Citat:
Ursprungligen postat av
Spacetraveller
Folk pratar om Piscatus hela tiden men hur fan kommer det sig att Piscatus har info om flashbackanvändares mailadresser?
Enkelt förklarat RG, eller mer exakt, troligen, en viss Fredrikson har uppenbarligen använt Piscatus databas för att lagra någon form av sammanställning av "flashbackdata".
Det kan vara nån form av resultat-tabell av en körning mot deras register eller ren slöhet.
Jag finns med bland de här ~40k namnen. Å andra sidan har jag, vad jag vet, inte direkt uttalat mig direkt hatiskt nånstans så gissningsvis hör jag antingen till top 40k sett till inlägg, eller så har jag fastnat p.g.a att jag faktiskt inte ansträngt mig allt för mycket för att gömma mig (samma e-post och användarnamn på massa ställen)
deras "dump" är med andra ord troligen snarare resultatet av ett jävla pusslande.
Nästan så man får lite "rainman"-vibbar av vissa inom RG
Citat:
Ursprungligen postat av
Bara-Robin
Och om man inte finns med på pwnad.pw, men finns med på databasdumpen som delades?
Se ovan. Det som finns på pwnad är dumpen från senaste läckan hos piscatus.
Det är rätt skrämmande att en verksamhet som Piscatus, som alltså har register från diverse olika offentliga källor, drabbas av intrång. Särskilt när det verkar som att de ägnar sig åt någon form av samkörning av register