2015-02-11, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Tycker det är stor skillnad på att en privatperson hänger ut någon, än att massmedia med alla möjligheter och makt i ryggen hänger ut enskilda personer.

"en privatperson" ???

vi pratar om ett forum som har 945 103 medlemmar och läses av…..?

Det är just detta som är det nya med vår tid…sociala mediers rätt oväntade (hur det nu kunde vara det) maktposition.

Aftonbladet är reglerat, har en ansvarig utgivare, servrarna på svensk jord och inte alls samma möjligheter som faktiskt flashback har, du fattar inte detta eller?
Citera
2015-02-11, 08:08
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladVanster
Det är jäkla märkligt när de som älskar att hänga ut andra människor och förtala dem, plötsligt får så svårt att tycka det är kul när det är de själva som blir uthängda och får stå för saker som dessutom stämmer. Till skillnad från här där mycket är rent skitsnack, lögner och förtal.
Den enda som hängt ut någon är skogsarbetaren och han hade inga problem att prata. Även Joel skrev nedlåtande om Jerzy men ångrade sig och bad om ursäkt.

Nä, det får nog vara lite bättre avslöjanden än att en okänd privatperson har en katt och gillar att skriva på flashback.

Man har skjutit sig i foten här. Målat upp det som stora avslöjanden om hatarna när det enda man kommit åt är en okänd politisk tjänsteman. Vem bryr sig om honom? Att följa detta har kommit att handla om hur tragiskt Aftonbladet egentligen är istället för den stora debatten om hycklande makthavare och yttrandefrihet som utlovades.
Citera
2015-02-11, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiate Runar
Läste artikeln om näthatet mot Kakan och skummat igenom hennes tråd skrivs ju inte allt för snälla saker om henne där men kan man räkna det som riktigt näthat?

Näthat för mig är när man trakasserar personer direkt d v s via mail, blogg kommentarer o s v inte på ett forum visst det är fel och elakt men det är ju absolut inte i samma klass som S politikern som mailade 100 tals med kvinnor.

Kakan Hermansson, som bland annat har uttryckt ringaktning för de mördade poliserna i Malexander, bör nog fundera något varv över varför just hon blir så hatad. Kan det ha att göra med att hon är värsta sortens hatare själv? Bara det att hon har tillgång till några av Sveriges allra största massmedier för sin sak.
Citera
2015-02-11, 08:11
Medlem
4522s avatar
Jan Helins försvarstal om att enbart personer i maktposition kommer att beröras höll inte särskilt länge. Nu har dom sjunkit så pass i samhällshierarkin att dom sökt upp en skogsarbetare och konfronterat denne. Hoppas någon polisanmäler Aftonbladets åsiktsregistrering. Flera tusen namn och epostadresser i ett register för att avslöja knappt en handfull personer? Ramaskri när zigenarregistret avslöjades, Aftonbladet kör på ännu värre. VILKA idioter.
Citera
2015-02-11, 08:12
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
"en privatperson" ???

vi pratar om ett forum som har 945 103 medlemmar och läses av…..?

Det är just detta som är det nya med vår tid…sociala mediers rätt oväntade (hur det nu kunde vara det) maktposition.

Aftonbladet är reglerat, har en ansvarig utgivare, servrarna på svensk jord och inte alls samma möjligheter som faktiskt flashback har, du fattar inte detta eller?
Ja och vi är flera miljarder på Jorden, så alla är skyldiga till allt ont som sker? En majoritet av Flashbackarna hänger inte ut folk. Det finns en hård jargong bland många, men "uthängare" är i minoritet skulle jag säga.
Citera
2015-02-11, 08:13
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swaggerking
Det känns som att många av er på flashback skulle backa up en pedofil som blivit avslöjad av aftonbladet.

Ja, varför skulle jag inte backa upp någon bara för denne är pedofil, men inte har begått något brott? Som jämförelse har svensk ljugmedia skyddat identiteten hos dömda barnvåldtäktsmän, gruppvåldtäktsmän, serievåldtäktsmän och våldtäktsmän som mördar sina offer bara för att gärningsmännen råkar vara icke-vita. Du tycker helt allvarligt att det är en skam att anse att anonyma som på nätet berättar om väldigt privata saker inte ska jagas och hängas ut av samarbetande hatorganisationer och svensk ljugmedia, trots att de inte har begått några grova brott, men ljugmedias ständiga skyddande och många gånger direkta försvar av och propaganda för grova våldsbrottslingar är däremot helt okej?

Redan ljugmedias propaganda för, samt Robert Aschbergs omhändertagande och ljugmedias fortsatta anställning av mördaren Jacques Wallner är redan i sig något väldigt anmärkningsvärt. Och då är det ändå bara en pytteliten droppe i det hav av vedervärdigheter som Aschberg och svensk ljugmedia har gjort sig skyldiga till under senaste årtiondena.
Citera
2015-02-11, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har vederbörande inte begått något brott och enbart hängts ut av media på grund av yttrandet av sina åsikter så står jag på yttrandefrihetens sida vem det än är. Ruskigt när media är normsättare, åklagare, domstol och bödel.

Så du skulle stå upp för att islamister och kommunister ska få föra fram sina åsikter? Något säger mig att det är en ståndpunkt som knappast delas av majoriteten på flashback.
Citera
2015-02-11, 08:17
Medlem
ArneIIIs avatar
Skriva generellt om folkgrupper tycker jag är ok. Dvs att skriva att de och de är svin, kräk osv. Lagligt kan det vara tveksamt iom HMF men det är en helt sinnessjuk lag och nu pratar jag om vad jag tycker.

Däremot är skvallerforumet här på flashback helt förkastligt ibland. Man angriper och hänger ut människor som knappast kan sägas vara offentliga. Skriver nedlåtande om utseende, skvaller dödshot osv.

Ok att personer som Mona Sahlin får tåla lite grövre saker i egenskap av makthavare men personer som varit med och svarat på en kort fråga i en lokaltidning?! Det finns en gräns där.
Citera
2015-02-11, 08:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Nej absolut, men man måste samtidigt använda den grå massan man har i huvudet när man kastar ur sig saker då allt som skrivs i text kan tolkas som att man är hundra procent seriös även om det var menat att läsas i en sarkastisk ton.

Jag tycker det börjar bli tjatigt men folk måste lära sig att när man skriver saker så kan folk ta det seriöst oavsett hur oseriöst det var menat att vara samtidigt som saker som skrivs på nätet kommer att ligga kvar så länge som du eller någon annan tillåter det och det kommer nästan alltid att kunna kopplas till dig.

Titta bara på all hämnd porr som cirkulerar på nätet eller folk som har fått sparken från sitt jobb för vad de har sagt på twitter eller facebook både här i lilla Sverige och i USA, när man väl säger något som kan tolkas som direkt skadligt mot någon annan och som kan riskeras att spåras till en själv så måste man vara bered på konsekvenserna som kommer därefter.

Läsaren bör också använda sina grå celler och förstå att det inte är rimligt att ta allt som skrivs på allvar. Mängder med uttalanden om död, attentat, bomber och spräckta skallar, titta sedan på hur verkligheten ser ut så ser även den mest nervsvage att ingenting kommer att ske. Förmodligen större risk att Kakan råkar befinna sig på tunnelbanan när islamister släpper ut saringas eller sprängs i luften på väg till Thailand.

Många tycks inte förstå jargongen på Flashback, det är en jargong, ingenting annat som jag ser det. Folk skriver att de välkomnar Aschberg och väntar med hagelsprakare och allt vad det kan vara, är folk verkligen så blåsta så att de tror på sådant så har de verkligen ett problem de borde söka för tycker jag. Vågar de ens läsa en bok av Astrid Lindgren, det som står kan ju faktiskt vara sant med lite god fantasi.

Jag uttrycker inte mitt hat eller ogillande med ord som mörda, ha ihjäl, spränga och spräcka skallen, dock finns det folk som väljer den formen för att förtydliga sin känsla, jag har inga problem med det även om jag i vissa fall tycker att det är osmakligt och onödigt. Skillnaden är att vissa pissar på det och går vidare, andra vänder upp och ner på ett helt land för att de stör sig på det. Under tiden missar vi sådant som är långt mycket viktigare att belysa, sådant som angår allas våran säkerhet och trygghet.
Citera
2015-02-11, 08:20
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Skriva generellt om folkgrupper tycker jag är ok. Dvs att skriva att de och de är svin, kräk osv. Lagligt kan det vara tveksamt iom HMF men det är en helt sinnessjuk lag och nu pratar jag om vad jag tycker.

Däremot är skvallerforumet här på flashback helt förkastligt ibland. Man angriper och hänger ut människor som knappast kan sägas vara offentliga. Skriver nedlåtande om utseende, skvaller dödshot osv.

Ok att personer som Mona Sahlin får tåla lite grövre saker i egenskap av makthavare men personer som varit med och svarat på en kort fråga i en lokaltidning?! Det finns en gräns där.

Jag håller med om att skvallerforumet håller (av uppenbara anledningar) lägre kvalitet än de andra forumsdelarna. Gissa vilken forumsdel ljugmedias journalister använder sig mest av?
Citera
Medlem
remixutoheavens avatar
Om det är någon som förtjänar sitt "näthat" så är det banne mig, Karin ”Kakan” Hermansson. Hon som person är extremt vidrig och borde inte ens få jobba på SVT eller radio överhuvudtaget.

Tycker att han som blir "intervjuad" sköter det snyggt, var nog inte så väntat av åsiktpoliserna.
Citera
Medlem
Till alla er som tycker dessa uthängningar skulle på något sett vara bra. Hur fan tänker ni? tanken med detta forumet är att du ska vara annonym och inget/ingen ska kunna outa dig, absolut inte blaskmedia! För då kan ni lika väl börja uppge era personnr adress tel direkt. Kanske när ni har laddat ner någon olovlig film meddelar ni de som har filmrättigheterna era personuppgifter? Hade ni tyckt det var bra om varje gång ni råkade parkera köra för fort att polisen kunde gå in och hacka din bil och få fram dessa uppgifter för att sedan dra in ditt körkort och ge dig böter? Finns hur mycket övervakning som kan göras the sky is the limet. Tänk för fan en runda till era jävla mongon!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in