Citat:
Ursprungligen postat av
Inkvisitionen
Jaha då fattar jag inte vad du menar.
Min tanke (som jag trodde va din tanke) är att researchgruppen reggat utgångna mailaddresser dom hittat i gammal mailväxling med olika myndigheter och testat dom systematiskt mot Flashback. Det var det jag tolkade ditt inlägg och i nuläget enda sättet jag kan komma på att dom kopplat mej till flashback annat än att flashback har nån läcka eller min mailhost blivit hackad
Alltså i mitt fall är det en mailadress jag inte använt på många år som är med, en slaskadress som jag använt nån gång med en myndighet och som enl mailleverantören tas bort helt efter ett års inaktivitet. Nu när ja försökt regga igen ser jag att någon (som inte är jag, förmodligen RG) reggat adressen efter att den blitt ledig och förmodligen bett om mitt lösenord från flashback och då fått mitt användarnamn.
Nej så menade jag inte att det gått till. Det sätt som jag pratade om var att din emailadress blivit hackad genom att RG direkt eller indirekt fått tag på inloggningsnamn och lösenordshash och sedan satt sig för att knäcka lösenordshasharna. Det är lättare än vad du tror eftersom de lösenord folk använder inte är så sofistikerade i allmänhet. Sedan har de trålat FB för att se vilka av de mailkonton de nu kan logga in på är knutna till ett FB-konto.
Detta kan ha hänt dig: din utgångna mailadress har blivit reggad av någon som sedan fått sitt(f.d ditt)konto hackat, RG kör lösenordsåterställning på ditt konto och läser sedan av ditt FB-nick från din gamla, nu övertagna mailadress. Att det är två olika personer inblandade kan de inte gärna känna till.