2014-10-08, 08:24
Medlem
Visst gick det närmare två veckor innan han anmäldes som försvunnen?
Citera
2014-10-08, 08:28
Medlem
Sorry, ser först nu att butlern Pierre är försvunnen men inte död.
Om min vän Google varit på min sida that is.
Citera
2014-10-08, 16:33
Medlem
Enligt tidningsuppgifter är butlern alltså försvunnen - vilket i sig inte utesluter, att han k a n vara död.

Björkegren anmäldes försvunnen ganska sent, beroende på hans vuxna barns tafatthet och brist på allmänbildning. Det framgår av radiodokumentären, där dottern, som vid försvinnandet var 23 år, berättar att hon inte visste hur man skulle göra, när en människa försvunnit (!) Jag kunde inte låta bli att garva åt denna 'rich and stupid'-mentalitet...
Citera
2015-01-26, 19:06
Medlem
HerrAnderssons avatar
Någon som har en aning?
Citera
2015-01-26, 23:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrAndersson
Någon som har en aning?

Om vadå?
Citera
2015-01-27, 08:17
Medlem
HerrAnderssons avatar
Var meningen att svara på ett påstående att Ian Wachtmeister i sin bok hävdar sig veta vem mördaren är. Inlägget försvann dock.
Citera
2015-01-27, 10:25
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cartier
Just så skriver han i sin bok "Rebellerna" i kapitel 31, tror jag. Det är inte den tjuvaktige betjänten han avser. En artikel kring mordet där den tänkte mördaren namnges skall enligt Ian ha publicerats i Svenska Dagbladet. Oklart när, men jag kan inte hitta den.

Boken finns även att ladda hem som ljudbok och är ganska OK i största allmänhet.

Vet någon vem som avses?

Citat:
Ursprungligen postat av HerrAndersson
Var meningen att svara på ett påstående att Ian Wachtmeister i sin bok hävdar sig veta vem mördaren är. Inlägget försvann dock.
Nej, här är det.

Inlägget du besvarade är från 2011, och det var en trådstart. Enda svaret i den var från dig. När den tråden igår skulle sammanfogas med den andra uppmärksammade jag inte att trådstarten var så gammal. Då hamnade ditt svarsinlägg långt efter det inlägg du besvarade, och då blev det förstås förvirrande.

Ber om ursäkt för det.

/Mod
Citera
2015-02-10, 17:29
Medlem
Skaraborg2s avatar
Veckans brott den 10 fenruari.

I kvällens avsnitt av Veckans brott tas bl. a. Björkegrens försvinnande upp.

http://www.svt.se/veckans-brott/10-februari-2

"Carl-Eric Björkegrens försvinnande
Den här veckan tar vi upp fallet med den konstälskande finansmannen Carl-Eric Björkegren som försvann från sin strandvilla i skånska Viken en dag i juni 1994."
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-02-10 kl. 17:31.
Citera
2015-02-10, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2

Den här veckan tar vi upp fallet med den konstälskande finansmannen Carl-Eric Björkegren som försvann från sin strandvilla i skånska Viken en dag i juni 1994."

Skickade in en förfrågan till veckans brott för ca 4 månader sedan ang detta försvinnande kul att dem tar upp det.
Citera
2015-02-10, 20:34
Medlem
Skaraborg2s avatar
Björkegren.

Citat:
Ursprungligen postat av Tkt-Eagle
Skickade in en förfrågan till veckans brott för ca 4 månader sedan ang detta försvinnande kul att dem tar upp det.

Vad bra att du gjorde det och kul att de nu tar upp hans försvinnande. Kanske har det varit ett flertal personer som har gjort som du gjorde?
Citera
2015-02-10, 20:53
Bannlyst
Citat:
Vad bra att du gjorde det och kul att de nu tar upp hans försvinnande. Kanske har det varit ett flertal personer som har gjort som du gjorde?

Japp antar det. Tror inte att ett mail skapar en del av ett helt program.
Citera
2015-02-10, 20:59
Bannlyst
Citat:

Även skickat in ang Thomas Sävenfalk och Morgan Blomgrens försvinnanden dock kan man anta att det sista är garanterat ett mord inom klubben.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in