2015-02-10, 19:33
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
I dagens Sverige är det för många liktydigt med att tvinga vissa till tystnad. Se på hur det gick för Marcus Birro till exempel. Givetvis gör sånt här att folk som har något att förlora tvekar att uttrycka sina åsikter även på ett anonymt forum.

Det gör det öht inte. Att folk tvekar i normala sammanhang, som vid middagsbordet eller på arbetsplatsen kan jag köpa, men folk kommer inte sluta för att några få blir avslöjade. Folk slutar inte flyga för att ett flygplan störtar, några kanske gör det men inte folk i allmänhet. Beroende på hur länge AB driver det här så är "otryggheten" som folk känner borta om en vecka och allting är som det var innan. Det här är ett dagssländefenomen, det är inte tänkt att bestå.
Citera
2015-02-10, 19:34
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jok3r
Nej, det är sant. Det är bra att Aftonbladet inte outat läkaren då han inte är någon politiker.
Johan Ankar, eller vad tönten i bild hette, är det däremot helt rätt att skärskåda och blotta. Fjanten är rökt nu. Det är slut med wannabe-Hitlern. Nu kan han se fram emot en karriär som kuksugare på Malmskillnadsgatan.
Är du medveten om att du kan åka dit för förolämpning för uttalanden som detta?
Du kanske skall hålla tummarna för att dom inte ger sig på andra än dom som gjort sig skyldiga till hets mot folkgrupp.
Citera
2015-02-10, 19:34
Medlem
http://www.friatider.se/vald-ar-sa-javla-roligt-mot-mannen-bakom-researchgruppen

AB har valt att samarbeta med yrkeskriminella som har stulit information för att sälja det vidare. Och AB har betalat. Häleri skulle jag vilja kalla det för.
Citera
2015-02-10, 19:35
Medlem
Dragnarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Fel, internet har så gott som varje hushåll idag i Sverige, med undantag för ex. antal 100 åriga söta russin på nått seniorboende nånstans.
Vi spenderar betydligt mer tid på internet idag än vad vi ex. umgås fysiskt med vänner, så kanske ska vi vända på behovet? otillåtet kränka hudfärger, kön etc. på internet men helt ok på festen?

Håll dig till facebook tack, det är där du hör hemma tillsammans med alla andra rövvåldtagna fjortisar.
När man ger sig in på internet så måste man förstå att man inte längre är kopplad till det verkliga livet, det är som att hoppa in i kaninhålet och då måste man vara beredd på de mest underliga ting. Ska man börja styra och ställa blir du bara klassad som en utböling och folk kommer att hata dig.
Citera
2015-02-10, 19:35
Medlem
Vindhlers avatar
Välformulerad krönika angående Aftonbladets sinnessjuka hyckleri:

http://www.friatider.se/ett-farligt-hyckleri

Citat:
[...]
Det började med Bonniers uthängningar av Disqus-användare i Expressen, fortsatte med Stenbecks satsning på "Trolljägarna" i TV3 och fortsätter nu med att Schibsted-ägda Aftonbladet konfronterar anonyma användare på det hackade webbforumet Flashback.

Möjligheten att skandalisera och hänga ut privatpersoner som gjort olämpliga saker kom inte med internet. Den möjligheten har vi tidningar haft lika länge som det funnits just tidningar. Men för inte alltför länge sedan ägnade sig de flesta av oss åt att granska makten. Inte åt att agera polis, åklagare, domare och bödel gentemot enskilda.

Aftonbladet skriver hycklande idag om hur Flashback möjligen kan ha inspirerat en ung man att begå självmord för några år sedan. Vad man inte skriver är att journalisten Robert Aschberg under samma tid lyckades hetsa en förståndshandikappad ung man att ta sitt eget liv genom att hänga ut honom med namn och bild som grovt kriminell i TV4. Och i förra veckan tog en sverigedemokratisk lokalpolitiker sitt liv efter att ha blivit uthängd i och skandaliserad av Expressen.

När det gäller att sprida förtal och att ägna sig åt karaktärsmord är det snarare de två största kvällstidningarna som tillsammans ställer till större skada för enskilda människor än det i sammanhanget relativt harmlösa Flashback.

Dessutom genomsyras mediernas "rättsskipning" av ett enögt vänsterperspektiv. Man bedriver alltid en jakt på "rasister" som anses ha uttryckt sig olämpligt. Rena vänsterextremister, som till exempel Martin Fredriksson på Researchgruppen, granskas inte. Till skillnad från en tjänsteman som råkat skriva "neger" på Flashback kommer den dråpdömde syndikalisten Jacques Wallners namn aldrig att publiceras i något negativt sammanhang i någon tidning. Den senare jobbar – trots att han är dömd för att ha huggit ihjäl en meningsmotståndare med fem knivhugg – för närvarande som motorredaktör på Dagens Nyheter.

Intresset för så kallat "näthat" är lika selektivt. Intresset svalnar snabbt när det är antirasister, feminister eller liknande grupperingar som står för hatet. Vad skrev Aftonbladet när Lucas Hertzman förra året näthatades av feminister tills han valde att ta sitt liv? Då var hatet plötsligt inte lika intressant att granska längre.
[...]
Citera
2015-02-10, 19:36
Bannlyst
Hehe, kom bara. Så ska ni få smaka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Är du medveten om att du kan åka dit för förolämpning för uttalanden som detta?
Du kanske skall hålla tummarna för att dom inte ger sig på andra än dom som gjort sig skyldiga till hets mot folkgrupp.

Juristen kommer det gå bra för så länge han håller sig borta från Sverige.
Citera
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syscrash
Man ska inte få yttra sig negativt mot regimen för då är det haaaat...

Har Noll övers för aftonbladet, men dom har ju hängt ut personer som sagt rasistiska och hatiska saker. Inte regimkritiker per se..
Citera
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cunthunter
Jag måste fråga er som gör anspråk på rätten till yttrandefrihet och åsiktsfrihet.

Är ni beredda att ha åsiktsfrihet 100% ?

Åsikts- och informationsfriheten ska vara total. Yttrandefriheten kan begränsas i vissa fall, men efter extremt noga överväganden. Inte för att förhindra att folk känner sig sårade, ledsna eller kränkta.

Citat:
Att ett företag själv kan välja om hen vill anställa eller sparka en människa pga ras, etnicitet eller åsikter?

Självklart. Företagaren avgör på vem eller på vad han vill spendera eller investera sina egna pengar.

Citat:
I en utopi hade alla fått säga exakt vad dom ville utan att behöva utstå hot eller våld.

Men i samma yttrandefrihet och åsiktsfrihet så finns ju företag som vill tjäna pengar. De som vill tjäna pengar kommer vilja ha en globalistisk och multikulturellt företag (för där tjänar man såklart mest) Dessa företag har ju också en åsikt och då hade nog ändå majoriteten av alla större företag valt att inte ta in rasister som kan skada ens rykte bland icke rasister (majoriteten + icke vita)

Absolut, kör på. Företaget kommer däremot, i en sund och fri marknad, sannolikt att gå i konkurs då de på ickemeriterande grunder väljer bort kompetens och potentiella kunder, vilket innebär potentiell förlust av marknadsandelar.

Citat:
Samma med tidningar. Eftersom det finns många fler antirasister och icke vita i Sverige så hade ju dessa medier varit de största och haft mest spridning..

En förutsättning är att inget statligt stöd delas ut till sådana organisationer, och att de inte tilldelas grundlagsfästa rättigheter som andra inte har.

Din estimerade fördelning av åsikter i svenska samhället ger jag inte mycket för, för övrigt. Antalet "renläriga antirasister", dvs fanatiska vänsterextremister, är skrämmande få till antalet. Men de skriker högt och har de senaste decennierna haft momentum. Det säger däremot inget om antalet.

Citat:
Då är vi ju tillbaka på ruta ett där rasister och regim-kritiker känner sig kränkta och behöver föra sina icke korrekt åsikter anonymt.

Med yttrandefrihet måste givetvis rätten att vara anonym även finnas.

Citat:
Vad jag hade föreslagit är att alla som vill ha yttrandefrihet på riktigt faktist tar på sig storpojke byxorna och börjar sprida sitt budskap officiellt..

Absolut, det håller jag med om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Wow sicken, anonym, tuffing du är

Hahah eller hur, jag tycker det är fantastiskt att anonyma internethatare nu tror att Jan Helin inte vågar gå igenom city.....Jan Helin bör vara mycket rädd, om han är rädd för att bli kallad för rasistiska glåpord
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Svenskt medieklimat är väl hur normalt som helst.
Du kan inte mena allvar eller så har absolut noll koll på hur det ser ut i utlandet.

Citat:
Och, nej, alla tidningar driver inte samma agenda.
I stort sett så är media enat i sitt invandringspolitiska ställningstagande. Återigen så är du svår att ta på allvar.
Citera
2015-02-10, 19:37
Medlem
Europes avatar
Om det här hade varit för 3-4 år sedan, så hade jag blivit väldigt upprörd och orolig, men jag måste erkänna att jag inte alls känner så idag. Tvärtom, så känns det här som bara en naturlig del av ljugmedias dödsryckningar och i den mån det kommer att ha någon reell påverkan, så undrar jag om det här inte snarare kommer att visa sig bli något högst negativt och besvärande för svensk ljugmedia, svenska regimen och möjligtvis även för de judiska organisationerna med sina anlitade vänsterextrema våldsbrottslingar som ligger bakom åsiktsregistreringarna och förföljelserna av medborgarna.

Jag är den första att erkänna att jag inte egentligen kan ange några väldigt konkreta anledningar till att verkligen uppfatta det annorlunda än för 3-4 år sedan, så kanske är jag ute och cyklar? Jag är förvisso medveten om att den generella utvecklingen de senaste åren spelar in, som t.ex. att svensk ljugmedia har allt mer frenetiskt fått slakta sina redaktion i en uppenbar utveckling av gammelmedias död (till skillnad från när denna utvecklingen förvisso förutsågs, men de konkreta tecknen på det ännu inte syntes lika klart). Likaså att grannländer har börjat allt mer diskutera både bristen på demokrati och yttrandefrihet i Sverige och att den helt världsunika politik svenska regimen bedriver leder landet mot en katastrof (till skillnad när denna diskussion endast existerade inom Sveriges gränser i det fördolda, t.ex. mellan anonyma användare på Flashback forum, då de människor som har sagt något om det offentligt har ofta utsatts för både öppna och dolda repressalier från makten). Ytterligare ett plus till det förrnämnda är så klart att de problem som har nämnts nu börjar bli så akuta att man allt oftare t.o.m. nämner de från regimhåll och därmed även inom ljugmedia, trots att när vanliga medborgare har sagt/skrivit exakt samma sak under alla dessa år, så har de utsatts för förföljelse och repressalier från regimens och ljugmedias håll. Redan innan detta har de statligt pådrivna ideologierna och lögnerna fått problem att upprätthålla konsensus kring sin absoluta sanningar, som t.ex. den svenska "pedagogiken", en helt ideologisk produktion utan koppling till vetenskap, när allt från PISA-resultaten till uteslutandet av Sverige från det gemensamma europeiska samarbetet kring kvalitetsgranskning av högre utbildning sticker många i ögonen. Efter valet 2014 har det utan tvekan blivit ännu svårare för Sjuklövern, den svenska enpartistaten, att upprätthålla illusionen av att vara 7 "olika" partier, trots det redan från första början uppenbart märkliga med att 7 olika partier på samhällsområde efter samhällsområde skulle bedriva exakt samma helt världsunika politik som inte bedrivs av någon annan regering på jorden, när man blev tvungna att genomföra DÖ.

Jag antar att allt ovanstående - samt väldigt mycket mer - har gett mig intrycket av att den svenska regimens fuskbygge av en påstådd demokratisk och rättsäker stat, samt den totalitära kontrollen över all information och medborgarnas verklighetsuppfattning, håller på att luckras upp påtagligt. Första och avgörande steget var så klart svenska statens förlorade kontroll av i stort sett all informationspridning i det svenska samhället, samt inte minst internets intåg. Dock har denna andningshål i första hand riktat sig till en liten minoritet som äger en begåvning över en viss nivå och har intresset att själva aktivt söka kunskap.

Sedan denna utveckling från början av 1990-talet, så har regimen kompenserat det med att politisera myndigheterna ytterligare, inte minst när det gäller samhällsforskning och högre utbildning, samt gjort sitt bästa för att rensa ut kunskap och vetenskapligt tänkande - de grundläggande verktygen som krävs för att kunna ifrågasätta regimpropaganda och göra egna kritiska bedömningar - från hela det svenska utbildningssystemet. Likaså har man infört allt fler förbud och hårdare straff för att uttrycka tankar, åsikter, skämt, konst, uppfattningar, värderingar och sprida information som går emot den världsbild som svenskarna erhåller från den politiska eliten. Jag är väl knappast ensam (bland de som har kunnat följa svensk ljugmedia under hela denna tid) att tonen i de offentliga propagandarören har blivit alltmer rabiat, den intellektuella nivån allt lägre och inte minst "granskningen" av, och hatkampanjerna mot, alla medborgare som anger något som inte går ihop med regimens angivna världsbild har blivit allt mer rigorös.

Men som sagt, rent intuitivt har jag känslan av att de här sista desperata försöken att använda ljugmedias sista dagar till att jaga ifatt och bestraffa alla regim- och systemkritiker och oliktänkande kommer att slå tillbaka mot förtryckarna själva. Dock är jag den första att anse att det är tvivelaktigt att tillskriva "en magkänsla" något sanningsvärde, så kanske har jag fel?

Edit: Som exempel kan jag nämna att jag är den enda som överhuvudtaget verkar ha kommenterat hela den här grejen på mitt Facebookflöde (och jag skrev så klart positivt om Flashback och gav stöd till det svenska behovet att ha ett unikt forum där folk kan skriva fritt utan svenska statens inblandning). Min vänlista har en överrepresentation av PK-troende och vänstersvängda (jag är stockholmare och dessutom dominerar kvinnor helt min vänlista), men jag har inte sett nästan en endaste länk och angiven stöd till ljugmedias hetskampanjer under senaste månaden och jag har endast sett ett par inlägg som ger stöd till regimens propaganda. Som jämförelse har jag sett några av de mer vänsterextrema och PK-kramarna (faktiskt specifikt dessa, märkligt nog) ge sitt stöd till t.ex. krav på att ta medborgarskapet från IS-jihadister. Jämför det med att vi har en IS/ISIS-glorifierande islamist som minister och regimen vill belöna hemkommande IS-jihadister med bostad och jobb.
Senast redigerad av Europe 2015-02-10 kl. 20:04. Anledning: Edit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in