Citat:
Ursprungligen postat av
rhdf
Ja och flera, inklusive Chloe har ju förklarat hur de kan ha fått tag på adresserna UTAN att ha en dump från flashback. Självklart är det illa att de kunde verifiera adresser på det sättet. Det jag inte fattar är att många tar en lista som motsvarar ~4% av alla konton som bevis för att de fått tag på hela databasen. vart är resterande 96%? Säg nu inte "de var ointressanta" eller liknande. Att 96% av alla medlemmar skulle lyckats hålla sig till unik epost och nick ser jag som osannolikt.
De 40 000 var de som RG lyckades avslöja identiteten på. De resterande 900 000 FB medlemmarna som finns i Piscatus databas jobbar RG fortfarande på att försöka avslöja vilka de är bakom mailadresserna, vilket kan ta tid eftersom de måste samköras med andra databaser. Men det kommer säkert lite längre fram.
Såhär skrev Chloe i ett PM:
-----------------------------
Jag:Vet du från vilken årtal databasen är? Och är det FBs verkliga databas och inget som hackats fram?
Chloe: Den är ifrån 2010-13, exakt år vet jag inte, men mellan dessa helt klart. Och det är enbart delar av databasen. RG har alltså
hela Flashbacks databas och sedan har de samkört med massa personnummer och skapat denna databas på 40.000, och det är den databasen som släppts.
Jag:Har du några teorier om hur RG fick tag i FBs databas?
Chloe:Vanligt hack.
------------------------