Citat:
Ursprungligen postat av
Litetmongobarn
Nu till min fråga, har de skrivit ner något om mig i något sorts register? Så att om jag blir stoppad igen kan de se att jag nekade förra gången jag blev stoppad? Eller kan jag bara säga att jag aldrig varit i kontakt med polisen förr etc?
Tomma hot från poliserna såklart.
Min situation:
Jag blev av med mitt körkort efter fyllecell och narkotikabrott. Det var snart 2 år sedan nu. Hur lång spärrtid brukar det vara för det? Jag vet att det stod i pappren att jag var tvungen att ha läkarintyg på min nykterhet och något om en 6 månaders period.
Här:
http://www.korkortsportalen.se/jag-har-forlorat-mitt-korkort/nytt-korkort/ så står det följande:
b) Spärrtiden är ett år eller kortare
Du måste ansöka om körkortstillstånd om ditt körkort har återkallats på grund av
rattfylleri
grov vårdslöshet i trafik
opålitlig i nykterhetshänseende
annat allvarligt brott än trafikbrott.
Du kan ansöka om körkortstillstånd när det återstår sex månader av spärrtiden. Körkortstillståndet kan beviljas tidigast två månader före spärrtidens slut. Du får då en ansökningsblankett (grundhandling) som du ska skicka till Transportstyrelsen som utfärdar ett nytt körkort.
Ni andra som fått körkortet indraget pga fylla, hur lång spärrtid har ni haft? Jag blir minst sagt jävla glad om jag slipper göra det förbannade förarprovet igen