varför ska de söka sig tillbaka till gammelmedia?

Cp-iga Jan Helin. Man kan inte beskylla dig för att vara klipsk heller!

Deras vurmande om dataintrång gör inte saken bättre heller för den delen. De verkar helt och hållet klara med att legalisera dataintrång som att det är helt okej på alla sätt och vis.
Citera
Medlem
canibuss avatar
Citat:
Du de gör mycket mer integritetskränkande saker än du nånsin kan föreställa dig och inte enbart mot amerikanska medborgare. Det AB isåfall gjort är ju en bagatell i jämförelse

Att NSA/FRA avlyssnar en känns betydligt mer tryggt än att södermalmshipsters gör det i syfte att tysta folk.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Håller helt med! Jävligt tragiskt att dessa idiot-hatare som bara är ute efter uppmärksamhet ska få representera FB. Självklart ska man få hata när det är befogat men användare som i hundratals inlägg bara skriver hjärndöda hatinlägg utan att tillföra något i en tråd borde stängas av.

Det är fel väg att gå. Visa på att de är idioter istället. Hatarna är en minoritet, åtminstone de som ger sig på tidigare helt anonyma personer som inte har gjort dem själva något alls eller de som hänger ut någon som grov misstänkt brottsling och det sedan visar sig vara en person som inte alls har med saken att göra utan är uthängd av rent slarv.
Citera
2015-02-11, 21:47
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
Och?
USA har ingen lag mot "hate speech" bara "hate crime" då man förstår att ord är något som måste få flöda fritt i ett demokratiskt samhälle. Om du börjar strypa åt den ådran är du inne på en jävligt hal bana.

Mm men vissa idioter verkar ju inte förstå det...

freedom of speech includes freedom to offend people

Det är tom helt lagligt i USA att stå o skrika ut rasistiska slagord... gå runt i SA uniformer osv... i Sverige skulle du bli offentligt avrättad...

Nu är det inget jag gör eller skulle ens tänka drömma om att få göra... men har man "yttrandefrihet" ska det fan vara det också...
Citera
2015-02-11, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
Och?

Du är ute på en jävligt hal bana om du tror att du är under amerikansk lagstiftning? Bryter man mot hets mot folkgrupp på flashback så tar man en risk att få stå till svars för det. Överens?
Citera
2015-02-11, 21:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Fast hur vet de att nästa person de hoppar på är ofarlig?

Iof tycker jag det är jävligt fegt av dem att inte ställa dessa personer som de vet kan ta för sig mot väggen för då skulle denna skrämselpropaganda få ett snöpligt slut för AB

Jag hoppas själv innerligt att de hoppar på någon som kan ta för sig ordentligt. Det vore verkligen karma
Citera
2015-02-11, 21:49
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Alla som blir uthängda har mitt stöd för att de har rätt att uttrycka sin åsikt i min mening. Men av samma anledning så har aftonbladet som tidning sin fulla rätt att uttrycka sin även om jag verkligen avskyr tidningen i övrigt. Principiellt så gäller rätten till yttrandefrihet Jan Helin lika mycket som någon på flashback. Till och med Bard som jag tycker är en särskild skenhelig typ skall ha cred för sina uttryck angående vad som pågår och han har fullständigt rätt i att det har gått överstyr men det blir syntax-error att hylla åsikts och yttrandefriheten på tex flashback medan man samtidigt pekar finger på en kvällstidning och anser att de inte har samma rätt att uttrycka sig.

Fast nej. Aftonbladet som samhällets megafon, den tredje statsmakten har en helt annan makt och har därmed ett visst ansvar också angående vad de publicerar och varför. Det Aftonbladet har gjort är först och främst att samarbeta med en grupp som med all sannolikhet har gjort sig skyldiga till dataintrång och hade de inte gömt sig bakom journalistiskt arbete, även brott mot Personuppgifts-lagen.

Utöver det har Aftonbladet ett visst ansvar, eftersom de når ut till väldigt många människor här i landet och kan påverka opinionen på ett annat sätt så kan de även se till att få folk utstötta från samhället. Det finns ett klimat i Sverige som medför att folk är osäkra på personer som blir uthängda som värsta monster i tidningarna, enbart för att ha skrivit något på ett forum. Med detta kan Aftonbladet medföra att folk blir av med jobb, förlorar vänner och blir allmänt utstötta i samhället. De kan och har förstört flera liv, därför har Aftonbladet och alla andra stora tidningar och mediekanaler ett visst ansvar över vad tusan de publicerar.

Det handlar om yttrandefrihet men det Aftonbladet har gjort är olagligt, om det inte vore för att de gömmer sig bakom den icke-skyddade titeln "journalist" och journalistiskt arbete. Det är en häxjakt dem ägnar sig åt, det är åsiktsregistrering och ett försök att släpa tillbaka skampålen på torget så att regimkritiker får skämmas över sina synder. Vi kritiserar Stasi för övervakningen och åsiktsregistreringen, samtidigt som Sveriges största tidning anlitar en organisation för få tillgång till ett liknande register och krav på att vi måste sluta upp med det vi gör här på flashback.

Förstår du problemet?
Citera
2015-02-11, 21:49
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Du är ute på en jävligt hal bana om du tror att du är under amerikansk lagstiftning? Bryter man mot hets mot folkgrupp på flashback så tar man en risk att få stå till svars för det. Överens?

Är Kakan Hermansson en folkgrupp? Nog för att hon är ganska stor i växten, men hon är väl åtminstone en enda person? Så var det sist jag vågade kolla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in