2015-02-10, 23:53
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Hehe så du tror alltså att det berodde på feminism att hon visade tuttarna? Ja det kan vara sant att hon kände till FEMEN men du kan väll inte vara så otroligt naiv att du tror på den ursäkten, då hoppas jag att du inte är en förälder

Hela kroppen är full med hormoner i den där åldern, det är där som du har förklaringen det är helt enkelt spännande att testa sin sexualitet att det skulle vara helt oskyldigt är skitsnack

Jag tror inte att det hade något att göra med FEMEN. Däremot har diskussionen om bröst på badhus varit rätt stor och att bröst inte ska sexualiseras. Därför tror jag inte att det är alls omöjligt att en fjortonårig tjej som ser sig som feminist skulle kunna göra detta.

Jag tycker att du har en rätt vidrig von oben attityd när det kommer till ungdomar faktiskt. Nej, jag är inte förälder men jag träffar ungdomar i mitt jobb dagligen och har jäkligt bra koll på vad som snurrar runt i deras huvuden.
Citera
2015-02-10, 23:53
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NextGenAthlete
Okej! Jag tror ändå att kvinnor i högre grad än män är dem som dömer kvinnor. Det är den erfarenhet som jag har. När någon går och klagar hos badvakten så är det en moraltant som har ätit för mycket moralkakor och när hatare skriver att bloggerskor ser ut som monster så är det sura tjejer som sitter bakom tangentbordet. Det är den erfarenheten som jag har samlat på mig i mitt relativt unga liv.

Män diskuterar i allra högsta grad kvinnors kroppar men då gör man det i positiv bemärkelse. Finns det ingenting positivt att säga så tiger man. Kvinnor däremot älskar att påtala att andra kvinnor minsann är översminkade, feta eller anorektiker. Kan tänka mig hur tjejerna viskade om vilken slampa hon var som gick utan bikiniöverdel.

Det har blivit ett axiom att det är män som vill begränsa kvinnor men jag håller det för osant.

Du har förmodligen helt rätt i det. Dock verkar det mest vara män (pojkar) med ofrivillig resning på badhus som verkar mest förfärade i just denna tråd men flashback är antagligen inte representativ för befolkningen i stort.
Citera
2015-02-10, 23:54
Medlem
War.Drums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Men vems normer?
samhällets. du kan väl inte förneka att brösten ofta används av kvinnor för att locka till sig män, därav dessa urringade tröjor och plastikoperationer.

brösten kan inte endast vara sexuella när det passar, antingen avsexualiseras dom helt och blir lika lite "laddade" som en lilltå, eller så fortgår normerna vi har idag.

frågan är dock om det inte är för ingrott i vår kultur och därmed försent att ändra.

Citat:
Du drar alla kvinnor över samma kam.
man blir mer eller mindre tvingad att göra det, annars är det nästintill omöjligt att diskutera samhället och dess normer.
Citera
2015-02-11, 00:00
Medlem
NextGenAthletes avatar
Citat:
Du har förmodligen helt rätt i det. Dock verkar det mest vara män (pojkar) med ofrivillig resning på badhus som verkar mest förfärade i just denna tråd men flashback är antagligen inte representativ för befolkningen i stort.

Haha, precis! Flashback är inte speciellt representativt Visst är det fullt normalt att bli upphetsad men det är inte normalt att vilja att styra andras klädsel för att slippa bli upphetsad.
Citera
2015-02-11, 00:01
Medlem
bithaxs avatar
Citat:

Men skärp dig. Vem sa att den var ofrivillig?
Citera
2015-02-11, 00:04
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av War.Drum
samhällets. du kan väl inte förneka att brösten ofta används av kvinnor för att locka till sig män, därav dessa urringade tröjor och plastikoperationer.

brösten kan inte endast vara sexuella när det passar, antingen avsexualiseras dom helt och blir lika lite "laddade" som en lilltå, eller så fortgår normerna vi har idag.

frågan är dock om det inte är för ingrott i vår kultur och därmed försent att ändra.

man blir mer eller mindre tvingad att göra det, annars är det nästintill omöjligt att diskutera samhället och dess normer.

Jag förnekar ingenting. Jag försvarar bara hennes rätt att göra ett ställningstagande mot just dessa normer. Hon är långt ifrån ensam om att tycka att de är helt sjuka. Hurvida de går att ändra eller ej kan jag inte uttala mig om.
Citera
2015-02-11, 00:07
Medlem
War.Drums avatar
Citat:
Jag förnekar ingenting. Jag försvarar bara hennes rätt att göra ett ställningstagande mot just dessa normer. Hon är långt ifrån ensam om att tycka att de är helt sjuka. Hurvida de går att ändra eller ej kan jag inte uttala mig om.
vad är det som är sjukt med just dessa normer?

är det verkligen så konstigt och inhumant att förbjuda opassande signaler (enligt våra nuvarande mått) på offentliga platser?
Senast redigerad av War.Drum 2015-02-11 kl. 00:10.
Citera
2015-02-11, 00:11
Bannlyst
egentligen förstår jag inte debatten kvinnor vill blotta sina bröst hur man som heterosexuell man kan motsätta sig detta är obegripligt

I detta fall är det hennes ringa ålder som gör det hela så osmakligt
Citera
2015-02-11, 00:12
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Men skärp dig. Vem sa att den var ofrivillig?

Ja, kanske inte just du då, hehe. Men om man läser igenom tråden verkar det vara ett stort problem att kuken står på badhuset, det blir ju så förbannat genant. Om damerna går omkring utan topp så kommer alla badbrallor i våra badhus att se ut som tält. Omfattningen av problemet tycks bli så massiv att det kommer att likna rena rama campingplatsen om man får tro de som vet bäst.
Citera
2015-02-11, 00:22
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av War.Drum
vad är det som är sjukt med just dessa normer?

är det verkligen så konstigt och inhumant att förbjuda opassande signaler (enligt våra nuvarande mått) på offentliga platser?

Men varför skulle de nuvarand måtten vara de rätta? Då kan ju ett samhälle aldrig förändras. Om man för 150 år sedan sagt att den norm vi nu har är den som ska gälla då hade inte kvinnor fått rösta idag , inte alla man heller för den delen.
Citera
2015-02-11, 00:25
Medlem
War.Drums avatar
Citat:
Men varför skulle de nuvarand måtten vara de rätta? Då kan ju ett samhälle aldrig förändras. Om man för 150 år sedan sagt att den norm vi nu har är den som ska gälla då hade inte kvinnor fått rösta idag , inte alla man heller för den delen.
det förnekar jag inte heller.

jag frågar dig vad som är så hemskt med just dessa nuvarande normer gällande bröst.

jag har fått uppfattningen att många motsätter sig sånt här bara för att det är trendigt och inne - och inte för att dom har några substansfulla argument mot det.
Senast redigerad av War.Drum 2015-02-11 kl. 00:30.
Citera
2015-02-11, 00:26
Medlem
Orly? Yarly!s avatar
Haha gubbarna där lär ju ha fått ett fett leende på läpparna. Kvinnor verkar ha en väldigt skev uppfattning av de viktiga delarna när det gäller feminism..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in