Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
Nej absolut, men man måste samtidigt använda den grå massan man har i huvudet när man kastar ur sig saker då allt som skrivs i text kan tolkas som att man är hundra procent seriös även om det var menat att läsas i en sarkastisk ton.
Jag tycker det börjar bli tjatigt men folk måste lära sig att när man skriver saker så kan folk ta det seriöst oavsett hur oseriöst det var menat att vara samtidigt som saker som skrivs på nätet kommer att ligga kvar så länge som du eller någon annan tillåter det och det kommer nästan alltid att kunna kopplas till dig.
Titta bara på all hämnd porr som cirkulerar på nätet eller folk som har fått sparken från sitt jobb för vad de har sagt på twitter eller facebook både här i lilla Sverige och i USA, när man väl säger något som kan tolkas som direkt skadligt mot någon annan och som kan riskeras att spåras till en själv så måste man vara bered på konsekvenserna som kommer därefter.
Läsaren bör också använda sina grå celler och förstå att det inte är rimligt att ta allt som skrivs på allvar. Mängder med uttalanden om död, attentat, bomber och spräckta skallar, titta sedan på hur verkligheten ser ut så ser även den mest nervsvage att ingenting kommer att ske. Förmodligen större risk att Kakan råkar befinna sig på tunnelbanan när islamister släpper ut saringas eller sprängs i luften på väg till Thailand.
Många tycks inte förstå jargongen på Flashback, det är en jargong, ingenting annat som jag ser det. Folk skriver att de välkomnar Aschberg och väntar med hagelsprakare och allt vad det kan vara, är folk verkligen så blåsta så att de tror på sådant så har de verkligen ett problem de borde söka för tycker jag. Vågar de ens läsa en bok av Astrid Lindgren, det som står kan ju faktiskt vara sant med lite god fantasi.
Jag uttrycker inte mitt hat eller ogillande med ord som mörda, ha ihjäl, spränga och spräcka skallen, dock finns det folk som väljer den formen för att förtydliga sin känsla, jag har inga problem med det även om jag i vissa fall tycker att det är osmakligt och onödigt. Skillnaden är att vissa pissar på det och går vidare, andra vänder upp och ner på ett helt land för att de stör sig på det. Under tiden missar vi sådant som är långt mycket viktigare att belysa, sådant som angår allas våran säkerhet och trygghet.