2015-02-10, 21:15
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykokanin
Börjar verka som det här bara är en försäljningsaktion från AB sidan. Har uppdaterat deras sida 30 gånger idag men inget mer har kommit en jävla besvikelse och falsk marknadsföring om dom tror att jag kommer fastna där för deras andra artiklar tror dom fel
Nä fan! In och klicka nu bara, hortorsk! Du måste ju sponsra skiten annars blir det inga fler scoop om dödsnazisterna i kommunalfullmäktige i Knäckebröhult!
Citera
2015-02-10, 21:16
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykokanin
Börjar verka som det här bara är en försäljningsaktion från AB sidan. Har uppdaterat deras sida 30 gånger idag men inget mer har kommit en jävla besvikelse och falsk marknadsföring om dom tror att jag kommer fastna där för deras andra artiklar tror dom fel

Givetvis handlar det till viss (stor?) del om att sälja lösnummer och annonser. Det är ju liksom deras affärsmodell.

Och då är det ju inte helt konstigt om det väljer att portionera ut vad de har över flera dagar.
Min gissningar är att de har en hel del till.. men inget riktigt "smaskigt" som politiker i närheten av styrelsen/toppen i sitt parti eller folkvalda på allt för höga poster.
För det hade de inte vågat hålla på för länge då andra medier såklart hakar på.
Citera
2015-02-10, 21:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Alltså, det är allmänt känt att åsiktsregistrering är den verksamhet som Aschberg-organisationerna Expo, Researchgruppen m.fl. sysslar med. Där finns det knappast några konstigheter. Möjligtvis talas det mindre om det faktum att detta sätt för svenska regimen att lägga åsiktsregistrering och kartläggning av meningsmotståndare till regimen (Sjuklövern) "på entreprenad" är ett idiotsäkert sätt att förhindra att medborgarna någonsin kommer att få veta om de ingår i dessa register, samt än mindre få veta vilken information om dem som sparas och vad det står om dem. I demokratier kan folk ofta driva krav på att få del av sådan information från statliga underrättelsetjänster (vilket för övrigt även kommunister och landsförrädare har kunnat i Sverige), men det här upplägget förhindrar alla sådana krav från att förverkligas.

Det vi inte vet är vad dessa organisationer sysslar med utöver åsiktsregistreringen. Det är inte bara att det helt saknas insyn i organisationernas register, helt saknas insyn i organisationernas verksamhet, det finns inte heller någon som helst insyn i vilka som får ta del av informationen om de människor vars liv kartläggs. Organisationerna är t.ex. kopplade till politiska våldsorganisationer som AFA, samt många av de verksamma i dem är tidigare dömda våldsbrottslingar (Robert Aschberg har generellt haft en tendens att samla ihop mördare och våldsbrottslingar som har begått sina brott av politiska motiv runt omkring sig och sina verksamheter). Våldsvänstern har bl.a. attackerat många åsiktsmotståndare i deras hem och det vore minst sagt otroligt om inte de har fått användbar information och kanske även hjälp av Aschbergsorganisationerna för att utföra sina attacker. Inte heller finns det någon som helst insyn i vad svenska staten har köpt för information om regimkritiker och vad denna information sedan har använts till och vilka konsekvenser det har haft i realiteten.

Kort sagt, problemen är bra mycket mer allvarligare än om det endast handlade om att svenska regimen för omfattande åsiktsregister över medborgare som inte tror på regimen, kritiserar regimen anonymt eller är öppet politiskt aktiva.

Tack för inlägget!

Men jag måste fråga. Med den retoriken/analysen som jag inte motstrider alls, så måste väl du liksom jag tycka att det finns en samhällsnytta med AB`s tilltag. Och att en granskning av granskarna (AB) även borde göras för att jämna ut oddsen så att säga. Eller har jag missförstått andemeningen i ditt inlägg?

Mvh
Citera
2015-02-10, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Lite off topic men...här kommer en del av hämnden redan: (FB) Tango down Researchgruppen!

Såja! De har startat ett krig de inte kan vinna. Piscatus också hackat för andra gången. Nu är horungarna i Researchgruppen, Aschberg, samt deras trollsvans på twitter/flashback inte så jävla kaxiga längre.
Citera
2015-02-10, 21:20
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag vet inte i vilken mån mina barns lärare är nazister, kommunister eller rasister. Kanske hatar någon av dem barn, dock skiter jag i vad de har för åsikter så länge mina barn trivs i skolan och lär sig det de ska. Jag lägger mig, till skillnad mot dig, inte i vilka åsikter lärarna har privat. Jag tycker att det är oförskämt att ens forska i det, snudd på perverst att rota i andra människors tankar och åsikter.
För att du har haft förmånen att inte utsättas för diskriminering. Utöver det har man rätten att om någon ventilerar felaktiga så kallade rasläror, evolutionsteorier och dylikt, offentligr och exempelvis är lärare eller läkare, ta del av det då dessa personer saknar perspektiv jag själv finner viktiga. Om det rörde en klasskamrat till ett barn skulle jag givetvis uppmuntra till analytiska diskussioner med oliktänkande. När de gäller tilldelade befattningar och anställningar har jag som privatpetson rätt att välja bort element jag anser olämpliga i mina barns närvaro. Däremot har jag ingenting att invända om de arbetar som trädgårdsarbetare, vaktmästare, rörmokare eller andra yrken som kräver en annan yrkesskiklighet och där starka personliga åsikter inte påverkar kvalitén av tjänsten de betalas för.
Citera
2015-02-10, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Såja! De har startat ett krig de inte kan vinna.
De har redan vunnit. Ni är ju vettskrämda.
Citera
2015-02-10, 21:21
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullet^
Varför kommer inte "journalisterna" som gräver i detta fram och tar en diskussion med oss här på forumet?
Därför att vi från The Dark Side kör åttor omkring dem och drar byxorna av dem gång på gång på gång inför öppen ridå. Det har gjorts försök... Till och med Den Store Arnstad har varit inne och "debatterat" på Flashback. Fredriksson från RG hade ett konto här, men det har han nog bara när han lurkar i forumet numera. Ägnade sig mest åt tramsiga oneliners a la Twitter. Skrev något om hur han gillade våld i ett inlägg.

Finns både politiker från 7-partiet och etablerade skribenter och journalister som lurar här och ibland postar ett inlägg, men de blir aldrig långvariga. Detta är en debatt de aldrig kan vinna. Här har de ingen koll över agendan och modereringen, så här pallar de inte att vara. De håller helt enkelt inte måttet!
Citera
2015-02-10, 21:21
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Så jävla bra av researchgruppen att avanonymisera alla Flashback-hatare. Rätt åt alla stackare som går i självmordstankar och inte vågar tala sina problem öppet. Rätt åt alla stackare med ångest och problem med ekonomin, livet och familjen. Hoppas alla blir outade.

Förstör allas liv, bra jobbat aftonbladet och researchgruppen. Ingen ska få ventilera sig anonymt, alla känslor och tankar ska stängas inne! Ingen ska i framtiden våga tala om sina problem och göra ett sista försök på Flashback som så många gjort genom åren.

Inte ens jag har så illa ställt, men om Aschberg/jude-organisationerna och Aftonslasken börjar trakassera mig, så kommer jag allvarligt att fundera över att skaffa det skjutvapen jag nu hade tänkt skaffa i alla fall, samt börja använda mig av samma uppsökande verksamhet som våldsvänstern, judeorganisationerna och ljugmedia själva använder sig av. Trots allt är det inget annat än rättvist. Även om jag har invandrarbakgrund från ett grannland och jag väl i många aspekter är en svennebanan, så har jag ändå kvar lite av den typiska mentalitet som fanns i den invandrartäta och problemfyllda förort jag växte upp i.

Om någon börjar förfölja mig och försöker med alla medel skada mig, speciellt om de som gör det är den sortens fega fi**or och samhällsparasiter som dessa personer trots allt är, så är min syn när det gäller mig själv personligen att det är oacceptabelt att reagera på det genom att gömma sig eller gråta som en fi**a, utan man har en skyldighet att ge igen och ännu hellre se till att de aldrig någonsin mer kommer att kunna fi**a sig på det sättet mot en själv eller någon annan. Jag är fullt medveten om att det här inte sammanfaller med många svenskars syn på hur en genuscertifierad svensk man ska bete sig. Det gäller även för många av de mer "nationella" på det här forumet, som ofta har en dragning till att vilja stödja auktoriteter, medan jag måste erkänna att den generella förortsmisstänksamheten mot auktoriteter och myndighetspersoner faktiskt färgade av sig på mig, förutom att jag redan från början har en medfödd misstänksamhet mot auktoriteter (även om jag därefter har utvecklat lite mer tillförsikt till myndighetspersoner som t.ex. poliser, medan jag genom ökad kunskap har blivit ännu mer avogt och misstänksamt inställd mot den politiska styrningen av det svenska samhället). Idag skulle jag faktiskt föredra att det finns gemensamma institutioner som står för att skydda medborgarna och skippar rättvisa, istället för min mentalitet som ung om att "fixa det själv". Men det finns ingen rättvisa att få från sådant håll i Sverige när det gäller den här frågan, speciellt som dessa organisationer inte ens hade tillåtits att existera (och än mindre erhålla offentlig finansiering) i en demokrati och rättsstat. Nej, den rättvisa som finns att få i det här fallet är exakt den man ser till att skapa själv.

För nöjets skull har jag redan kollat upp var Ascbergbröderna bor och jag antar att Jan Helin fortfarande bor på samma adress som tidigare, trots att han nu har dolda personuppgifter? Jag kommer för nöjes skull att inom närtid ha vägarna förbi deras hem när jag är ute på mina långpromenader.
Citera
2015-02-10, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Eller skriv bara saker du kan stå för även i verkliga livet.

Är inte problemet att vi inte längre har ömsesidig yttrandefrihet? Man får häda svenskar och kristna men råkar någon säga n-ordet är det väl dagsböter, eller?
Citera
2015-02-10, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
De har redan vunnit. Ni är ju vettskrämda.

Jag är inte det minsta rädd, och de ska bemötas med sina egna metoder. Hoppas att hackarna är skickliga, så att det inte bara är en kortvarig DDos-attack
Citera
2015-02-10, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkninja
ALLA är uthängda, databasen har redan varit uppe på en site.
Även de som skriver om sina misslyckade relationer, de som outar sina självmordtankar, de som är drogliberala. De som inte kommit ut som homosexuella mm mm.

De kommer kanske inte vara "uthängda i AB" men det kanske räcker med en självmordsbenägen högstadieelev att vara outad i sin ungängeskrets.

Tänk längre än näsan
Det är inte det vi diskuterar i denna tråden. Här diskuterar vi Aftonbladets del i det hela, som rubriken lyder.

Jag håller för övrigt med dig om att det är djupt problematiskt om de som sitter på informationen inte hanterar den på ett respektfullt sätt. Oskyldiga människor som inte skadat någon varken verbalt eller fysiskt förtjänar sin anonymitet.
Citera
2015-02-10, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullet^
Varför kommer inte "journalisterna" som gräver i detta fram och tar en diskussion med oss här på forumet?

Det gör dem nog, dock utan större framgång. Det AB och deras gelikar sysslar med är inte att förmedla sanningen utan det är mer eller mindre ren propaganda (läs en Anders Lindberg ledare och tänk efter), därför är de chanslösa när det kommer till en forumdiskussion. Här sysslar inte moderatorerna med att rensa bort obekväma frågeställningar de inte kan svara på. Här funkar det inte att komma med känsloargument som svar på tekniska frågor, då blir du genast idiotförklarad.

Bara för att man inte för säga det högt är det fortfarande en vetenskaplig sanning att t.ex. kusingiften ofta ger vanskapta barn (och att det existerar inom vissa invandrargrupper som kommer till Sverige).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in