2015-02-10, 23:32
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av War.Drum
om du får syn på en kuk i badhuset tänder du inte nödvändigtvis på den, dock sänder den automatiskt ut en del signaler som du inte nödvändigtvis vill ta del av. samma sak gäller även i detta fallet.

man kan inte ha normer som strider mot varandra, brösten kan inte gå från att vara sexuellt laddade hemma och på krogen till att vara oladdade på badhuset och på stranden.

Att lägga upp en barbröstad bild som man på en dejtingsida anses opassande,
men inte att som man gå barbröstad på ett badhus.

Träna barböstad är ej okej på de flesta gymmen.

Eller ta bikini ironin. Om en tjej går runt i bikini en solig dag på stranden är det helt lugnt. Att gå runt i trosor och bh, vilket är i princip samma sak, är dock ej okej, och de flesta tjejer känner sig generade över att göra detta eftersom det bryter mot de sociala normerna.

Inse att man har jävligt konstiga normer på det här området.
Senast redigerad av bithax 2015-02-10 kl. 23:36.
Citera
2015-02-10, 23:32
Medlem
War.Drums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Med det resonemanget är alla andras åsikter helt ointressanta. Inget behöver diskuteras. Alla slags protester är helt onödiga efterom vi lever i den bästa av världar där att redan är perfekt och ingen förändring är nödvändig.
grejen är att man inte kan ha normer som strider mot varandra. brösten kan inte gå från att vara sexuellt laddade på krogen till att vara oladdade på badhuset och på stranden.

antingen avsexualiserar man brösten helt, men då får också kvinnor sluta använda sig av brösten för att locka till sig män, eller så förblir brösten "laddade".
Citera
2015-02-10, 23:34
Medlem
Tycker detta är ickefrågor som får oproportionellt mycket utrymme. Det är både löjligt av flickan som klädde av sig och av läraren som inte tillät det.
Citera
2015-02-10, 23:36
Medlem
darthvaders avatar
Herregud vad badsugen jag blev. 14 år! Där fick hennes klasskamrater ett minne för livet. Hoppas hennes initiativ sprider sig som en löpeld genom fjortissverige. Då lär jag bänka mig vid bassängkanten. Det är stor kvalitetsskillnad på 14 och 20.

Tjejer kring 14 är inte bara barn utan faktiskt sexuella varelser från topp till tå. Det finns inget som så starkt ångar av sensualism som kvinnokroppen kring 14-16. Har ni sett ett par riktigt puffy fjortonåriga bröst någon gång? Helt nya och opåverkade av gravitation, provokativt putande i uppnosigt trotsig form som perfekta gelehallon (gelehallon kallades ju t o m "jungfrubröst"). Med mjuka kullar till bröstvårtor som skriker efter uppmärksamhet och beröring. Bröst är en färskvara - det finns i princip ingen undre åldersgräns (så länge de alls finns på plats alltså).

Hade haft svårt att låta bli att titta när hon kom upp ur bassängen. Hur reagerar de av det kalla vattnet? Har de styvnat och dragit ihop sig? eller är hon som "the stay-puft marshmallow man" oavsett vad som händer? Allt är möjligt vid 14.
Citera
2015-02-10, 23:36
Medlem
NextGenAthletes avatar
Citat:
Jag menade talibanliknelsen som en referens till gamla förlegade synsätt och överdrivna moraliska värderingar.

Okej! Jag tror ändå att kvinnor i högre grad än män är dem som dömer kvinnor. Det är den erfarenhet som jag har. När någon går och klagar hos badvakten så är det en moraltant som har ätit för mycket moralkakor och när hatare skriver att bloggerskor ser ut som monster så är det sura tjejer som sitter bakom tangentbordet. Det är den erfarenheten som jag har samlat på mig i mitt relativt unga liv.

Män diskuterar i allra högsta grad kvinnors kroppar men då gör man det i positiv bemärkelse. Finns det ingenting positivt att säga så tiger man. Kvinnor däremot älskar att påtala att andra kvinnor minsann är översminkade, feta eller anorektiker. Kan tänka mig hur tjejerna viskade om vilken slampa hon var som gick utan bikiniöverdel.

Det har blivit ett axiom att det är män som vill begränsa kvinnor men jag håller det för osant.
Citera
2015-02-10, 23:41
Medlem
War.Drums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax

Eller ta bikini ironin. Om en tjej går runt i bikini en solig dag på stranden är det helt lugnt. Att gå runt i trosor och bh, vilket är i princip samma sak, är dock ej okej, och de flesta tjejer känner sig generade över att göra detta.

Det är jävligt märkligt helt enkelt.
som jag skrev i ett tidigare inlägg så är vi programmerade för att gå igång på de kroppsdelar som döljs av det andra könet, då detta uppfattas som sexuella signaler. hade det varit norm för kvinnor i europa att dölja håret hade vi upplevt ett bart huvud som en sexuell signal. vilka kroppsdelar som utstrålar sex är helt enkelt olika beroende på vår kultur.

det finns tex en stam i afrika där det enda man har på sig är ett snöre knutit runt magen. om snöret tas av upplevs det likadant som när vi tar av oss våra kläder, dvs sex. vilket jag tycker bevisar mitt påstående ganska bra.

(om någon är intresserad kan jag försöka luska fram artikeln, dock var det år sen jag läste den)
Senast redigerad av War.Drum 2015-02-10 kl. 23:57.
Citera
2015-02-10, 23:42
Medlem
eilahtans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panther1
Min personliga tanke är:
Varför i helvete låter man inte henne vara barbröstad om hon vill det? Är inte dagens ungdom skygg nog? Så djävla löjligt..

Men vet någon mer kring omständigheterna? Någon som känner henne eller någon som var på badhuset samtidigt? Vad är detta för en tjej egentligen, väldigt udda ställningstagande? Hur reagerade klassen eller läraren?

Man nästan hör på detta stycket hur mycket du vill veta hennes namn, din gamla flicksmaskare
Citera
2015-02-10, 23:44
Medlem
eilahtans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Att lägga upp en barbröstad bild som man på en dejtingsida anses opassande,
men inte att som man gå barbröstad på ett badhus.

Inte jag, men jag är rätt snygg. Hur har det gått för dig på sistone? Fått dig nå fetta? Såg ju tungt ut där ett tag men det kanske har börjat ordna sig..
Citera
2015-02-10, 23:44
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av War.Drum
grejen är att man inte kan ha normer som strider mot varandra. brösten kan inte gå från att vara sexuellt laddade på krogen till att vara oladdade på badhuset och på stranden.

antingen avsexualiserar man brösten helt, men då får också kvinnor sluta använda sig av brösten för att locka till sig män, eller så förblir brösten "laddade".

Men vems normer? Du drar alla kvinnor över samma kam. Hon och många andra vill inte vara en del av de normer du talar om, därav protester.
Citera
2015-02-10, 23:48
Medlem
eilahtans avatar
Citat:
Men vems normer? Du drar alla kvinnor över samma kam. Hon och många andra vill inte vara en del av de normer du talar om, därav protester.

Jag tycker själv att tjejer borde ta efter, inte fick man se så jättemycket bröst i den åldern - i alla fall inte dom flesta. Och alla gillar bröst liksom. Alla
Citera
Medlem
Ett badhus har en viss "standard" att upprätthålla så att alla kan vistas där utan överraskningar - både behagliga och obehagliga. Helt rätt av badhuspersonalen att tillrättavisa henne. Nästa steg är att hennes föräldrar börjar bry sig om hennes uppfostran och uppväxt för den verkar vara obefintlig. Vad hade hänt om det vistats några skäggbarn i lokalen? Då hade hon med största sannolikhet blivit gruppvåldtagen i bastun.
Citera
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eilahtan
Inte jag, men jag är rätt snygg. Hur har det gått för dig på sistone? Fått dig nå fetta? Såg ju tungt ut där ett tag men det kanske har börjat ordna sig..

Haha, ne inte en droppe frukost på flera dar.
Har du helrör?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in