Citat:
Ursprungligen postat av
zorigo
Är det, helt ärligt, såhär du upplever det? För fakta talar emot dig.
Ingen har blivit uthängd som hållit sig till det jag strukit under i ditt inlägg. Istället har folk blivit uthängda som skrivit djupt kränkande saker om barn och kvinnor , invandrare och muslimer, kallat dem öknamn och raljerat, beskrivit dem med fördomar som är klockrent rasistiska uttalanden och uppmanat till våld.
Verkligheten ligger ganska långt ifrån hur du upplever det.
Är det
så här du upplever det?...
Ingen har blivit uthängd [
som har sagt snälla saker om Sveriges politik och invandringsproblematiken], bara ondingar som tycker "fel" och säger elakheter...
ELLER HUR!
Det var länge sedan jag kunde kasta foliehatten, för verkligheten överträffar verkligen dikten i dagens Sverige. Och dystopin i 1984 är sedan länge överträffad.
JA, alla de saker jag räknade upp kan man
utan några som helst problem bli utfryst och rasiststämplad för, enbart av att försynt ta upp en saklig diskussion därom. Hur "snälla" ord man än använder sig av.
Någon brukar (tidigare i tråden bla.) likna det vid
grodan som till slut blir kokt. Du, och många andra, tar snällt på er tvångströjan av
självcensur, och clowner som
Helin och Company kommer regelbundet och drar åt spännbanden utan att ni någonsin fattar vad deras agenda egentligen är. Ni vill ju bara vara
snälla, och detta är det enda sättet...

eller...
Det finns
inget gott i den agendan, kan jag tala om, och det kommer du i sinom tid (för sent) att upptäcka...