2015-02-11, 11:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Mönstret hittills och i dessa "uthängningarna" är att det handlar om svenska, vita, män.
Mönster, eller kanske bara en slump? Eller för tidigt för att kunna draga någon slags slutsats alls och kring dessa "uthängningarna"?
Vad tror ni andra?

Det kommer antagligen bara vara just vita, svenska män som blir uthängda. Jag skulle bli chockerad om det rörde som om en invandrare eller kvinna. Hur många har blivit uthängda? 5? Mönstret fortsätter, det lär vi få se imorgon om inget annat.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Yttrandefrihet kan vara samma sak som ensidigt hat, om det uttrycks av en person som blint hatar. Även sådana ska få uttala sig.
Nej, yttrandefrihet lämnar inte ordet fritt åt hot och trakasserier, lika lite på nätet som i IRL.
Citera
Medlem
stekarekonoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Yttrandefrihet är inte samma sak som ensidigt hat. Känns som om många här på FB inte förstått det.

Men om gemeneman anger de är Sverigedemokrater då får de utstå hat. Var är yttrandefriheten där?
AB får granska kommunister som näthatar SD. Fok kan säga utan vidare att se är MP men att vara SD då förlorar du FB vänner och kanske jobb.
Senast redigerad av stekarekonom 2015-02-11 kl. 11:26.
Citera
2015-02-11, 11:23
Medlem
napalmenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testestest99
Outar Aftonbladet nya personer varje dygn? Hur länge? Någon som vet?

Ja det verkar ju så. Ingen aning, folk tröttnar i slutändan. De köper något lösnummer nu i början men sen tröttnar folk precis som med allting annat.
Citera
2015-02-11, 11:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Knappast någon slump. När får vi se uthängning av manshatande "Feminister" eller svenskhatande muslimer som det finns några av här.Även om dom i 9 av 10 fall mest trollar så...
Kan man inte köra med det om Aschberg knackar på dörren? -Jag bara trollade! och så gör man så här:

http://vignette3.wikia.nocookie.net/russianpastafortherussians/images/c/c2/Trollface_17-403125921.jpg/revision/latest?cb=20130907222819
Jag tror inte det går att hitta så många feminister som trakasserar enskilda och kommer med uttalade hot om död och våld faktiskt.

Men finns det sådana här på forumet så instämmer jag - de bör givetvis också ställas mot väggen.
Citera
2015-02-11, 11:25
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tror inte det går att hitta så många feminister som trakasserar enskilda och kommer med uttalade hot om död och våld faktiskt.

Men finns det sådana här på forumet så instämmer jag - de bör givetvis också ställas mot väggen.

Kakan Hermansson som nu så fint bölar ut får väl ändå ses som att hon står för en hel del hat?
Eller är det okay att vilja skära sönder män när man har anställning inom media?
Vart är artiklarna om hennes hat och hetsande?
Citera
Medlem
Blir så jävla trött på alla som försöker hävda att yttrandefriheten ger dem rätt att hota folk, sprida lögner och mobba andra. Det är inte yttrandefrihet!

Läs på lite för i helvete!
http://sv.wikipedia.org/wiki/Yttrandefrihet
Citera
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Platman
Kan ju även vara så att många har ändrat sina åsikter. Om någon blir uthängd för 5 år gamla inlägg som de kanske skrev på fyllan mitt i natten är det ju inte säkert att de står för det idag? Eller att de ens kommer ihåg inlägget.

Läskig stasi-tendens det här. När blev det medias uppgift att dreva mot privatpersoner?

Det är en mycket läskig Stasi-tendens, och som du säger tas ingen som helst hänsyn till sammanhang. Hur många har inte någon gång sagt något olämpligt, när man var arg, full eller vad det nu må vara. Skillnaden är att om man gör detta på internet, så kommer Aftonbladet som värsta formen av storebror ur 1984 och sätter åt dig fem år efteråt -trots att det du eventuellt sagt inte ens är något jävla brott som du är dömd för. Det är inte så att du slagit småbarn, eller mördat någon. Det är helt sjukt!

En annan aspekt som är ännu mer osympatisk är att många behandlar Flashback som en debattklubb. Det är definitivt inte säkert att de åsikter en person ger uttryck för är ens egna. Vissa tar på sig en roll bara för att testa, trolla eller provocera. Precis samma sak som Charlie Hebdo gör när de målar särskilt nedsättande bilder av Muhammed eller invandrare. Och vissa har dessutom flera konton med olika roller som de leker med.

Det är så jävla ovärdigt att man ska plocka ut något enstaka inlägg här och där och sedan hänga en person för det offentligt oavsett posthistoriken i övrigt. Har någon, någon gång uttryck "fel åsikt" så är det skäl att spikas upp på skampålen. Det är verkligen vedervärdigt.
Citera
Medlem
Citat:

Det tror jag med. Det är tyvärr nog vanligare med vita män som är arga och hatiska. Dessutom är väl det majoriteten av användarna här så det är inte speciellt konstigt egentligen.
Citera
2015-02-11, 11:26
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Väldigt unik kommentar...

Nu är det ju viss skillnad på yttrandefrihet och rena mordhot och lögner.
Om du inte ens har det lilla förståndet att kunna skilja på dessa kanske du skulle ta och hålla käft
Skulle man inte få ljuga inom ramen för yttrandefriheten så är nog Aftonbladet de första som skulle få slå igen

Mordhot är ett brott som ska beivras av rättsvårdande myndigheter, inte av en skvallerblaska som vill tjäna pengar på det.
Citera
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Blir så jävla trött på alla som försöker hävda att yttrandefriheten ger dem rätt att hota folk, sprida lögner och mobba andra. Det är inte yttrandefrihet!

Läs på lite för i helvete!
http://sv.wikipedia.org/wiki/Yttrandefrihet

Det är precis vad det är.

Läser du själv längre ner, så kommer det upp en punkt som heter "Inskränkningar i yttrandefriheten".
Det innebär att man alltså har gjort ingrepp i begreppet yttrandefrihet för att förbjuda saker.
Alltså är det inte längre yttrandefriheten så som den först var tänkt som begrepp.

Citat:
Inskränkningar som finns i de flesta länders yttrandefrihet gäller brott mot upphovsrättslagar, uppvigling, förtal, olaga hot, spioneri, olaga våldsskildring med mera. Europakonventionen anger följande skäl som är godtagbara för att begränsa yttrandefriheten:
"...hänsyn till den nationella säkerheten,
den territoriella integriteten eller den allmänna säkerheten,
till förebyggande av oordning eller brott,
till skydd för hälsa eller moral,
till skydd för annans goda namn och rykte eller rättigheter,
för att förhindra att förtroliga underrättelser sprids eller
för att upprätthålla domstolarnas auktoritet och opartiskhet".

Ett citat från din egna källa. Titta på det fetade. Och säg nu att man INTE begränsar yttrandefriheten genom att sätta upp dessa regler.
Citera
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:

Varför inte ställa tex Kakan Hermansson mot väggen? En person som hatar öppet och förespråkar våld mot män. Vita män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in