2015-02-10, 23:52
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Gurka
Det är teori jag har varför han blev avslöjad utan några bevis. Han är knappast det enda läkaren här och han var på gränsen när det gäller patientinformationen. Därför var det mer angeläget att få fram honom med uppbackning från läkarkåren än några negerhatare.

Det finns en enklare förklaring med bättre understöd än ditt som jag framlägger här: (FB) Researchgruppen - "Vi kommer snart börjar hänga ut medlemar från Flashback"

Det var bara skådespel för att tukta folket. Det har hänt tidigare. Det är så lätt att lura en svenne, snart har de en intervju med en anonym maskerad individ som säger att han var Varnagel där han förklarar att han bildat familj med en underbar kvinna från Gambia och att raskunskap bara är blaj alla lika alla olika och att han ska rösta F! 2018. Hur skulle den riktige Varnagel kunna säga emot? Hans konto är ju bannat och han kan ju inte gärna outa sig själv. De här påhittade intervjuerna är riktade mot vanliga svenssons som inte har någon koll på vad som pågår.
2015-02-10, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spacetraveller
Folk pratar om Piscatus hela tiden men hur fan kommer det sig att Piscatus har info om flashbackanvändares mailadresser?
Enkelt förklarat RG, eller mer exakt, troligen, en viss Fredrikson har uppenbarligen använt Piscatus databas för att lagra någon form av sammanställning av "flashbackdata".
Det kan vara nån form av resultat-tabell av en körning mot deras register eller ren slöhet.

Jag finns med bland de här ~40k namnen. Å andra sidan har jag, vad jag vet, inte direkt uttalat mig direkt hatiskt nånstans så gissningsvis hör jag antingen till top 40k sett till inlägg, eller så har jag fastnat p.g.a att jag faktiskt inte ansträngt mig allt för mycket för att gömma mig (samma e-post och användarnamn på massa ställen)

deras "dump" är med andra ord troligen snarare resultatet av ett jävla pusslande.
Nästan så man får lite "rainman"-vibbar av vissa inom RG

Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin
Och om man inte finns med på pwnad.pw, men finns med på databasdumpen som delades?
Se ovan. Det som finns på pwnad är dumpen från senaste läckan hos piscatus.

Det är rätt skrämmande att en verksamhet som Piscatus, som alltså har register från diverse olika offentliga källor, drabbas av intrång. Särskilt när det verkar som att de ägnar sig åt någon form av samkörning av register
2015-02-10, 23:56
Medlem
Det enda sättet FB kan återupprätta någon slags heder i denna soppa är att låta användarna ändra och ta bort gamla inlägg. Dumheter skrivna i affekt flera år tillbaka ska inte kunna leda till uthängning i Aftonbladets skampåle idag.
2015-02-10, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crypton
Ja, absolut. Ingen fara inte: https://minfil.org/MaDch1b5bd/piscatus.zip
Lite komiskt att någon från AB tydligen laddat ner den där 3 ggr (och ett antal andra tidningar)
2015-02-10, 23:57
Medlem
nollkontrolls avatar
Det är alltså numera legitimt att föra register över "folk"?
Hoppas innerligt att vederbörande får stå till svars för detta...
2015-02-10, 23:59
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Enkelt förklarat RG, eller mer exakt, troligen, en viss Fredrikson har uppenbarligen använt Piscatus databas för att lagra någon form av sammanställning av "flashbackdata".
Det kan vara nån form av resultat-tabell av en körning mot deras register eller ren slöhet.

Jag finns med bland de här ~40k namnen. Å andra sidan har jag, vad jag vet, inte direkt uttalat mig direkt hatiskt nånstans så gissningsvis hör jag antingen till top 40k sett till inlägg, eller så har jag fastnat p.g.a att jag faktiskt inte ansträngt mig allt för mycket för att gömma mig (samma e-post och användarnamn på massa ställen)

deras "dump" är med andra ord troligen snarare resultatet av ett jävla pusslande.
Nästan så man får lite "rainman"-vibbar av vissa inom RG

Se ovan. Det som finns på pwnad är dumpen från senaste läckan hos piscatus.

Det är rätt skrämmande att en verksamhet som Piscatus, som alltså har register från diverse olika offentliga källor, drabbas av intrång. Särskilt när det verkar som att de ägnar sig åt någon form av samkörning av register

Var inte senaste läckan dey där dokumenter döpt till "flashback", med scramblade personnummer och mailadresser?
2015-02-11, 00:02
Medlem
Jag har läst i andra trådar om det här ämnet att folk skriver att man är "körd" om man är med i registret. Vad innebär det? Min mail är med i dumpen men det är ingen mail jag har registrerat på flashback. Däremot såg jag att den hade blivit hackad av Piscatus den andra februari i år. Kan någon vänlig själ reda ut detta åt mig?
2015-02-11, 00:09
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inkonsekvensanalys
Det enda sättet FB kan återupprätta någon slags heder i denna soppa är att låta användarna ändra och ta bort gamla inlägg. Dumheter skrivna i affekt flera år tillbaka ska inte kunna leda till uthängning i Aftonbladets skampåle idag.
Ja det duger i varje inte att sitta på händerna och låtsas som att ingenting har hänt vilket verkar vara den nuvarande strategin.
2015-02-11, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin
Var inte senaste läckan dey där dokumenter döpt till "flashback", med scramblade personnummer och mailadresser?
precis den. Scramblingen gjordes, som jag fattat det, av den som publicerade den (tack för det)

Citat:
Ursprungligen postat av Edgeworth
Jag har läst i andra trådar om det här ämnet att folk skriver att man är "körd" om man är med i registret. Vad innebär det? Min mail är med i dumpen men det är ingen mail jag har registrerat på flashback. Däremot såg jag att den hade blivit hackad av Piscatus den andra februari i år. Kan någon vänlig själ reda ut detta åt mig?
Har du använt ditt nick någon annanstans? Det är ju flera som hittat sig i den här listan med epostadresser de aldrig använt på flashback.. Så hur de lyckats "säkerställa" att någon är medlem på FB utan att ha en uppenbar koppling är fan ett mysterium
2015-02-11, 00:11
Medlem
nollkontrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edgeworth

Skriv inte in din mail på massa sidor; "som ska kolla om du är med i registret"
2015-02-11, 00:17
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
precis den. Scramblingen gjordes, som jag fattat det, av den som publicerade den (tack för det)

Har du använt ditt nick någon annanstans? Det är ju flera som hittat sig i den här listan med epostadresser de aldrig använt på flashback.. Så hur de lyckats "säkerställa" att någon är medlem på FB utan att ha en uppenbar koppling är fan ett mysterium

Så varför finns inte min mail med på pwnd-sidan, men i databasen döpt till flashback? Och för min sambo var det tvärtom.
Hon fanns med på sida man sökte på, men inte i databasen.

Jag är övertygad om att det här en en bluff. Databaser med mail och personnummer finns, resten är till för att skrämmas, flexa muskler man inte har och försöka få folk att tro att man har makt.
Uthängningarna som gjorts och kommer göras lär sannolikt komma ifrån tips som de betalat för, och kanske i något fall, vanligt grävande i posthistorik.
Inga 40000 Flashbackkonton är avslöjade. En databas med så många mailadresser kan dock vara ute.

Jag synar bluffen.
Senast redigerad av Bara-Robin 2015-02-11 kl. 00:21.
2015-02-11, 00:18
Medlem
Citat:
Nej, det är ett unikt nick.

Citat:
Ursprungligen postat av nollkontroll
Skriv inte in din mail på massa sidor; "som ska kolla om du är med i registret"
För då händer vad?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här