2015-02-10, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullet^
Varför kommer inte "journalisterna" som gräver i detta fram och tar en diskussion med oss här på forumet?

De vågar inte debattera utan håller sig till twitter där de kan plaska runt och bekräfta varandra med ryggdunkningar och vara hånfulla. De är fega små ynkliga kräk som tror sig stå över vanligt folk och kan inte betecknas som riktiga journalister. Dessa överstepräster styrs av den politiska korrekta diskursen och åsiktskorridoren och fullständigt hatar fri debatt. Journalisterna har blivit folkets fiender.
Citera
2015-02-10, 21:28
Medlem
bradofts avatar
Aftonbladet skriver i sin granskning av Flashback att deras förankring/server ligger i USA?

Det gör den inte… Det är Bahnhof Internet AB och Jon Karlung som vaktar Flashback. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20236955.ab

Snabb whois ger följande:
flashback.org
IP-nummer
212.85.75.180
Resultat för IP-nummer 212.85.75.180
IP-nummer
212.85.75.180
Land
Sweden
Region
Dalarnas Län
Stad
Vikmanshyttan
Latitude
60.283298
Longitude
15.816700
ISP
Bahnhof Internet AB
Organisation
Bahnhof Internet AB

Det intresanta i kråksången är researchgruppen/piscatus.se som har sina servrar i samma hall som Flashback. Det är alltså inte så konstigt att detta kom på tal?

Riktiga journalister är ett utdöende släkte.*
Citera
2015-02-10, 21:29
Medlem
Aftonbladet håller på att hamna mellan stolarna och det är dom rädda för.

Flashback skriver om allt förutom en sak, vilka det är som skriver.

Det är bara det som finns kvar för dessa jävla avföringar till journalister. Allt annat är tagit och finns här.
Citera
2015-02-10, 21:30
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykokanin
Börjar verka som det här bara är en försäljningsaktion från AB sidan. Har uppdaterat deras sida 30 gånger idag men inget mer har kommit en jävla besvikelse och falsk marknadsföring om dom tror att jag kommer fastna där för deras andra artiklar tror dom fel

Hej!

Du och jag tycker helt olika. Jag är nämligen dödsknarkarrasist. Och du är god. Trots våra diametralt olika ståndpunkter i förmodligen en mängd frågor, samt när det gäller vår status hos Gud, så gillar jag dina kommentarer. Det finns en uppfriskande och friskt direkt fräschör i dem. Pang på rödbetan, liksom.

Och när det gäller en sak håller jag faktiskt med dig. Läkare har en absolut tystnadsplikt. Låt vara att man i hemmets trygga vrå med sin make, maka eller partner diskuterar arbetsdagens vedermödor, men inte fan ska man som läkare ens nämna på ett Internetforum, inte ens antyda om, inte ens andas om, vad man egentligen tycker om sina patienter. Det är inte bara ett solklart brott mot HSAN:s sekretessregler, det är också moraliskt förkastligt, och den där läkaren borde övergå till att behandla djur, inte människor. Bli veterinär helt enkelt.

När det gäller Aftonbladet har du nog rätt. Det är klicken man är ute efter. Eller trodde du att svensk massmedia, allra helst då svenska kvällstidningar, hade nån annan agenda än att tjäna pengar? Trodde du det? Förstår at du är besviken. Och det är också jag. För det gör det så tråkigt för mig dödsknarkarrasist, när bara twittrare som du, återstår som verkliga motståndare.

Ha en bra kväll och skriv mer! Gärna lite längre än bara one-liners och skippa skadeglädjen och personangreppen. Då ska du se, att också du, kan få också annan glädje, än bara skadeglädje, av att skriva här på Flashback.

Ha det!
Citera
2015-02-10, 21:32
Medlem
Lelianas avatar
Finns det någon person i döende media som har reflekterat över varför vissa känner sig tvungna att kommentera och skriva anonymt och vad detta innebär för yttrandefrihet i Sverige?

De som hurrar och tjoar för sådana här uppenbara hetsjakt och attack mot yttrandefrihet såsom det vore nyår, missar att vi just nu ringde in för en ännu mörkare tid i Sverige där det är större chans för våldsamheter i framtiden.
Citera
2015-02-10, 21:33
Medlem
Aftonbladet har ju redan "vunnit" eftersom deras mål är att "skapa en bredare debatt" och detta är ju onekligen en bred debatt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradoft
Aftonbladet skriver i sin granskning av Flashback att deras förankring/server ligger i USA?

Det gör den inte… Det är Bahnhof Internet AB och Jon Karlung som vaktar Flashback. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20236955.ab

Snabb whois ger följande:
flashback.org
IP-nummer
212.85.75.180
Resultat för IP-nummer 212.85.75.180
IP-nummer
212.85.75.180
Land
Sweden
Region
Dalarnas Län
Stad
Vikmanshyttan
Latitude
60.283298
Longitude
15.816700
ISP
Bahnhof Internet AB
Organisation
Bahnhof Internet AB

Det intresanta i kråksången är researchgruppen/piscatus.se som har sina servrar i samma hall som Flashback. Det är alltså inte så konstigt att detta kom på tal?

Riktiga journalister är ett utdöende släkte.*
Hoppsan!! Även Lexbase låg ju hos Bahnhof när bolaget drog igång verksamheten i januari förra året. Deras servrar packade väl ihop tämligen omgående. Bahnhof verkar inte vara idealet om man sysslar med litet mer spännande verksamhet. Frågan är om Bahnhof bara är extremt oskickliga eller om de biträder de goda krafterna mer aktivt.
Citera
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gronol
Trams!

Medicinska fall och anonyma patienter diskuteras frekvent även i tidskrifter. Det bryter varken mot etiska riktlinjer eller sekretess så länge fallet inte kan kopplas till en person utan förblir anonym.

AB enda poäng är att visa att "fienden finns överallt". Där du minst anar det, även på höga positioner. Det skapar endast ytterligare polarisering. Inget gott kommer ur detta. Hat föder hat.

Tror nog inte det är AB's enda poäng. tror dom vill tjäna lite pengar på detta också, kolla drevet som är igång just nu och massjakten, alla besöker AB för fulla muggar och har stöd här och var.

Tror nog det klirrar lite extra i pengakassan hos AB.

Som sagt, dags att starta en häxjakt på tidningarnas journalister, alla har skelett i garderoben!
Citera
2015-02-10, 21:34
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Jag är urusel på teknik och liknande men jag har hört att ingenting är privat av det som sker över nätet...missade ni det? Allting lagras eller liknande har man också hört som ett mantra.

Och hur kan ni vara säkra på att vad ni gör idag inte kommer kunna spåras och läsas i framtiden som specifik information kring er. Med utvecklad teknik. Typ framtidens släktforskning.

Om ni anser att ni nyttjar yttrandefrihet idag kommer det kanske i framtiden räknas som någon form av allemansrätter. Ifall man känner sig som en revolutionär borde man fundera över potentiella pragmatiska krafter.

Påstår inte att det är tipptopp med några uthängningar alls, men vad fan plötsligt blev vi alla lika stora som människor. Alla lika, alla olika 2015
Citera
2015-02-10, 21:35
Medlem
Bulkninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
Det är inte det vi diskuterar i denna tråden. Här diskuterar vi Aftonbladets del i det hela, som rubriken lyder.

Jag håller för övrigt med dig om att det är djupt problematiskt om de som sitter på informationen inte hanterar den på ett respektfullt sätt. Oskyldiga människor som inte skadat någon varken verbalt eller fysiskt förtjänar sin anonymitet.

Vad menar du med "om de som sitter på informationen"
Alla sitter redan på informationen. Läste du inte vad jag skrev. Databasen finns redan på nätet.
Bara i hackarkretsar än. Men det dröjer nog bara en kort stund innan någon lägger upp den för nedladdning för alla som vill.
Citera
2015-02-10, 21:35
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mainstreaminfluent
För att du har haft förmånen att inte utsättas för diskriminering. Utöver det har man rätten att om någon ventilerar felaktiga så kallade rasläror, evolutionsteorier och dylikt, offentligr och exempelvis är lärare eller läkare, ta del av det då dessa personer saknar perspektiv jag själv finner viktiga. Om det rörde en klasskamrat till ett barn skulle jag givetvis uppmuntra till analytiska diskussioner med oliktänkande. När de gäller tilldelade befattningar och anställningar har jag som privatpetson rätt att välja bort element jag anser olämpliga i mina barns närvaro. Däremot har jag ingenting att invända om de arbetar som trädgårdsarbetare, vaktmästare, rörmokare eller andra yrken som kräver en annan yrkesskiklighet och där starka personliga åsikter inte påverkar kvalitén av tjänsten de betalas för.
Du kanske skulle skriva vad du jobbar med, ditt namn, adress och personnr i tråden ifall det finns någon som inte vill att sina barn i närheten av dig...kanske några företagare som vill anteckna så dom inte anställer dig då deras kunder kanske inte gillar dina åsikter.
Fast du kanske har "rätt" åsikter så då har väl ingen rätt till samma val att välja bort dig så som du vill kunna välja bort andra.
Citera
2015-02-10, 21:39
Medlem
dialektikers avatar
Nu när jag läser chatten med Jan Helin (där han är väldigt ödmjuk och till och med positiv till allt gott som Flashback för med sig. Han säger detta ordagrant) så blir det hela väldigt motsägelsefullt. Skrev de inte något om att de ska försöka se över lagarna, för att på något sätt komma åt Flashback i morse? Jag har för mig att de skrev något om detta?

Okej, läste vidare lite nu, ser att Jan Hellin menar på att det ska finnas en ansvarig utgivare för FB. Okej, med detta sagt lägga ner Flashback ändå. Detsamma som dubbla budskap.

Men jösses vad mycket kritiska inlägg han ändå tagit med i chatten. Aftonbladet måste verkligen ha blivit anstormat.
Senast redigerad av dialektiker 2015-02-10 kl. 21:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in