Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-11, 11:24
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberord
Jag tror bara att man ska utgå ifrån vad som har hänt om man ska ha en chans att fånga gycklarna i bakgrunden.

För mig är vissa vittnen personer som skymmer sikten.

Där vissa skribenter är gycklare som påstår att vissa vittnen är centralgestalter.

Vittnen som alla som förstår är gycklare i ett verkligt drama. Med sina grejer....

Engström. EAPs grafiker. Mannen som loggade ut i tid. Som i otid plågade utredningen med sina insikter. Med den viljan borde han suttit tillsammans med CP hos TV3. Vem kunde tjäna mest pengar. Vem var mest beroende......... Av någon anledning litade man mer på CP än Engström.

Hade man en Insider kanske. Eller en rosa kanin som inte ville jucka på Engström.

Mycket i detta drama med dess efterspel kan man gyckla med. Men jag gycklar inte med sanningen. Bara med osanningen
Senast redigerad av andersaanderssona 2015-02-11 kl. 11:56.
Citera
2015-02-11, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Skulle tro att Anti Avsan inte vill ge den publiceten åt dom som pekar ut honom. Därvidlag har han lyckats då större massmedia inte tagit upp anklagelserna, vilket jag förstår. Att peka ut någon som mördare efter oklara vittnesmål som kommit fram efter nästan sju år talar för sig självt.

I synnerhet då det finns oklara uppgifter från närmsta tiden efter MOP som aldrig utretts ordentligt och fortfarande väntar på att förklaras. Ulla Strömbäck-Larsson WT-män i gamla stan är ett exempel.

Hur obehagliga dessa är för PU visar Jörgen Almblads ljugande och krumbukter när han ska förklara vilka det var US-L såg , Eko-roteln? SÄPO? Skinheads-spanare? När inte detta räckte blev det till att förtala henne internt i polishuset och kalla henne bag-lady.

Självklart vill inte Avsan ha någon uppmärksamhet i samband med mordet på Olof Palme, då skulle ju ännu flera personer med logiken i behåll se att han är högst misstänkt som varande Dekorima-mannen. Därför tittar en jurist och domare åt annat håll när ett eventuellt brott begås. Att dyngskallemedia inte tar upp frågan om Avsan som Dekorima-mannen beror på att den dels är styrd av krafterna som mördade Palme och dels befolkas av så fega och ointelligenta personer att de inte törs eller förstår göra något av det.
Citera
2015-02-11, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
För mig är vissa vittnen personer som skymmer sikten.

Där vissa skribenter är gycklare som påstår att vissa vittnen är centralgestalter.

Vittnen som alla som förstår är gycklare i ett verkligt drama. Med sina grejer....

Engström. EAPs grafiker. Mannen som loggade ut i tid. Som i otid plågade utredningen med sina insikter. Med den viljan borde han suttit tillsammans med CP hos TV3. Vem kunde tjäna mest pengar. Vem var mest beroende......... Av någon anledning litade man mer på CP än Engström.

Menar du att jag skulle vara gycklaren sedan du kommit med en liknelse som inte fungerar?

Vissa vittnen är så obehagligt nära sanningen att man sekretessbelägger deras uppgifter -- t.ex. "Ankis" och "Annelis"; de står så att säga ivägen för lögnen så de kriminella måste gömma undan dem.

Du frågade tidigare om du inte kunde söka. Jag tror svaret på den frågan är att du inte törs.
Citera
2015-02-11, 11:33
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberord
Ha, ha, ha! Det vore skojigt om jag fick läsa det citatet av Anti. Uttalandet vore värt en bloggartikel på Cyberord. Alla som satt sig in mordet på Olof Palme kan identifiera Antis uttryck "ingen annan tror på" som rent nonsens och ett patetiskt försök till undanflykt. Vilka efterforskningar har du själv gjort innan du dök upp här?

Din liknelse fungerar inte. Analfabeten kan vara mycket bättre på svenska än vad du är trots att den inte kan läsa eller skriva. Ett språk är inte bara ett skriftspråk.

Men en brist på talspråk är också talande. Även för en analfabet. Jag är stum av beundran över din argumentation.

Där bristen på din kunskap är talande i denna tråd.

Där ditt inlägg är punktskrift för en blind i denna utredning.

Det var inte kunskapen som dog. Det var Palme.

Där detta inlägg renderade mig en varning. Vad gör man inte för att roa sig på andras bekostnad.

I brist på en seriös debatt.

Ett Debacle.
Senast redigerad av andersaanderssona 2015-02-11 kl. 11:53.
Citera
2015-02-11, 11:55
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chicko1963
Gunnarsson i förtalsrättegången mot Arbetet:

Under rättegångsförhandlingarna for en märkbart irriterad Gunnarsson plötsligt upp ur stolen, och under ett vredesutbrott riktat mot domaren för att denne, som Victor Gunnarsson själv upplevde det, snarare anklagade honom för vad som hänt än den tilltalade ansvarige utgivaren för Arbetet, skrek han: ''Varför ger ni er på mig, jag är ju bara i periferin till organisationen som mördade Olof Palme!''.

Så det är därifrån det svårhittade citatet härrör sig ifrån. Tack. En fråga dock, är återgivningen av citatet enbart ifrån tidningen eller finns det dokumenterat annorstädes?

Om det är korrekt skulle det vara väldigt intressant att veta vilken organisation han åsyftar! Sedan bör ju det hållas i åtanke att han borde vidareutvecklat sig gällande organisationen. Visserligen mördades han själv senare i USA. Omständigheterna kring mordet är oklara bevisligen.

Gunnarsson kan jag ej heller släppa riktigt. En intressant detalj dock är att han i årsboken "Året i fokus 1986" beskrevs som en frikyrklig vapenvägrare. Hans vurm för det amerikanska är väldokumenterat. Därav hans deltagande i Emmanuelgudstjänsterna. Däremot skulle det vara intressant att veta varifrån uppgiften om vapenvägran härstammar.
Citera
2015-02-11, 12:12
Medlem
Citat:
Skulle tro att Anti Avsan inte vill ge den publiceten åt dom som pekar ut honom. Därvidlag har han lyckats då större massmedia inte tagit upp anklagelserna, vilket jag förstår.

Nja jag köper inte det resonemanget fullt ut. Flera andra stämningar har varit framgångsrika och jag tror inte på teorin att gamle Söderström och Aner hittat på alltihopa. De saknar helt enkelt tekniskt kunnande och kompetens att fejka sådant här med mail. Däremot kan det ju vara någon med den kompetensen som varit aktiv antingen AA eller någon nära honom eller någon t ex som ville elda på vissa spår och driva Aner åt helvete. Aner förstod aldrig vad som kan göras för att spåra också förment anonyma avsändare. Har för mig att det senare spårats en del mail till ett internetcafe i Stockholm och ett var ju signaturen stålbrännare som avslöjades av en tillfällighet.

Det finns därmed en del som indikerar att det kan vara personer åtminstone i AA:s närhet inblandade i dessa märkliga mail och därmed vill han kanske inte dra det till en förtalsrättegång. Då får nämligen motparten möjlighet att bevisa att de har rätt och det räcker med att kunna visa att ett enda av dessa mail kan spåras till AA eller kretsen kring honom på något sätt för att han skall förlora och var står vi då? Anklagelserna om inblandning i mordet får styrka för att AA inte kunde motstå att gå i försvar.
Citera
2015-02-11, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Men en brist på talspråk är också talande. Även för en analfabet. Jag är stum av beundran över din argumentation.

Där bristen på din kunskap är talande i denna tråd.

Där ditt inlägg är punktskrift för en blind i denna utredning.

Det var inte kunskapen som dog. Det var Palme.

Där detta inlägg renderade mig en varning. Vad gör man inte för att roa sig på andras bekostnad.

I brist på en seriös debatt.

Ett Debacle.

Tack, tack, men en analfabet behöver inte lida brist på talspråk.

Vilka är mina brister i kunskap om mordet på Olof Palme?
Citera
2015-02-11, 12:40
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Så det är därifrån det svårhittade citatet härrör sig ifrån. Tack. En fråga dock, är återgivningen av citatet enbart ifrån tidningen eller finns det dokumenterat annorstädes?

Om det är korrekt skulle det vara väldigt intressant att veta vilken organisation han åsyftar! Sedan bör ju det hållas i åtanke att han borde vidareutvecklat sig gällande organisationen. Visserligen mördades han själv senare i USA. Omständigheterna kring mordet är oklara bevisligen.

Gunnarsson kan jag ej heller släppa riktigt. En intressant detalj dock är att han i årsboken "Året i fokus 1986" beskrevs som en frikyrklig vapenvägrare. Hans vurm för det amerikanska är väldokumenterat. Därav hans deltagande i Emmanuelgudstjänsterna. Däremot skulle det vara intressant att veta varifrån uppgiften om vapenvägran härstammar.
Undrar om det inte var sångerskan Lena Andersson som hävdade att han var vapenvägrare? Hur som helst så kunde nog "vapenvägran" vara en bra täckmantel för att man hade ett hemligt uppdrag som infiltratör. Jag är säker på att sådana och liknande arrangemang förekom. Varför skulle staten låta sina infiltratörer behöva göra lumpen när de behövdes bättre där de var?

Om VG verkligen uttryckte sig som citatet gör gällande, vilket är tveksamt, så borde han ha syftat på självaste CIA, som han kretsade kring som en wannabe.
Citera
2015-02-11, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Nja jag köper inte det resonemanget fullt ut. Flera andra stämningar har varit framgångsrika och jag tror inte på teorin att gamle Söderström och Aner hittat på alltihopa. De saknar helt enkelt tekniskt kunnande och kompetens att fejka sådant här med mail. Däremot kan det ju vara någon med den kompetensen som varit aktiv antingen AA eller någon nära honom eller någon t ex som ville elda på vissa spår och driva Aner åt helvete. Aner förstod aldrig vad som kan göras för att spåra också förment anonyma avsändare. Har för mig att det senare spårats en del mail till ett internetcafe i Stockholm och ett var ju signaturen stålbrännare som avslöjades av en tillfällighet.

Det finns därmed en del som indikerar att det kan vara personer åtminstone i AA:s närhet inblandade i dessa märkliga mail och därmed vill han kanske inte dra det till en förtalsrättegång. Då får nämligen motparten möjlighet att bevisa att de har rätt och det räcker med att kunna visa att ett enda av dessa mail kan spåras till AA eller kretsen kring honom på något sätt för att han skall förlora och var står vi då? Anklagelserna om inblandning i mordet får styrka för att AA inte kunde motstå att gå i försvar.

Ja, det lär ha varit Mårten Sundmark som låg bakom signaturen Carl Stålbrännare, men Anti Avsan hade inget intresse av att anmäla honom heller. Anti vill helt enkelt inte röra någonting som har med mordet att göra, så det är faktiskt fritt fram att komma med rent förtal utan att Anti bryr sig; det är ett pris han tydligen måste vara beredd att betala, ett mycket märkligt pris med tanke på att han är jurist, domare och medlem i justitieutskottet!
Citera
2015-02-11, 12:59
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparkalle
Eller går till "en av gärningsmännen" vilket han hade gjort oavsett vilket håll han hade valt att gå till, om man tänker sig flera GM, som Krusell: "Den här kvällen hade Palme inte en chans, det fanns gärningsmän åt alla håll", vilket ju också stämmer någorlunda med Lingärde.

Inte Krusell inte. Det är ju den störste anhängaren av dem alla när det gäller "den ensamme galningen" och galnast var CP.
Citera
2015-02-11, 13:07
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Skulle tro att Anti Avsan inte vill ge den publiceten åt dom som pekar ut honom. Därvidlag har han lyckats då större massmedia inte tagit upp anklagelserna, vilket jag förstår. Att peka ut någon som mördare efter oklara vittnesmål som kommit fram efter nästan sju år talar för sig självt.

I synnerhet då det finns oklara uppgifter från närmsta tiden efter MOP som aldrig utretts ordentligt och fortfarande väntar på att förklaras. Ulla Strömbäck-Larsson WT-män i gamla stan är ett exempel.

Hur obehagliga dessa är för PU visar Jörgen Almblads ljugande och krumbukter när han ska förklara vilka det var US-L såg , Eko-roteln? SÄPO? Skinheads-spanare? När inte detta räckte blev det till att förtala henne internt i polishuset och kalla henne bag-lady.

Den stora frågan är ju, angåeende AA, outredd. Jag har ALDRIG set en säker uppgift på att de finska kvinnorna har pekat ut honom. Det är SA som gör detta på OAs uppgifter.
Citera
2015-02-11, 13:08
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:

Dom har väl förklarats? SÄPO sammanstllde ju en rapport kort tid efter mordet där dom kommer till slutsatsen att OP övervakats/spionerats på. Den mest rimliga förklaringen är väl att dom här observationerna ramlar in i det materialet och slutsatsen?
I efterhand är det ju oerhört svårt att kontrollera vilka dessa "spanare" var, om dom inte ger sig till känna. Det verkar ju inte ha varit den vanliga civila polisen i alla fall. Mest troligt så var det väl någon amatörgrupp som lekte tarzan eller eller något. Barbrogrupp eller så. En fristående grupp (alltså icke-poliser) skulle ju inte stå och babbla i en radio helt öppet om man håller på med subversiv verksamhet.
Så, dom här Walkie-talkie-killarna har knappast med mordet i sig att göra. Snarare snokare. Kan hända att några av dom hängde på till Norrmalm på kvällen och kanske rent av såg mordet på håll, men har valt att hålla tyst (kan lätt själv bli misstänkt för att ha ingått i någon slags komplott. Vi har ju sett hur "bra" det gick för VG och Pettersson. Personer som är mån om sin hälsa och frihet, som känt till någon om mordet, har gjort klokt i att hålla brödfällan stängd).

Men, kort sagt: Observation av folk med walkie-talkies är jättesvåra att utreda. Det man kan göra är egentligen att kolla vilka som det eventuellt skulle kunna vara och efter kontroll plocka bort dom som går att kontrollera (polis, i viss mån SÄPO och SSI).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in