2015-02-11, 12:31
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sockerkonny
Men åh Anledningen till att FB flyttade till USA var just för att undvika HMF. Hade de stannat kvar i Sverige hade de åtalats på löpande band för just HMF.

Hur är det med din egen läsförståelse? Du verkar ju inte fatta nånting..

Och då frågar jag dig, varför finns då regeln kvar?
2015-02-11, 12:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
På vilket vis sysslar aftonbladet et al med polisiär verksamhet?
Och för vad hade dessa (vilka?) individer blivit straffade för i USA somm hade gett extremt långa fängelsestraff?

Man tar sig friheten att på eget bevåg gå in och styra yttrandefriheten och hänga ut personer som anses ha avvikande åsikter. Det blir ett straff per se om media går in och gör sin egen tolkning av vad som är rätt och fel och sedan hänger ut människor som riskerar att förlora jobb och liknande, ungefär som en person som blir prickad i ett register och sedan inte kan få jobb/blir av med jobb eller liknande på grund av det, som någon som begått en kriminell handling fast att inte någon åklagare väckt åtal eller personen ifråga blivit dömd i domstol för något brott. Personenerna som drabbas blir stämplade ungefär som brottslingar med prick i belastningsregistret för avvikande åsikter som vänstermedia inte sympatiserar med. dataintrång och publicering av personuppgifter tillsammans med förtal och diverse andra uthängningar från researchgruppens medlemmar och Aftonbladet ser man inte med blida ögon på i staterna.
2015-02-11, 12:36
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Man tar sig friheten att på eget bevåg gå in och styra yttrandefriheten och hänga ut personer som anses ha avvikande åsikter. Det blir ett straff per se om media går in och gör sin egen tolkning av vad som är rätt och fel och sedan hänger ut människor som riskerar att förlora jobb och liknande, ungefär som en person som blir prickad i ett register och sedan inte kan få jobb/blir av med jobb eller liknande på grund av det, som någon som begått en kriminell handling fast att inte någon åklagare väckt åtal eller personen ifråga blivit dömd i domstol för något brott. Personenerna som drabbas blir stämplade ungefär som brottslingar med prick i belastningsregistret för avvikande åsikter som vänstermedia inte sympatiserar med. dataintrång och publicering av personuppgifter tillsammans med förtal och diverse andra uthängningar från researchgruppens medlemmar och Aftonbladet ser man inte med blida ögon på i staterna.

Det du beskriver är ju inte jättelångt ifrån vad som ibland sker på flashback.
Samma spelregler ska väl gälla för alla, eller?
2015-02-11, 12:38
Medlem
hashflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerfectWin
Jo, tjänsten innehåller alla möjliga hack, det är något som gör detta ganska trubbigt. Man får ju anta att detta hade gjorts betydligt mer spetsigt om det var RG som var ute efter just FB.
Och pwnad kan väl få träffar utan att visa det samt lagra utan träff? (Här är mina mjukvarukunskaper lite veka)
Hur har antalet slagningar mot tjänsten påverkats av de senaste dagarnas löp?

IP lagring kan ju vara jävligt trubbigt det med, sant, men det kan väl också vara ytterligare en spik i en lång rad av spikar i någons kista?

Självklart kan det vara så. Men om du har en slumpad mängd skördade epostadresser som ska finnas i pwnad kan du ju verifiera själv om sannolikheten om ett rätt svar.

Har ingen aning om besök och slagningar. Vet att gränsen för att göra slagningar låg på 5 i timmen när dumpen var färsk. Chloe ökade upp det till 100 i timmen. Men det är ju sak samma sedan tabellen släpptes fri.

Jo, självklart kan IP lagring ha nytta (en höstack). Men att RG sitter med detta hästjobb känns föga troligt. Mer sannolikt att FRA och signalspanare upprätthåller något som hjälper till när ett specifikt mål söks.
2015-02-11, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Och då frågar jag dig, varför finns då regeln kvar?
För att FB vill ha den där, inte för att lagen i landet USA kräver det. Det begås ca 50 HMF om dagen på FB, men ingen åtalas, hur kommer det sig tror du?
2015-02-11, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Det du beskriver är ju inte jättelångt ifrån vad som ibland sker på flashback.
Samma spelregler ska väl gälla för alla, eller?

Ja just det, varför blir Oison Cantwell inte av med jobbet när han kallar SDare för white-trash och bönder? Ska inte samma spelregler gälla för alla?

Varför blev inte Lisa Magnusson av med jobbet när hon sa att "vita män är fega djur"? Ska inte samma spelregler gälla för alla?
Senast redigerad av sockerkonny 2015-02-11 kl. 12:43.
2015-02-11, 12:43
Medlem
.Chloes avatar
Jag är ägaren av pwnad.pw (pwnad.se)

https://keybase.io/dotchloe - DNS-bevis
https://pwnad.pw/chloe.txt - HTTPS-bevis

Koden är inte open source och det är inga direkta planer på det heller. pwnad.pw hostas på samma server som swehack.org, och servern ägs av OVPN.se - en tillförlitlig VPN-leverantör:

Citat:
C:\Users\chloe>ping pwnad.pw
Pinging pwnad.pw [46.227.69.137] with 32 bytes of data:

C:\Users\chloe>ping swehack.org
Pinging swehack.org [46.227.69.137] with 32 bytes of data:

Läs denna tråd för mer info om pwnad.pw: https://swehack.org/viewtopic.php?f=18&t=485

Jag har rådfrågat med en jurist innan pwnad.pw sattes i bruk, det är alltså INTE olagligt att ha en databas med massa hashade mejladresser. När en klient söker på en mail så söker man inte på "mail.efternamn@po.st" utan SHA1-hashen utav denna, det betyder ju att vi inte kan spara klartext i vår enorma databas med över 6.2 miljoner svenska e-postadresser. pwnad är ingen unik idé, jag har baserat allting på https://haveibeenpwned.com/

Jag har valt att all form av loggning heller inte ska ske, detta ut integritetssyfte. Inga access, error, ssl-loggar. Det enda som loggas är om man förbrukat sina hundra sökningar på under en timme, då loggas det IP't för att kunna hålla koll på att inga fler sökningar sker från den IP-adressen.

pwnad.pw skapades INNAN Flashback-dumpen kom ut! pwnad.pw har egentligen varit i bruk sedan ett år tillbaka, fast i privat form. När glitch valde att dela med sig av datan i Piscatus så tog jag tillfället i akt att fråga om jag fick lägga in dessa adresser i pwnad så att folk kunde se om man var med, det bästa jag kunde gjort i min åtanke.

Om nu RG står bakom pwnad så betyder det ju att JAG är RG. Det är ett absurt påstående minst sagt. Jag har allting emot hur RG arbetar och hur vidriga dessa är, sen är jag väldigt Pro-Flashback och anonymitet. När första nyheten om att RG kan ha hackat Flashback så satte jag genast igång att leta buggar på forumet, då skapades tråden (FB) Hur RG kan ha deanonymiserat Flashback-användare - ett tag senare skapade jag tråden https://swehack.org/viewtopic.php?f=18&t=313

Jag förstår absolut att allting kan verka suspekt. Jag är anonym(till viss del), man skriver in sin mail på en okänd sida osv, jag förstår det! Men jag har verkligen försökt göra det så simpelt som möjligt att folk ska kunna lita på sidan. Jag har inga trackers, ingen reklam, allting är hashat, koden är granskad, säkerheten är på topp och alla dumpar är verifierade. Det kunde sett värre ut, eller hur?

Jag tjänar absolut ingenting på pwnad, snarare tvärtom då jag betalat för allting. Kan jag bistå med att folk kan bli lite lugnare av att se om deras mail finns med i hackade databaser så gör jag jättegärna det.

Jag vill även få fram att jag redan har alla dessa databasdumpar i klartext med tillhörande lösenord, username, email och kanske ibland personnummer, detta eftersom datan kommer direkt ifrån den hackade hemsidan, så frågan är ju hur jag skulle tjäna på att fiska efter mail? Visst, mail+IP, men om någon använder VPN/Proxy då? Känns långsökt om du frågar mig.
2015-02-11, 12:44
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
För att FB vill ha den där, inte för att lagen i landet USA kräver det. Det begås ca 50 HMF om dagen på FB, men ingen åtalas, hur kommer det sig tror du?

Så du menar att man flyttar hela rasket till USA för att bli av med en regel som man sedan väljer att ha kvar "för att man vill det".

Det låter inte logiskt över huvud taget.

Jag säger det igen och hoppas att det går fram den här gången, läs på om domen från 2000 så förstår du varför servrarna flyttade utomlands. För som det är idag följer FB svensk lagstiftning, speciellt med tanke på lagen om elektroniska anslagstavlor. Så att säga någonting annat är bara ignorant.

Ja en stor anledning till att ingen åtalas för HMF är delvis för att det finns anonymitet (något som RG vill ha bort) och delvis för att HMF har ganska högt i tak som lag. Varför tror du att Aftonbladet väljer att gå ut i media om vad t.ex. en EU-parlamentariker har skrivit på ett forum och skämmer ut personen istället för att upprätta en anmälan om t.ex. HMF. Antagligen för att det inte är möjligt att dömas för det som skrivs och då skämmer man istället ut en person och ser till att förstöra dennes yrkeskarriär. AB tramsar som vanligt och blandar in moral som att det bröt mot lagen.
2015-02-11, 12:55
Medlem
Citat:
Så du menar att man flyttar hela rasket till USA för att bli av med en regel som man sedan väljer att ha kvar "för att man vill det".

Ja, de flyttade till USA för att undgå HMF. Flashbacks 1.03 betyder ingenting, det är en något som FB bara har som kuriosa. Nästan inga inlägg i I&I hade varit kvar om hets mot folkgrupp lagen hade tillämpats därinne.

Citat:
Jag säger det igen och hoppas att det går fram den här gången, läs på om domen från 2000 så förstår du varför servrarna flyttade utomlands. För som det är idag följer FB svensk lagstiftning, speciellt med tanke på lagen om elektroniska anslagstavlor. Så att säga någonting annat är bara ignorant.

FB flyttade till USA för att det landet har yttrandefrihet utan inskränkningar, att de saknar HMF var ett av skälen.

Citat:
Ja en stor anledning till att ingen åtalas för HMF är delvis för att det finns anonymitet (något som RG vill ha bort)

Det är lagligt att HMF:a på Flashback eftersom servern ligger i USA. Därför blir det USAs lagar som gäller.

Citat:
och delvis för att HMF har ganska högt i tak som lag

Nej, den svenska HMF är extremt lågt i tak, man får inte ens skriva sanningen. Så lågt satt är HMF. Michael Hess dömdes för HMF för att ha skrivit något som var sant
http://www.d-intl.com/2014/05/07/muslimer-kraftigt-overrepresenterade-i-valdtaktsbrott/

Citat:
Varför tror du att Aftonbladet väljer att gå ut i media om vad t.ex. en EU-parlamentariker har skrivit på ett forum och skämmer ut personen istället för att upprätta en anmälan om t.ex. HMF.

Det beror på att HMF på Flashback är lagligt eftersom servern ligger i USA. Därför försöker man istället skämma ut personerna som HMFar eftersom man inte kan komma åt dem lagvägen.
2015-02-11, 13:03
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashflash
Dessutom görs hashen i webbläsaren genom JS, så POSTar du:
https://pwnad.pw/?hash=name@domain.top

och du vet att du finns i databasen, så får du ingen träff. Måste vara 40 tecken SHA1 hash.

Att pwnad.pw lagrar hashen är väl möjligt men då är det väl bättre att lagra dom i klartext direkt om de ska till RG?

Dessutom står det att tjänsten innehåller alla möjliga hack. Hur ska du differentiera någons inslagna hash på ett sätt som säger att det är en "näthatares" hash? Det är bara vid träff pwnad i princip kan lagra (något "värdefullt") att NÅGON kollat upp hashen (eposten).

Dessutom är epostadresser publika. De samlas och skördas på allehanda sätt. Piscatus använder de tydligen för att identifiera personerna bakom dem. Önskar man en anonym och publik nätvaro så bör man ha minst två epostadresser som är helt skilda fysiskt och olänkbara utifrån namnet.

Dessutom är ju IP lagring helt jävla sopigt idag med alla VPN tjänster.
Ja, du säger alltså samma sak som jag. Efter alla år man läst .Chloes inlägg så litar man faktiskt på denne, trots megahaxxorz.

Du kanske citerade fel person bara.
2015-02-11, 13:17
Medlem
hashflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Ja, du säger alltså samma sak som jag. Efter alla år man läst .Chloes inlägg så litar man faktiskt på denne, trots megahaxxorz.

Du kanske citerade fel person bara.

Nja, tänkte bara fylla ut dina invändningar (notera "dessutom") för vacker fortsättning på ditt inlägg
2015-02-11, 13:32
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ja, de flyttade till USA för att undgå HMF. Flashbacks 1.03 betyder ingenting, det är en något som FB bara har som kuriosa. Nästan inga inlägg i I&I hade varit kvar om hets mot folkgrupp lagen hade tillämpats därinne.

FB flyttade till USA för att det landet har yttrandefrihet utan inskränkningar, att de saknar HMF var ett av skälen.

Det är lagligt att HMF:a på Flashback eftersom servern ligger i USA. Därför blir det USAs lagar som gäller.

Nej, den svenska HMF är extremt lågt i tak, man får inte ens skriva sanningen. Så lågt satt är HMF. Michael Hess dömdes för HMF för att ha skrivit något som var sant
http://www.d-intl.com/2014/05/07/muslimer-kraftigt-overrepresenterade-i-valdtaktsbrott/

Det beror på att HMF på Flashback är lagligt eftersom servern ligger i USA. Därför försöker man istället skämma ut personerna som HMFar eftersom man inte kan komma åt dem lagvägen.

Nej. FB flyttade till USA för att UK höll på med en massa tråkigheter som hade drabbat forumet. Inte för att komma bort från 1.03.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in