Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-11, 10:04
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Den som påstår att detta har yttrats är Jan Ove Sundberg, Ufo-jägaren, Loch Ness undersökaren m m. Inte ens Anders Leopold är säker på att Viktor Gunnarsson verkligen sagt så. Behövs bekräftelse för att jag ska tro på det, annars betraktar jag uttalandet som en av Sundbergs skrönor.

Är det inte så.

I bristen på fakta tar man upp skrönor som en sanning.

I slutet av en lång tråd. Där bristen på lösning är sanningen.

Man kan inte lösa en gåta genom att införa bitar som inte passar in. Hur gärna man än vill.

Om man inte ens inser att man lägger ett annat pussel från en annan kartong varför ska man då vara med att lägga.

Vi har alla samma tillgång till fakta. Det handlar om är att tolka verkligheten. Med de spelare som bevisligen fanns där.

Inte att Jeppson med sin grej passar ihop med Ebbes grej och Engströms keps. Där Holmer skulle mörka detta samband. Med ICs stöd. Där han hade stöd från Botha håll. Jo tjena.

Där IB i så fall betyder ImBecill.
Senast redigerad av andersaanderssona 2015-02-11 kl. 10:28.
Citera
2015-02-11, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Jag har sökt både på Internet och i mitt minne.

Och Googlat.

En personlig kontakt mellan Holmer och Ek kan förklara mycket. 2 personer som hela tiden avancerar i en politisk miljö som stavas SAP. Men där kontakter knyts in en miljö med olika mål.
Där tillsättandet av HH i SÄPO var en straffspark i öppet mål. Där man kan se Ek som ett mellanmål när han blev kommisarie.

Eller är CGÖ knutpunkten i järnvägsspårens Hallsberg. Kan förstå Ek som en växlare i en intellektuell rangerbangård. Men jobbade han där verkligen svart.

Är jag dålig på att söka eller finns det ingen kontaktpunkt.

Jag tror Carl Gustaf Östling är en viktig knutpunkt. Det var sannolikt han som strax före mordet på finska i kommunikationsradio anropade Anti Avsan där han stod vid Dekorima och vilket överhördes av vittnet "Anki". Det kan -- som Sven Anér hävdar -- vara Avsan som sedan skjöt de två dödande skotten mot Olof (inget skott träffade eller ens snuddade Lisbet). Ole Dammegård hävdar istället att Avsan byttes ut mot Abdul Kassem som skall ha funnits i en bil på västra sidan Sveavägen nära Tunnelgatan alldeles efter radiokonversationen mellan Östling och Avsan. Detta skulle ha skett på order från mordledningen som hörde Östlings och Avsans samtal i kommunikationsradion.

Att Anti Avsan högst sannolikt är Dekorima-mannen styrks av bland annat den tigandets strategi som Avsan ännu tillämpar; han vägrar utanför personliga eller nära yrkesmässiga kretsar att ens kommentera mordet på Olof Palme annat än i t.ex. mejl med okvädningsord och hotelser. Se följande. "Almungetomten" är Sven Anér som hade sommarstuga i Almunge, och "Slödderströms" är Gösta Söderström, förste ordinarie polisman på mordplatsen efter skotten, samt sönerna Ivan och Henry.

From: anti.avsan@riksdagen.se <mailto:anti.avsan@riksdagen.se>
> > To: lillemor_landegren@hotmail.com
> > <mailto:lillemor_landegren@hotmail.com>
> > Subject: Kopia
> > Date: Wed, 12 Dec 2007 17:26:12 +0100
> >
> > Nu får du ta mej fan lägga av. Varför i helvete kollar du mej
> > hela tiden? Och varför lyssnar du på idiotiska teorier? Är
> > det Almungetomten som ligger bakom? Han har en hel säck med
> > lögnpaket, passbyten, vapenföretag, finska flickor, kondböcker,
> > anmälningar på VD1 mm mm mm. Allt är lögn! Inget av det där
> > existerar ens!!! Och mailar du Söderst röm lever du farligt
> > för om du gör ett enda stav fel kan det resultera i en
> > polisanmälan till r ikspolisstyrelsen, rikskrim, länskrim,
> > piketen och alla möjliga lokala polisenheter. Sen får också
> > Almungetomten en kopia av mailet med stavfelet och då får r
> > iksdagskansliet, talmännen, partiledare, gruppledare,
> > partikanslier och lokala parti distrikt ute i landet kopior av
> > kopior av kopior. Han måste ju visa Söderström, Alsén, Lena,
> > Göran, Gunnar och Barbro att han jobbar duktigt. Just nu sitter
> > Slödderström och jobbar på en stor polisanmälan. Nån råkade
> > nämligen tappa ett glass papper från GB vid sidan av
> > arbetsskygge sonen Ivans bil i september (arbetsskygg är
> > föresten den andre sonen också, sitter bara och skriver en
> > massa halvpolitiskt mordskit). Han har svårt att se framåt
> > (forward). Han ser hellre bakåt (golovina). Men back to the
> > car. För att bli trodd slog Ivan sönder vänstra framrutan på
> > sin egen bil. Det skulle liksom bli lite som om Slödderströms
> > var förföljda. Fy fan så jävla barnsligt!!! Det gjorde han den
> > 17:e eller om det var 18:e, minns inte nu.
> >
> > Anti
> >
> > ps Va fan skulle du föresten maila Slödderströms för? Det ska
> > du väl för helvete inte göra. Är du helt dum i huvet? Mailar
> > dom till dej ska du inte svara! Ramla inte i den gropen!!!!
> >
> > Du ska inte lägga dej i om vi skämtar om olika namn. Vi gör ju
> > föresten en teater.
> >
Citera
2015-02-11, 10:31
Medlem
[quote=Cyberord|52231540]Jag tror Carl Gustaf Östling är en viktig knutpunkt. Det var sannolikt han som strax före mordet på finska i kommunikationsradio anropade Anti Avsan där han stod vid Dekorima och vilket överhördes av vittnet "Anki". Det kan -- som Sven Anér hävdar -- vara Avsan som sedan skjöt de två dödande skotten mot Olof (inget skott träffade eller ens snuddade Lisbet). Ole Dammegård hävdar istället att Avsan byttes ut mot Abdul Kassem som skall ha funnits i en bil på västra sidan Sveavägen nära Tunnelgatan alldeles efter radiokonversationen mellan Östling och Avsan. Detta skulle ha skett på order från mordledningen som hörde Östlings och Avsans samtal i kommunikationsradion.

Att Anti Avsan högst sannolikt är Dekorima-mannen styrks av bland annat den tigandets strategi som Avsan ännu tillämpar; han vägrar utanför personliga eller nära yrkesmässiga kretsar att ens kommentera mordet på Olof Palme annat än i t.ex. mejl med okvädningsord och hotelser. Se följande. "Almungetomten" är Sven Anér som hade sommarstuga i Almunge, och "Slödderströms" är Gösta Söderström, förste ordinarie polisman på mordplatsen efter skotten, samt sönerna Ivan och Henry.

> >
> >
> > Anti
> >
> >
> > föresten en teater.
> >[/QUOT

Ett inlägg som jag uppskrattar.........

Men där andemeningen är att tråden tappat fokus på mordet och inriktat sig på gycklare i bakgrunden.
Senast redigerad av andersaanderssona 2015-02-11 kl. 10:37.
Citera
2015-02-11, 10:35
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Är det inte så.

I bristen på fakta tar man upp skrönor som en sanning.

I slutet av en lång tråd. Där bristen på lösning är sanningen.

Man kan inte lösa en gåta genom att införa bitar som inte passar in. Hur gärna man än vill.

Om man inte ens inser att man lägger ett annat pussel från en annan kartong varför ska man då vara med att lägga.

Vi har alla samma tillgång till fakta. Det handlar om är att tolka verkligheten. Med de spelare som bevisligen fanns där.

Inte att Jeppson med sin grej passar ihop med Ebbes grej och Engströms keps. Där Holmer skulle mörka detta samband. Med ICs stöd. Jo tjena.

Där IB betyder ImBecill.

I MOP finns en del obekräftade myter som upprepats så många gånger att de framstår som sanningar, UFO-Sundbergs uttalande om VG är ett exempel.
Citera
2015-02-11, 10:35
Medlem
Citat:
Ett inlägg som jag uppskrattar.............

Anti Avsan är nog inte lika uppsk(r)attande. Varför inte skriva och fråga honom vad han tycker om mitt inlägg? Av någon anledning vill han inte svara på mina e-brev. Han vill inte anmäla mig för förtal heller.

Här finns Antis kontaktuppgifter: http://www.riksdagen.se/sv/ledamoter-partier/Hitta-ledamot/Ledamoter/Avsan-Anti-0338458649710/
Senast redigerad av Cyberord 2015-02-11 kl. 10:41.
Citera
2015-02-11, 10:38
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberord
Jag tror Carl Gustaf Östling är en viktig knutpunkt. Det var sannolikt han som strax före mordet på finska i kommunikationsradio anropade Anti Avsan där han stod vid Dekorima och vilket överhördes av vittnet "Anki". Det kan -- som Sven Anér hävdar -- vara Avsan som sedan skjöt de två dödande skotten mot Olof (inget skott träffade eller ens snuddade Lisbet). Ole Dammegård hävdar istället att Avsan byttes ut mot Abdul Kassem som skall ha funnits i en bil på västra sidan Sveavägen nära Tunnelgatan alldeles efter radiokonversationen mellan Östling och Avsan. Detta skulle ha skett på order från mordledningen som hörde Östlings och Avsans samtal i kommunikationsradion.

> >
> >
> > Anti
> >
> >
> > föresten en teater.
> >

Tror du verkligen på fullt allvar att Anti Avsan skulle skriva ett hotbrev under eget namn på en lättspårad web-adress?
Citera
2015-02-11, 10:43
Medlem
Citat:
I MOP finns en del obekräftade myter som upprepats så många gånger att de framstår som sanningar, UFO-Sundbergs uttalande om VG är ett exempel.

Jag har själv läst.

Hur många gånger man än upprepar en lögn blir det inte en sanning.

Men ändå måste den upprepas gång på gång i tråden.
Senast redigerad av andersaanderssona 2015-02-11 kl. 10:46.
Citera
2015-02-11, 10:52
Medlem
Citat:
Tror du verkligen på fullt allvar att Anti Avsan skulle skriva ett hotbrev under eget namn på en lättspårad web-adress?

Det är uppenbarligen fullt möjligt. Ett vanligt misstag många gör när det kommer till att fundera kring brottslingars tänkande och agerande är att de inte kan tänka sig att brottslingar tänker och agerar på andra sätt än de själva skulle göra. I och med det har de glömt att brottslingarna redan gjort något som de själva inte skulle kunna. Låt oss emellertid anta att Anti Avsan tänker och agerar som kanske du eller jag skulle göra. Vore det inte helt naturligt att han om e-brevet inte är skrivet av honom gick ut med en dementi om att han inte är upphovsman till texten samt anmälde den som publicerade texten för förtal? Varför vill inte en förmodat hedervärd jurist, domare och riksdagsman med plats i justitieutskottet försvara sig och anmäla brott?
Citera
2015-02-11, 11:07
Medlem
Citat:
Det är uppenbarligen fullt möjligt. Ett vanligt misstag många gör när det kommer till att fundera kring brottslingars tänkande och agerande är att de inte kan tänka sig att brottslingar tänker och agerar på andra sätt än de själva skulle göra. I och med det har de glömt att brottslingarna redan gjort något som de själva inte skulle kunna. Låt oss emellertid anta att Anti Avsan tänker och agerar som kanske du eller jag skulle göra. Vore det inte helt naturligt att han om e-brevet inte är skrivet av honom gick ut med en dementi om att han inte är upphovsman till texten samt anmälde den som publicerade texten för förtal? Varför vill inte en förmodat hedervärd jurist, domare och riksdagsman med plats i justitieutskottet försvara sig och anmäla brott?

Jag har någonstans läst AAs tankar om detta. Minns inte var. Men det gick ut på att varför ska han försvara sig mot någon som ingen annan tror på och endast finns i en förvirrad hjärna.

Samma sak som att jag skulle inte försvara mig mot en analfabet som tycker att jag inte behärskar svenska.

Vad nu detta har med Palmemordet att göra.

Det kanske är en Krantznedläggning över en teori som dött.
Senast redigerad av andersaanderssona 2015-02-11 kl. 11:12.
Citera
2015-02-11, 11:09
Medlem
Citat:

Men där andemeningen är att tråden tappat fokus på mordet och inriktat sig på gycklare i bakgrunden.

Jag tror bara att man ska utgå ifrån vad som har hänt om man ska ha en chans att fånga gycklarna i bakgrunden.
Citera
2015-02-11, 11:14
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:

Skulle tro att Anti Avsan inte vill ge den publiceten åt dom som pekar ut honom. Därvidlag har han lyckats då större massmedia inte tagit upp anklagelserna, vilket jag förstår. Att peka ut någon som mördare efter oklara vittnesmål som kommit fram efter nästan sju år talar för sig självt.

I synnerhet då det finns oklara uppgifter från närmsta tiden efter MOP som aldrig utretts ordentligt och fortfarande väntar på att förklaras. Ulla Strömbäck-Larsson WT-män i gamla stan är ett exempel.

Hur obehagliga dessa är för PU visar Jörgen Almblads ljugande och krumbukter när han ska förklara vilka det var US-L såg , Eko-roteln? SÄPO? Skinheads-spanare? När inte detta räckte blev det till att förtala henne internt i polishuset och kalla henne bag-lady.
Citera
2015-02-11, 11:17
Medlem
Citat:
Jag har någonstans läst AAs tankar om detta. Minns inte var. Men det gick ut på att varför ska han försvara sig mot någon som ingen annan tror på och endast finns i en förvirrad hjärna.

Samma sak som att jag skulle inte förvara mig mot en analfabet som tycker att jag inte behärskar svenska.

Ha, ha, ha! Det vore skojigt om jag fick läsa det citatet av Anti. Uttalandet vore värt en bloggartikel på Cyberord. Alla som satt sig in mordet på Olof Palme kan identifiera Antis uttryck "ingen annan tror på" som rent nonsens och ett patetiskt försök till undanflykt. Vilka efterforskningar har du själv gjort innan du dök upp här?

Din liknelse fungerar inte. Analfabeten kan vara mycket bättre på svenska än vad du är trots att den inte kan läsa eller skriva. Ett språk är inte bara ett skriftspråk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in