2015-02-10, 19:57
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuna77
Du menar alltså att man kan skriva vadosmhelst då på flashback? Blir intressant se ditt svar på detta

Vadsomhelst kan man inte skriva på FB, det modereras och det vet du. Personligen är jag inte för tex peddo-forat. Det finns regler, dessa har även skärpts..

Men det är ett pris jag betalar för att vara medlem här.

Själv då ?

Du syns att det är ok att Jan Helin med lakejer agerar åsikts-polis/åklagare och domstol med offentlig outing för åsikter ?
(på ett anonymt forum)

Samtidigt som man sopar under mattan med andra obehagliga sanningar, inte bara det.., man medvetet direkt ljuger sina läsare upp i ögonen.

Ser fram emot ert svar.
Citera
2015-02-10, 19:58
Medlem
Aftonbladet kommer byta chefredaktör inom kort. Jan Helin har gjort bort sig för sista gången.

En ledare med sådan dålig moralisk kompass kommer driva Aftonbladet i fördärvet.
Citera
2015-02-10, 19:58
Medlem
strawberrykings avatar
Hittade mig själv bland dom i dumpen som en god vän mejlade till mig.

Jag både besvärad över att rg lagrar mig vid mitt personnummer samt besvärad över att flashback inte tog kraft mot buggen som vart uppmärksammad före rg antagligen tog allt dom kunde komma åt..
Men aftonbladet ser det såklart som mysigt, att få mosa ner folk som tycker olikt dom och få skapa lite runt rubriker.

Detta trots deras slogan "vi gillar olika".
Citera
2015-02-10, 20:00
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Bra inlägg. Jag skulle t.o.m. vilja sträcka mig till att det här är något eftersträvansvärt, även om några tidningar, journalister och näthatare offras i processen.

Det s.k. mediakriget har nu nått fotsoldaterna. "Vanliga" flashbackare och lägre stående opinionshjon i blaskorna börjar nu battla på allvar. Spänningen och polariseringen har byggts upp till en kritisk nivå, och en urladdning måste ske.

Det här har ingenting med "ljugmedias" dödsryckningar att göra. Flashback och Aftonbladet konkurrerar inte ens med varandra, tvärtom så gynnar de båda varandra.
Citera
2015-02-10, 20:01
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykokanin
Det blodet ska jag gladeligen slicka i mig som om det vore saft!

Jag kan inte fatta hur dom kan utlova att släppa mer snask och sen bara bajsa rakt i ansiktet på läsarna?

Och hur kan det här vara dom mest profilstarka av 40 000 användare?

Det finns inte så mycket smaskigt, börjar dom systematiskt kontakta privatpersoner pga det dom skriver..

då får du slicka blod i många år framåt kan jag garantera.
Citera
2015-02-10, 20:01
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vorki
Aftonbladet kommer byta chefredaktör inom kort. Jan Helin har gjort bort sig för sista gången.

En ledare med sådan dålig moralisk kompass kommer driva Aftonbladet i fördärvet.

Tvärtom. Detta är ju en succe. Redan.
Citera
2015-02-10, 20:02
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Det kan jag förklara ja. Man måste nämligen vara 18 för att vara medlem på flashback, är man under detta ska man hålla sig härifrån. Dessutom är det ingen som tvingar någon att sitta och läsa i trådar på flashback. Gillar man inte diskussionerna som för på I & I till exempel, så är det bara att strunta i att gå in där och hålla sig till fotbollsdelen. Jag anser helt enkelt inte att man bli uthängd och kränkt på något kollektivt sätt på nätet. Det skulle vara om man per automatik alltid tvingades in i FB trådar vid uppstart av sitt internet, endast då kan man hävda att man läst påhopp utan ens medgivande.

Gäller inte det aftonbladet också?
Om du inte läser aftonbladet så borde det ju inte vara något problem om de hänger ut dig med dina anonyma åsikter?

Ingen tvingar ju in dig på aftonbladet?

Ett Problem jag kan se komma hända är detta.

En person nämns på Flashback som misstänk pedofil. Personen hängs ut med Facebook. Folk börjat snacka. Personen är stämplad som pedofil även om han inte gjort något förutom att existerat.

Samma med aftonbladets uthängning. Flashbackare kan ju sluta läsa aftonbladet så spelar det ju ingen roll vad dom skriver. Ändra tills personer runt dig som läst aftonbladet undrar vad fan du håller på med.

Nej det håller inte..

Endera har vi yttrandefrihet eller så har vi det inte. Endera har vi fri press eller så har vi det inte..

Samma ska gälla alla..
Citera
2015-02-10, 20:03
Medlem
RobieBwois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vorki

Jag tror tyvärr han får stanna. Jag känner inte tönten men han verkar vara en rejäl rövslickare.
Citera
2015-02-10, 20:04
Medlem
WSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeimine
Eftersom nästan alla verkar vara ense om att aftonbladet gör/gjort fel; kan vi som svenska medborgare göra något effektivt åt det (inom lagens ramar)?

Bojkott känns inte så effektivt eftersom det ifs krävs att folk slutar köpa deras tidning. Då måste vi nå ut till dem som inte använder flashback och berätta om vad som händer. Är det bästa alternativet att skriva insändare till lokalpressen eller finns det andra alternativ?

Maila till politiker, de ska ju representera folket så de ska väl lyssna om tillräckligt många mailar?

Inte på långa vägar. Varenda kvinna jag känner tycker det är underbart när någons dåliga "människosyn" avslöjas.
Citera
2015-02-10, 20:04
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Jag hoppas de hänger ut fel person en vacker dag. En Svensk Breivik som gör sitt första hembesök hos Jan Helin.

Det är bara en tidsfråga. Polariseringen och hatet växer och man kan nästan känna hur det kokar på sina håll. Det kommer bli mycket värre innan det blir bättre.
Citera
2015-02-10, 20:05
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nimi
http://www.friatider.se/vald-ar-sa-javla-roligt-mot-mannen-bakom-researchgruppen

AB har valt att samarbeta med yrkeskriminella som har stulit information för att sälja det vidare. Och AB har betalat. Häleri skulle jag vilja kalla det för.

Jaha nu hängs det ut till höger också. Då är ju alla handskar kastade?

Trodde inte högern skulle sjunka till aftonbladets nivå
Citera
2015-02-10, 20:07
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Det är bara en tidsfråga. Polariseringen och hatet växer och man kan nästan känna hur det kokar på sina håll. Det kommer bli mycket värre innan det blir bättre.
Knivar vässas, allianser byggs och pakter ingås. Kommer freden till slut att förgås?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in