2015-02-10, 22:49
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
99,5% härinne kan vara lugna. Sålänge ni inte är IS-krigare som skrattat åt rondellhundar eller SD-politiker så kommer man inte attackera er. Man gör några testskott nu vilket verkar ha funkat, skulle vara kul att höra från någon av de som blev outad om hur de skedde. Är man i en högt uppsatt position (läkare exempelvis) så ligger man lite sämre till än om man sitter och kör truck på ett lager dagarna i ända.

Man kan inte känna sig lugn när man bor i ett land där överheten tycker att det är OK med illegala åsiktsregister.

"När nazisterna hämtade kommunisterna,
teg jag;
jag var ju ingen kommunist.
När de spärrade in socialdemokraterna,
teg jag;
jag var ju ingen socialdemokrat.

När de hämtade de fackliga,
lät jag bli att protestera;
jag var ju inte med i facket.

När de hämtade mig,
fanns det ingen kvar som kunde protestera."

/Niemöller
2015-02-10, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Var skulle det finnas någon lista med mail och användarnamn som "alla har sett". Det som finns ute är en lista med mail och personnummer (som har "scarmblats" av den som läckte den från piscatus)

de har ju lyckats knyta personer till både användaren brask och vad nu den här bryssel juristen kallade sig samt läkaren...så användarnamnen har de
2015-02-10, 23:07
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Man kan inte känna sig lugn när man bor i ett land där överheten tycker att det är OK med illegala åsiktsregister.

"När nazisterna hämtade kommunisterna,
teg jag;
jag var ju ingen kommunist.
När de spärrade in socialdemokraterna,
teg jag;
jag var ju ingen socialdemokrat.

När de hämtade de fackliga,
lät jag bli att protestera;
jag var ju inte med i facket.

När de hämtade mig,
fanns det ingen kvar som kunde protestera."

/Niemöller
Jag förstår vad du menar och håller med, men jag tror inte RG sätter igång värsta processen för gemene man om man säger så. Jag håller helt med dig dock.

Citat:
Ursprungligen postat av ColinCherry
de har ju lyckats knyta personer till både användaren brask och vad nu den här bryssel juristen kallade sig samt läkaren...så användarnamnen har de

En av de som är outade är ju fortfarande aktiv så jag hoppas denne läser här och kan slänga fram hur RG/AB fick fram hans uppgifter så man kanske kan få lite klarhet i det här iallafall.
2015-02-10, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Var skulle det finnas någon lista med mail och användarnamn som "alla har sett". Det som finns ute är en lista med mail och personnummer (som har "scarmblats" av den som läckte den från piscatus)

edit: dubbelpost
2015-02-10, 23:08
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset

Det paradoxala är ju att när Polisen lägger upp åsiktsregister så är det förbjudet, men när ett privat företag eller en "journalist" gör det så är det tillåtet.

Självfallet borde åsiktsregistrering kriminaliseras oavsett vem gärningsmannen är.
2015-02-10, 23:14
Medlem
asslikethats avatar
Den emailen jag är registrerad på hade jag handlat på blocket med och skrivit ut mitt mobilnr så dom har således använt hitta.se och fått fram vad jag heter och på den vägen fått fram mitt personnr. Vilken nörd som gått igenom 40k emails för att hitta personnr och sånt.
Senast redigerad av asslikethat 2015-02-10 kl. 23:24.
2015-02-10, 23:17
Medlem
Holisistics avatar
Kan någon tala om för mig vad det innebär om ens mailadress finns här: https://www.pwnad.pw/

Fast inte från flashback.

Och samtidigt inte förekommer alls i exceldokumentet som postades här: (FB) Researchgruppen påstår att de har Flashbacks databas
2015-02-10, 23:22
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holisistic
Kan någon tala om för mig vad det innebär om ens mailadress finns här: https://www.pwnad.pw/

Fast inte från flashback.

Och samtidigt inte förekommer alls i exceldokumentet som postades här: (FB) Researchgruppen påstår att de har Flashbacks databas

Gammalt hack isåfall. Var du med i anstalten.nu så skedde för länge sedan. pwnad.pw innehåller massor med databasdumpar fick jag lära mig av en insatt igår.
2015-02-10, 23:31
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkvisitionen
Jaha då fattar jag inte vad du menar.

Min tanke (som jag trodde va din tanke) är att researchgruppen reggat utgångna mailaddresser dom hittat i gammal mailväxling med olika myndigheter och testat dom systematiskt mot Flashback. Det var det jag tolkade ditt inlägg och i nuläget enda sättet jag kan komma på att dom kopplat mej till flashback annat än att flashback har nån läcka eller min mailhost blivit hackad

Alltså i mitt fall är det en mailadress jag inte använt på många år som är med, en slaskadress som jag använt nån gång med en myndighet och som enl mailleverantören tas bort helt efter ett års inaktivitet. Nu när ja försökt regga igen ser jag att någon (som inte är jag, förmodligen RG) reggat adressen efter att den blitt ledig och förmodligen bett om mitt lösenord från flashback och då fått mitt användarnamn.

Nej så menade jag inte att det gått till. Det sätt som jag pratade om var att din emailadress blivit hackad genom att RG direkt eller indirekt fått tag på inloggningsnamn och lösenordshash och sedan satt sig för att knäcka lösenordshasharna. Det är lättare än vad du tror eftersom de lösenord folk använder inte är så sofistikerade i allmänhet. Sedan har de trålat FB för att se vilka av de mailkonton de nu kan logga in på är knutna till ett FB-konto.

Detta kan ha hänt dig: din utgångna mailadress har blivit reggad av någon som sedan fått sitt(f.d ditt)konto hackat, RG kör lösenordsåterställning på ditt konto och läser sedan av ditt FB-nick från din gamla, nu övertagna mailadress. Att det är två olika personer inblandade kan de inte gärna känna till.
2015-02-10, 23:31
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Gammalt hack isåfall. Var du med i anstalten.nu så skedde för länge sedan. pwnad.pw innehåller massor med databasdumpar fick jag lära mig av en insatt igår.

Och om man inte finns med på pwnad.pw, men finns med på databasdumpen som delades?
2015-02-10, 23:35
Avslutad
Vågar man ladda hem den där dumpen?
2015-02-10, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Vågar man ladda hem den där dumpen?

Ja, absolut. Ingen fara inte: https://minfil.org/MaDch1b5bd/piscatus.zip

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto