Citat:
Ursprungligen postat av
AndersJoh
Fast det där är inte sant. Det finns ingenting som sägs på nätet, som inte har sagts eller sägs IRL. Och IRL åtalas det i princip aldrig.
Dels åtalas varje år människor för att uttryckt sig på ett sätt som är ett lagbrott, dels innebär inte att åtal inte väcks att handlingen i sig inte bryter mot lagen.
Citat:
Problemet är att "du" när saker sägs på nätet letar efter saker som sägs, om dig, men "du" skulle ju aldrig få för dig att göra det till din livsuppgift att leta upp människor som pratar om dig IRL.
Eh .. nej, jag letar inte efter saker som sägs om mig. Det intresserar mig föga vad misslyckade debattörer spyr ur sig i frustration faktiskt.
Beroende på vad som sägs skulle jag nog kunna tänka mig att söka upp personer IRL på ena eller andra sättet och ställa dem till svars - jag ser inte alls det som något jag "aldrig" skulle kunna få för mig.
Varför skulle det fungera om folk inte bröt eller tilläts bryta mot reglerna -- eller vad är din fråga?
Citat:
För att du inser att 99.999999% av befolkningen struntar i dig, och pratar inte om dig överhuvudtaget, samma sak gäller på internet, det är bara du som inte förstår det.
Jag tror du rätt stort har missat målet med både artikelserien och ämnet...