2009-06-16, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Men ändå,Han försvann 1994, och pylonerna börjades att bygga 1998...

kan bara säga vad jag har hört

men det låter lite skumt att han skulle försvinna spårlöst i 4 år för att sedan dumpas
i agree
Citera
2009-06-16, 23:33
Medlem
kramdjurs avatar
Ett av mina få minnen av honom medan han fortfarande var i livet är när han i början av 1990-talet var gäst i Robert Aschbergs TV-program Diskutabelt. Aschberg tycker om att blanda märkliga människor och i samma avsnitt som Björkegren dektog en lesbisk kvinnlig präst som höll på med BDSM Jag minns att Björkegren lyckades få ur sig någon artig kommentar om henne.
Citera
2009-06-17, 07:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tirfing1
Nej, sänker man ett lik i havet flyter det upp förr eller senare. Spelar ingen roll hur många tegelstenar man fyllt liksäcken med.
I så fall får man åka långt ut på Atlanten och kasta i honom där.
Dom sänkte Jane Horney i Öresund för över 60 år sedan och hennes lik har då inte flutit upp än. Helt klart är CEB död som en dörrspik.
Citera
2009-06-17, 08:11
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BB4L
ligga i en av pontonerna i öresundsbron.
gubben dvs

Hans fd betjänt är också försvunnen sen flera år.
Min gissning e att han fick ett nackskott för han va en player som blåste allt som gick att blåsa

klintbergare
Citera
2009-06-17, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
klintbergare

ja kanske
fan nu blev jag sugen på en flottig hamburgare

Jag e mest nyfiken på Pierre Beckman's öde (butlern)
Citera
2009-08-10, 07:50
Medlem
bump

Citat:
Ursprungligen postat av BB4L
ja kanske
fan nu blev jag sugen på en flottig hamburgare

Jag e mest nyfiken på Pierre Beckman's öde (butlern)
-----

bumpar denna

nån måste ha nåt om PB, vart han tog vägen.
Citera
2011-08-07, 10:32
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
"GI-gurun ska lösa Björkegrens gåta":

Citat:
Nu har hälsoprofeten och den tidigare it-entreprenören Ola Lauritzson skrivit en bok om vad som kanske hände en av Sveriges rikaste personer.

”Jag gör inga anspråk på att sitta inne med några svar, jag vill kittla fantasin. Önskedrömmen, som fått Björkegrens familj att ställa upp, är att boken ska kunna hjälpa till att hitta en lösning”, säger Ola Lauritzson.

http://di.se/Default.aspx?sr=6&tr=291352&rlt=0&pid=241748__Arti clePageProvider&epslanguage=sv
Citera
2011-10-14, 15:38
Medlem
Cartiers avatar
Ian Wachtmeister "vet vem som mördade Carl-Eric Björkegren".

Just så skriver han i sin bok "Rebellerna" i kapitel 31, tror jag. Det är inte den tjuvaktige betjänten han avser. En artikel kring mordet där den tänkte mördaren namnges skall enligt Ian ha publicerats i Svenska Dagbladet. Oklart när, men jag kan inte hitta den.

Boken finns även att ladda hem som ljudbok och är ganska OK i största allmänhet.

Vet någon vem som avses?
Citera
2011-12-12, 12:31
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Kändisskvaller ---> FP

/Moderator
Citera
2011-12-26, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
"GI-gurun ska lösa Björkegrens gåta":
Jag ställer mig förvisso skeptisk till den där boken (har ej läst den) p.g.a. författaren som sådan.
Kanske väl fördomsfullt.

Har du - eller någon av er andra på tråden - läst boken och kan berätta något nytt matnyttigt i fallet?

Han skulle numera alltså vara över 90 år om han levde ...

Var fan tog C-E B vägen?
Citera
2011-12-26, 10:02
Medlem
Soterns avatar
Jag har läst boken "Miljardären som försvann" nu i jul. Jag blev till en början lite besviken då jag trodde det skulle vara en dokumentär om fallet. Men när jag sedan accepterade att det var en fiktiv berättelse så var det en bra och spännande "deckare" baserad på fallet.
Boken är mycket riktigt spekulativ men eftersom ingen vet (förutom mördaren) så finns det ju inte mycket att tillgå (ja, jag utgår från att han är mördad).
Jag ska inte avslöja för mycket här för den som vill läsa boken men där finns en hel del intressanta saker som jag inte visste, om det sedan är fiktion eller verklighet vet jag ej.

Själv är jag ganska övertygad om att den där Pierre Beckman är skyldig. I boken framstår han också som ganska suspekt.
Något som jag själv fått reda på omvägar och som inte framgår i boken är att denne Pierre Beckman efter Carl-Erik Björkegrens försvinnande, plötsligt hade väldigt mycket pengar och också skröt om det. Bland annat en stor dyr merca. En butler tjänar väl inte så mycket?

Var sedan Pierre Beckman blev av är en annan gåta. Kanske föll han på eget grepp?
Citera
2011-12-26, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Jag har läst boken "Miljardären som försvann" nu i jul. Jag blev till en början lite besviken då jag trodde det skulle vara en dokumentär om fallet. Men när jag sedan accepterade att det var en fiktiv berättelse så var det en bra och spännande "deckare" baserad på fallet.
Boken är mycket riktigt spekulativ men eftersom ingen vet (förutom mördaren) så finns det ju inte mycket att tillgå (ja, jag utgår från att han är mördad).
Jag ska inte avslöja för mycket här för den som vill läsa boken men där finns en hel del intressanta saker som jag inte visste, om det sedan är fiktion eller verklighet vet jag ej.

Själv är jag ganska övertygad om att den där Pierre Beckman är skyldig. I boken framstår han också som ganska suspekt.
Något som jag själv fått reda på omvägar och som inte framgår i boken är att denne Pierre Beckman efter Carl-Erik Björkegrens försvinnande, plötsligt hade väldigt mycket pengar och också skröt om det. Bland annat en stor dyr merca. En butler tjänar väl inte så mycket?

Var sedan Pierre Beckman blev av är en annan gåta. Kanske föll han på eget grepp?
Intressant. Vet du om denne Pierre Beckman ens lever i dag?
Har du mer persondatauppgifter på honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in