2015-02-11, 13:06
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Förtal?
Absolut inte.

Och det stämmer på Juristen också.
Jo, förtal är precis vad de skulle kunna fällas för om någon valde att väcka enskilt åtal om det. Så varför du skriver "absolut inte" har jag ingen aning om, för det är fel.

Sedan vet jag inte vad juristen arbetade med för sju år sedan eller i januari, vet du?
Citera
2015-02-11, 13:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Jasså det är offerkofta på så fort någon säger emot?
Ja, det är vad jag också ser i tråden av kränkta flashbackare som inte längre kan känna sig säkra när de spyr hat bakom sin anonymitet...

Komiskt minst sagt ..
Citera
2015-02-11, 13:08
Medlem
RadioDDR1s avatar
Själv tror jag att Kakan njuter av all uppmärksamhet då hon verkar vara ett troll och en uppviglare. Eller så är hon psykiskt sjuk och då är det fullt möjligt att hon blir ledsen av det som skrivs på nätet. Om det är så att hon är psykiskt sjuk så har hennes arbetsgivare ett stort ansvar att se till att hon inte hamnar i trubbel för sina märkliga utspel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, att knacka på dörren och låta någon bemöta något är inte trakasserier. Trakasserier blir det först om de sagt till Aftonbladet att lämna dem ifred med reportrarna står kvar och knackar/bultar på dörren och kräver svar.

Och nej - eftersom de inte identifierar personerna så är det inte uthängning. De som intervjuas har dessutom låtit sig just intervjuas.

De som mot sin vilja ställts mot sitt näthat i media är en politiker och en politisk rådgivare, inga anonyma enskilda.
Tror du att det finns någon som känner skogshuggaren som inte kan identifiera honom? Att hävda att det inte är uthängning bara för att du och jag inte ser hans ansikte eller känner till hans namn är att ignorera den verklighet som skogshuggaren lever i. Han har blivit uthängd för alla som har någon som helst slags påverkan på hans liv.

Aftonbladet hade kunnat få samma story helt utan att hänga ut honom för alla hans vänner, och att de valde att göra det tycker jag är äckligt.

Juristen däremot har jag inga sympatier för.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykokanin
Haha både miljöpartisten och juristen visar ganska rakt ut hur dom känner för situationen
Ja- men de är företrädare för väljare i ena fallet - alltså offentlig person - och politisk rådgivande i andra fallet - alltså en av de som påverkar de beslut den folkvalda skall fatta ..

Alltså ingen av dem är uthängd i egenskap av enskild - utan i egenskap i det uppdrag de hade för väljares räkning.
Citera
2015-02-11, 13:09
Medlem
Citat:
Du får gärna länka till någon av Aftonbladets klipp där de hänger ut en enskild på film som vägrar uttala sig och säger till dem att denne vill bli lämnad ifred.
Juristen och miljöpartisten?
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rutigtpapper
Tror du att det finns någon som känner skogshuggaren som inte kan identifiera honom? Att hävda att det inte är uthängning bara för att du och jag inte ser hans ansikte eller känner till hans namn är att ignorera den verklighet som skogshuggaren lever i. Han har blivit uthängd för alla som har någon som helst slags påverkan på hans liv.

Aftonbladet hade kunnat få samma story helt utan att hänga ut honom för alla hans vänner, och att de valde att göra det tycker jag är äckligt.

Juristen däremot har jag inga sympatier för.
Skogshuggaren väljer att ställa upp på intervju ...

Liksom läkaren ..
Citera
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ja, det är vad jag också ser i tråden av kränkta flashbackare som inte längre kan känna sig säkra när de spyr hat bakom sin anonymitet...

Komiskt minst sagt ..

Tycker du själv att du lever upp till den höga syn människovärde du påstår dig besitta genom att själv skriva hatiska inlägg?
Citera
Medlem
Golonkas avatar
Jag kom att tänka på en sak här bara i samband med den högt uppsatte maktmänniskan "skogshuggaren" som fick hembesök med kamera och allt....

Jag har genom åren fått ganska mycket hot via PM. Både i form av illa stavade meddelanden från tuffa blattar som vill "träffas" och göra upp räkningen, men också från personer som uppenbart tillhör den mer aktivistiskt inriktade politiska vänstern.

När nu AB gör dessa hembesök... Även om rösten förvrängs och ansiktet bluddras, så finns ju en mycket konkret risk att någon vettvilling lyckas identifiera vem man är. Jag tänker folk som kanske skriver icke fördelaktigt om vissa specifika organisationer som rör sig i samhällets utkanter och som har ett stort våldskapital. Man kanske delgett något man vet eller hört rykten om eller uttalat sig föraktfullt eller kränkande... Jag är nu själv aldrig inne i de delar av forumet som diskuterar organiserad brottslighet, men det finns ju folk som har detta som ett litet specialintresse...

Jag skriver ibland i terrorist-forumet och var jag står i fråga om terrorism och islamism är väl ingen hemlighet för någon, men visst vore det pikant om ett gäng skäggmuppar lägger en böööömb under min bil en vacker dag som hämnd för att jag "smädat profeten" eller något lajbans?

Visst, man kan kanske säga att jag får i så fall väl skylla mig själv som häcklat de skäggiga, men har Aftonbladet tänkt igenom detta fullt ut? Om jag flyger i luften kanske det är en pervers gudomlig rättvisa, men min familj? Om min fru och fyra barn sätter sig i bilen och ska köra till träningen en lördag? Ojsan!
Citera
2015-02-11, 13:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rutigtpapper
Juristen och miljöpartisten?
Inte uthängda som enskilda -nej, utan för att de haft den funktion de haft i politiken.
Citera
2015-02-11, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Själv tror jag att Kakan njuter av all uppmärksamhet då hon verkar vara ett troll och en uppviglare. Eller så är hon psykiskt sjuk och då är det fullt möjligt att hon blir ledsen av det som skrivs på nätet. Om det är så att hon är psykiskt sjuk så har hennes arbetsgivare ett stort ansvar att se till att hon inte hamnar i trubbel för sina märkliga utspel.

Är det några som är psykiskt sjuka så är det hennes hatare.
Citera
2015-02-11, 13:11
Medlem
TilleyHats avatar
En liten reflexion bara: Att EU-juristen fick sparken med omedelbar verkan visar ju med all önskvärd tydlighet att det var befogat att lyfta fram hans dubbelmoral och skenhelighet i ljuset. Men som jag sagt tidigare, så önskar jag att även den andra sidans skenheliga ska avslöjas. Jag är ganska säker på att det finns åtskilliga av den varan även där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in