2015-02-10, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Vi har bara sett två outningar, det kommer fler.
Dessutom har AB skrivit väldigt tydligt att de bara tar upp sådana skribenter som har en särskild ställning i samhället, typ folkvalda, jurister, läkare etc som har en yrkesetik, kodex eller liknande som inte bör uttala sig på detta viset.

Trams!

Medicinska fall och anonyma patienter diskuteras frekvent även i tidskrifter. Det bryter varken mot etiska riktlinjer eller sekretess så länge fallet inte kan kopplas till en person utan förblir anonym.

AB enda poäng är att visa att "fienden finns överallt". Där du minst anar det, även på höga positioner. Det skapar endast ytterligare polarisering. Inget gott kommer ur detta. Hat föder hat.
Citera
2015-02-10, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Läkare, Jurister och Miljöpartister har ju blivit uthängda av Aftonbladet denna gång. Alla har skrivit anonymt på ett Internet-forum, som privatpersoner.
Fast läkaren skrev om patienter, juristen om brott och miljöpartisten om politik
Citera
2015-02-10, 21:05
Medlem
Citat:
Läkare, Jurister och Miljöpartister har ju blivit uthängda av Aftonbladet denna gång. Alla har skrivit anonymt på ett Internet-forum, som privatpersoner.
Ja jo verkligen? Nu kommer räkningen......
Citera
2015-02-10, 21:06
Medlem
Citat:
Du den där läkaren och Joel är det inte synd om dom förbrukade allt förtroende, jag tror inte aftonbladet hänger ut några helt utan anledning om man säger så
Citera
2015-02-10, 21:06
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mainstreaminfluent
Var det inte han som också skrivit om kriminella invandrare? För er är det ok, jag anser rättssäkerheten hotas av sådant. Personligen anser jag uthängningar vara likt inkvisationen. Skriva ner o sparas och sprida material om oliktänkande, brottslingar etc. Det absolut stora problemet är att alla ska få en rättvis behandling. När politiker, nämndemän, jurister etc. om så privat sprider vissa åsikter, uppgifter material motverkar de att alla ska stå lika inför lagen. Vilket vi har underlag på att människor långt ifrån gör. I en rättssal behandlas alla inte lika, åtalade liksom brottsoffer. De har heller aldrig gjort det.

Rättssäkerheten hotas dessutom av att brottsoffer och anhöriga kränks på nätet då anmälningsbenägenheten minskar samt att övergrepp i rättssak o dylika brott med hot mot vittnen blir ett större problem. De sociala konsekvenserna hotar Sveriges rike, i slutet.

En politiker som öppet för en politik och i det fördolda en annan är likt läraren som öppet följer läroplanen medan samma i dunklet försöker hjärntvätta eleverna med personliga åsikter i strid mot befintlig vetenskap.

Vad du och andra har för lågmärken på era krav på vård, undervisning och politik är en sak. Att anse att vi övriga ska sänka våra kvalitets krav på detsamma är något helt annat. Dessa människor inom de olika samhällsbefattningarna, arbetar faktiskt för mig och övriga samhället. De inskränker på min och andra individualistiska frihet som medborgare när de inte accepterar rätten till att själva få bestämma vilka som arbetar inom skol/vård val etc. Naturligtvis är yttrandefrihet än sak men att kräva att jag samtidigt ska skicka eventuella barn till en skola med en underbegåvad lärarkår är däremot exempelvis något helt annat.

Kanske dags för Flashback att avancera inom privat sfärerna så kan Flashbacks ideal praktiseras inom vård, skola, politik mm.

Jag vet inte i vilken mån mina barns lärare är nazister, kommunister eller rasister. Kanske hatar någon av dem barn, dock skiter jag i vad de har för åsikter så länge mina barn trivs i skolan och lär sig det de ska. Jag lägger mig, till skillnad mot dig, inte i vilka åsikter lärarna har privat. Jag tycker att det är oförskämt att ens forska i det, snudd på perverst att rota i andra människors tankar och åsikter.
Citera
2015-02-10, 21:09
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gronol
Trams!

Medicinska fall och anonyma patienter diskuteras frekvent även i tidskrifter. Det bryter varken mot etiska riktlinjer eller sekretess så länge fallet inte kan kopplas till en person utan förblir anonym.

AB enda poäng är att visa att "fienden finns överallt". Där du minst anar det, även på höga positioner. Det skapar endast ytterligare polarisering. Inget gott kommer ur detta. Hat föder hat.

Jag har skrivit det tidigare och skriver det igen, om en journalist får denna information (skit samma var den kommer från) är det journalistens förbannade skyldighet att skriva om det.
Allt annat vore att strunta totalt i sin yrkesstolthet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Så jävla bra av researchgruppen att avanonymisera alla Flashback-hatare. Rätt åt alla stackare som går i självmordstankar och inte vågar tala sina problem öppet. Rätt åt alla stackare med ångest och problem med ekonomin, livet och familjen. Hoppas alla blir outade.

Förstör allas liv, bra jobbat aftonbladet och researchgruppen. Ingen ska få ventilera sig anonymt, alla känslor och tankar ska stängas inne! Ingen ska i framtiden våga tala om sina problem och göra ett sista försök på Flashback som så många gjort genom åren.

Precis Aftonbladet pratar om näthat och hur folk hurrade på när någon tog självmord "live" här.
Sen att troligtvis 39900 normala användare blir uthängda. Kanske någon superkristen eller muslim som skriver att han är homosexuell eller tar tunga droger.
Citera
Bannlyst
Börjar verka som det här bara är en försäljningsaktion från AB sidan. Har uppdaterat deras sida 30 gånger idag men inget mer har kommit en jävla besvikelse och falsk marknadsföring om dom tror att jag kommer fastna där för deras andra artiklar tror dom fel
Citera
2015-02-10, 21:10
Medlem
Är det bara jag som tycker det här är lite spännande och kittlande? Då menar jag inte att den ena eller andra sidan får ta stryk, utan att vi nu har satt en praxis för ett riktigt skitigt debattklimat!

Obetalda TV-licenser och snattade skumtomtar i all ära, men nu vill jag se riktigt snaskiga avslöjanden om kändisar. Allt baserat på otillräcklig "värdegrund" hos objekten!

Vi pratar alltså om tiotaggare a la Len*rt Geijer. Den skalan. Bring on the filth!

Läkaren och Ankar var bara appetizers, tror jag.
Citera
2015-02-10, 21:12
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykokanin
Fast läkaren skrev om patienter, juristen om brott och miljöpartisten om politik

Och..

-Lärare skriver om sina erfarenheter med elever..
-elektriker och frisörer snackar om sina kunder..
-kriminella snackar om poliser och åklagare och andra kriminella när de blev bustade..

Anonymt på ett forum, utan att att lämna ut namnen på elever, kunder eller poliser. För då blir de som skriver om det, outade utav sin egen skrift..

Men det är ju inte dessa Helin & co är intresserade utav (idag), utan de med en annan politisk åsikt.
Citera
2015-02-10, 21:13
Medlem
bullet^s avatar
Varför kommer inte "journalisterna" som gräver i detta fram och tar en diskussion med oss här på forumet?
Citera
2015-02-10, 21:14
Medlem
DrDrapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
Är det, helt ärligt, såhär du upplever det? För fakta talar emot dig.

Ingen har blivit uthängd som hållit sig till det jag strukit under i ditt inlägg. Istället har folk blivit uthängda som skrivit djupt kränkande saker om barn och kvinnor , invandrare och muslimer, kallat dem öknamn och raljerat, beskrivit dem med fördomar som är klockrent rasistiska uttalanden och uppmanat till våld.

Verkligheten ligger ganska långt ifrån hur du upplever det.

Är det så här du upplever det?...
Ingen har blivit uthängd [som har sagt snälla saker om Sveriges politik och invandringsproblematiken], bara ondingar som tycker "fel" och säger elakheter... ELLER HUR!

Det var länge sedan jag kunde kasta foliehatten, för verkligheten överträffar verkligen dikten i dagens Sverige. Och dystopin i 1984 är sedan länge överträffad.

JA, alla de saker jag räknade upp kan man utan några som helst problem bli utfryst och rasiststämplad för, enbart av att försynt ta upp en saklig diskussion därom. Hur "snälla" ord man än använder sig av.

Någon brukar (tidigare i tråden bla.) likna det vid grodan som till slut blir kokt. Du, och många andra, tar snällt på er tvångströjan av självcensur, och clowner som Helin och Company kommer regelbundet och drar åt spännbanden utan att ni någonsin fattar vad deras agenda egentligen är. Ni vill ju bara vara snälla, och detta är det enda sättet... eller...

Det finns inget gott i den agendan, kan jag tala om, och det kommer du i sinom tid (för sent) att upptäcka...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in