2015-02-10, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Det är inte den intressantaste frågan. Det intressanta är hur man fått tag på identiteter med personnummer som man kan koppla till respektive epostadress. Det är definitivt ingen information som Flashback har.

Vem blir först med att granska granskarna och varifrån de får sina uppgifter?
Inte så svårt med tanke på att Aftonbladet ägs av Schibsted Media Group som också äger följande siter:
Citat:
Blocket.se
Bytbil.com
Compricer
Hitta.se
ServiceFinder
Prisjakt
Lendo
Mobilio.se
Kundkraft.se
elbes.tn
Elpriser.se
TV.nu
Klart.se
Destination.se
Mötesplatsen.se
Letsdeal.se
Webtraffic
Minimedia
FlexiDrive
Omni

Så dem har väldigt mycket data att leka med.
Senast redigerad av Skumjaevel 2015-02-10 kl. 22:12.
2015-02-10, 22:12
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Gurka
Det är teori jag har varför han blev avslöjad utan några bevis. Han är knappast det enda läkaren här och han var på gränsen när det gäller patientinformationen. Därför var det mer angeläget att få fram honom med uppbackning från läkarkåren än några negerhatare.

Så det är grundlös spekulation från din sida alltså?
2015-02-10, 22:22
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Så det är grundlös spekulation från din sida alltså?

Det var ju det jag sa.
2015-02-10, 22:31
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
I kusintråden görs en koppling till förvaringen av diverse servrar där Bahnhof är den gemensamma nämnaren.

(FB) Aftonbladet "avslöjar hatarna på Flashback"

(FB) Aftonbladet "avslöjar hatarna på Flashback"

En händelse som ser ut som en tanke om uppgifterna nu stämmer.

Tror knappast att det faktum att Flashback och RG har sina servrar i samma hall - om det verkligen stämmer - i sig är en säkerhetsrisk. Däremot kan det förstås vara ett problem om någon som har fysisk tillgång till Flashbacks servrar jobbar för RG.
2015-02-10, 22:33
Medlem
praxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lejfgeve
jo du allsmäktige,i mitt gamla konto så finns det en minsta gemena nämnare för att koppla ihop mig med flashback, och det är mailadressen, så om fb :s databas inte har läckt så finns det inte en chans i helvetet att någon skulle kunna koppla ihop min mail med någon användare på flashback, kom igen nu för fan..........

Är det den enda sajten du använt mailadressen till? Mitt personnummer och email finns i listan, men mitt användarnamn står ju inte där. Så det kan ju vara från vilken sajt som helst man reggat sig på.
2015-02-10, 22:35
Medlem
Folk pratar om Piscatus hela tiden men hur fan kommer det sig att Piscatus har info om flashbackanvändares mailadresser?

Och varför säger mod att det inte finns några verifierade uppgifter om att RG har tillgång till flashbacks databas när flera flashbackare redan blivit uthängda?
2015-02-10, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av praxe
Är det den enda sajten du använt mailadressen till? Mitt personnummer och email finns i listan, men mitt användarnamn står ju inte där. Så det kan ju vara från vilken sajt som helst man reggat sig på.

Användarnamnen är ju med flit borttagna från listan, för att man inte ska kunna identifiera någon användare - begriper du inte det? Man hittar personnr och mailadresser men kan inte koppla dem till den specifika användaren - då skulle man ju hjälpa Researchgruppen. Den som har postat dumpen har ju gjort det för att hjälpa användarna!
2015-02-10, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spacetraveller
Folk pratar om Piscatus hela tiden men hur fan kommer det sig att Piscatus har info om flashbackanvändares mailadresser?

Och varför säger mod att det inte finns några verifierade uppgifter om att RG har tillgång till flashbacks databas när flera flashbackare redan blivit uthängda?

Det finns väl inga direkta bevis, men ett bra indirekt bevis är att man inte får tag på 40000 användare utan att på något sätt komma åt databasen. Finns ingen möjlighet.
2015-02-10, 22:41
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spacetraveller

Det behöver inte vara så. Men om man har fått tag på emailadresser från t ex Piscatus så kan man enkelt kolla om de emailadresserna dessutom är reggade på FB.
2015-02-10, 22:43
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Det behöver inte vara så. Men om man har fått tag på emailadresser från t ex Piscatus så kan man enkelt kolla om de emailadresserna dessutom är reggade på FB.

Hurdå? Tog inte Flashback bort bekräftelsen på återställningen av lösenordet?
2015-02-10, 22:46
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:

När?
Detta kan ju ha pågått under rätt lång tid.
2015-02-10, 22:48
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Genom att försöka regga en ny användare med en email-adress man vill testa. Om adressen redan är reggad så får man en uppgift om det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in