Citat:
Ursprungligen postat av
guderi
Om du menar att hänga ut en icke dömd person och på så sätt förstöra dess karriär inte är att trakassera så anser jag att du har fel, och här är lagen glasklar.
Aftonbladet skulle låtit rättsväsendet ta hand om fallen, innan de gav ut namn på någon. Det är så det ska fungera i en rättsstat.
Men snälla, finns det någon vits i att sitta och försvara dem. De får smaka på sin egen medicin, de har ingen annan att skylla än sig själva. AB gör ju detta för att sätta fingret på ett samhällsproblem. Om de inte hade gjort så här så hade ingen börjat ta problemet på allvar.
De kanske har förstört dessa personers karriärer, men trollen har ju förstört sina offers LIV. Lite skillnad. Fy fan för att ha en mobb sinnessjuka FB-råttor som sitter och skriver dödshot mot mig och min familj, och veta att mitt barn är på dagis där jag inte kan övervaka det.
Det är helt, fullkomligt oacceptabelt att sprida näthat och borde rendera i, förutom havererade karriärer, fängelsestraff och dryga böter. Förhoppningsvis kommer AB fortsätta sin kampanj under lång tid framöver, jag tycker bara det är väldigt synd att de inte nämner alla med namn.