Citat:
Ursprungligen postat av
Lampzop
Så kan det absolut vara. Men, min känsla är ändå att folks oro och hat mot dessa avslöjande är pga att många känner att de själva kunde skrivit något liknande. Är ju ingen ide att blunda för att det finns oproportionellt mycket högerextermister på flashback som sprider sin skit i alla möjliga trådar. Hade det däremot varit ett reportage om islamister hade reaktionerna troligen blivit betydligt mindre, eftersom det finns färre användare som känner en gemenskap med dessa.
Nej tror folk värdesätter anonymitet och förstår hur viktigt det är för Flashback och samhället i övrigt, tror människor hade reagerat annorlunda om det varit polisen som genomför denna registrering och häxjakt istället för en vänstervriden marxist tidning som leker åklagare och domare. Jag "hatar" kommunister och islamister men de ska rätt att uttrycka sig annars faller väl hela iden om demokrati, principer handlar det om.
Högerextremister säger du , egentligen borde vänsterextremister vara rädda dom med efter allt hot och hat som framförs emot t.ex SD men nu är det vänstern som driver denna häxjakt och som har använt sig av en vänsterextremisterna RG för att sammanställa registret så de löper fria och det är en annan dimension av problemet här.
Jag tycker Alexander Bard sa det bra igår :
"I hate #Flashback for all the shit written there about me and my friends. But I defend its right to exist as if my life depended on it."
"When somebody takes the law into their own hands and claims to "clean up society" for us, we sense the smell of fascism. "