Citat:
Ursprungligen postat av
Vimes76
Det kan jag förklara ja. Man måste nämligen vara 18 för att vara medlem på flashback, är man under detta ska man hålla sig härifrån. Dessutom är det ingen som tvingar någon att sitta och läsa i trådar på flashback. Gillar man inte diskussionerna som för på I & I till exempel, så är det bara att strunta i att gå in där och hålla sig till fotbollsdelen. Jag anser helt enkelt inte att man bli uthängd och kränkt på något kollektivt sätt på nätet. Det skulle vara om man per automatik alltid tvingades in i FB trådar vid uppstart av sitt internet, endast då kan man hävda att man läst påhopp utan ens medgivande.
Gäller inte det aftonbladet också?
Om du inte läser aftonbladet så borde det ju inte vara något problem om de hänger ut dig med dina anonyma åsikter?
Ingen tvingar ju in dig på aftonbladet?
Ett Problem jag kan se komma hända är detta.
En person nämns på Flashback som misstänk pedofil. Personen hängs ut med Facebook. Folk börjat snacka. Personen är stämplad som pedofil även om han inte gjort något förutom att existerat.
Samma med aftonbladets uthängning. Flashbackare kan ju sluta läsa aftonbladet så spelar det ju ingen roll vad dom skriver. Ändra tills personer runt dig som läst aftonbladet undrar vad fan du håller på med.
Nej det håller inte..
Endera har vi yttrandefrihet eller så har vi det inte. Endera har vi fri press eller så har vi det inte..
Samma ska gälla alla..