2015-02-10, 16:37
Medlem
Att dom inte granskar sig själva i stället...

Undrar hur många utav aftonhorans medarbetare vet om att de arbetar för en tidning som hyllat Adolf Hitler och som gärna tyckte att han skulle ta över europa.
Citera
2015-02-10, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Ja där skiljer vi oss. Jag tycker att yttrandefrihet är bra oavsett om man känner sig kränkt eller inte, eller om det stämmer överens med den rådande uppfattningen om vad som är passande eller ej. Som sagt, jag kan ta det om folk skriver skit om svenskar och män och det har inget med andelen inlägg att göra. Det är tydligt att det råder delade meningar om vad som är eller borde vara comme-il-faut och större skillnader bör det bli i framtiden.

Jag tycker också yttrandefriheten är bra men yttrandefrihetsgrundlagen så som den är skriven tillåter inte hot, förtal, hets mot folkgrupp mm det är det som folk måste förstå. Folk ska ha rätt till sina åsikter och de har rätt att skiva dem anonymt men de har inte rätt till att skriva vad som helst vilket många verkar tro att yttrandefriheten säger. Trots att du är anonym så kan du fortfarande begå brott vilket jag anser att många på flashback och internet över huvud taget gör utan att de får konsekvenser för det. Därför tycker jag det är bra att folk börjar få stå till svar för vad de gör även på internet.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vågaifrågasätta
Micro svammlar som vanligt....

Så här går det när AB gör som dom vill och skiter i lagar och regler bara för att tillfredsställa såna som dig.

http://www.friatider.se/sd-sparkar-uth-ngd-jurist

Du är uppenbarligen helt dum i huvudet.....jävla tomte....
Eftersom jag anser att läkaren inte skall förtroende att vara läkare så hoppas jag att hans arbetsgivare är informerad - ja.
Det är dock skilt från att han behöver schavottera i pressen .. vilket var en hänsyn Aftonbladet visade, trots att läkaren är företrädare för det allmänna i sin roll som läkare.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan Helin
vi publicerar bara personer som har ett offentligt uppdrag.

Miljöpartisten i Landskrona har väl inga offentliga uppdrag?
Citera
2015-02-10, 16:39
Medlem
StarSuckers avatar
Jag tror jag blir knäpp, Jan Hellin har i två meddelanden i rad skrivit "jag tycker inte så" eller "jag tycker".

Vad han tycker är helt irrelevant! Hans åsikter är inte en auktoritet i samhället, utan är byggda på den omgivning som han lever i och är uppvuxen i.
Citera
2015-02-10, 16:39
Medlem
norrlandsguldares avatar
Jag ställde frågan "Hur tror du att det här kommer att påverka Flashback som forum?" och fick svaret "Svårt att säga. Min förhoppning är en debatt som för frågan om ansvar för yttrandefriheten vidare. Dessvärre har företrädare för Flashback valt att inte delta i debatten. Förhoppningsvis tänker de om på den punkten. Det skulle vara bra för Flashback tror jag. En gång i tiden var det ett litet undergroundforum i internets undervegetation, så är det inte i dag. Flashback är en stor del av digital svensk offentlighet."

Antingen missade Jan Helin huvudsyftet med min fråga medvetet, eller så har han dålig läsförståelse. Hans svar har inget med hur forumet kan komma att påverkas att göra.

Frågan var för övrigt den fjärde och sista jag ställde, även den enda där jag inte kritiserade dem.
Citera
2015-02-10, 16:40
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Inse att 12,9% av Sveriges befolkning är så pass obildade och korkade så det hade varit bättre för landet om de stack härifrån Men eftersom de inte verkar vilja flytta frivilligt (är väl bidragen som hägrar) så kan vi väl ge dem en liten knuff som hjälp på traven

Och vad gör du med alla miljöpartister som tycker som miljöpartisten som blev uthängd idag?

Och vad händer med dina procentsiffror (12,9%) om man räknar in alla från övriga partier som tycker likadant?

Det blir ganska många att utvisa från Sverige...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seriously?
Struntade Expressen i vanligt folk med avpixlat-kommentarerna? Nej, det gjorde de inte.

Du borde läsa mina inlägg (använd sökmotorn) för jag har gjort skillnad mellan Aftonbladet och Expressen, och det är en väsentlig skillnad!
Citera
Medlem
sxephils avatar
"Jag tycker som sagt att det finns mycket bra på Flashback. I framtiden vore det fantastiskt om de har en utgivare som tar ansvar för vad hen sprider och tjänar pengar på. Ett alternativ vore förstås att kräva öppna identiteter av alla som publicerar sig där. Det tror jag vore mindre lyckat. Jag tror en del av Flashbacks själ är anonymiteten, det är okej med anonym debatt om någon tar ansvar för det som sprids."

Jävla hycklare, killen är ju maktgalen.
Citera
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ja e ju inte så svårt att outa sig själv

Hycklare på vilket sätt menar du?

Min åsikt är att vi som har minsta makt skall göra livet surt för dessa hatare.. så (jag som äger en hyresfastighet) skulle med en gång vräka en person med dessa åsikter, så (jag som jobbar som Platschef) skulle göra allt i min makt för att få en person avskedad som har dessa åsikter. Har även vänner som äger och driver företag med anställda som jag skulle försöka påverka till att sparka folk med dessa åsikter.

SÅ om ALLA hade gjort så här så hade vi snart jagat bort dessa underutvecklade personer

Inse att 12,9% av Sveriges befolkning är så pass obildade och korkade så det hade varit bättre för landet om de stack härifrån Men eftersom de inte verkar vilja flytta frivilligt (är väl bidragen som hägrar) så kan vi väl ge dem en liten knuff som hjälp på traven

Diktaturvurmare, jag äger själv ett flertal fastigheter och vet du vad? Jag bryr mig inte dyft vad mina hyresgäster och boende har för åsikter eller vad de tänker om saker och ting. Så länge de sköter sig får de bo kvar. Vem är den mest demokratiska av oss?
Citera
2015-02-10, 16:41
Bannlyst
Tråkigt med ankars missbrukproblem. Det förklarar en del resten kanske kommer fram nu. Jag är själv anklagad av listan som finns och jag vill säga till alla: om dom kontaktar dej neka till allt! Allt dom har är en lista och gissningar. Om du nekar kan dom inte ta dej. Jag har stängt av telefon och dragit ner persiennerna. Ja fattar inte varför ankar inte nekar även om han är på droger
Citera
2015-02-10, 16:41
Medlem
Hasse.Hanssons avatar
Citat:
Ja e ju inte så svårt att outa sig själv

Hycklare på vilket sätt menar du?

Min åsikt är att vi som har minsta makt skall göra livet surt för dessa hatare.. så (jag som äger en hyresfastighet) skulle med en gång vräka en person med dessa åsikter, så (jag som jobbar som Platschef) skulle göra allt i min makt för att få en person avskedad som har dessa åsikter. Har även vänner som äger och driver företag med anställda som jag skulle försöka påverka till att sparka folk med dessa åsikter.

SÅ om ALLA hade gjort så här så hade vi snart jagat bort dessa underutvecklade personer

Finns människor som bland de 13% som är betydligt smartare än dig, hade du vart smartare än samtliga av de 13% hade du haft ett betydligt bättre och betydligt mer högavlönat arbete än Platschef.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in