Citat:
Ursprungligen postat av
cunthunter
Jag måste fråga er som gör anspråk på rätten till yttrandefrihet och åsiktsfrihet.
Är ni beredda att ha åsiktsfrihet 100% ?
Åsikts- och informationsfriheten ska vara total. Yttrandefriheten kan begränsas i vissa fall, men efter
extremt noga överväganden.
Inte för att förhindra att folk känner sig sårade, ledsna eller kränkta.
Citat:
Att ett företag själv kan välja om hen vill anställa eller sparka en människa pga ras, etnicitet eller åsikter?
Självklart. Företagaren avgör på vem eller på vad han vill spendera eller investera sina egna pengar.
Citat:
I en utopi hade alla fått säga exakt vad dom ville utan att behöva utstå hot eller våld.
Men i samma yttrandefrihet och åsiktsfrihet så finns ju företag som vill tjäna pengar. De som vill tjäna pengar kommer vilja ha en globalistisk och multikulturellt företag (för där tjänar man såklart mest) Dessa företag har ju också en åsikt och då hade nog ändå majoriteten av alla större företag valt att inte ta in rasister som kan skada ens rykte bland icke rasister (majoriteten + icke vita)
Absolut, kör på. Företaget kommer däremot, i en sund och fri marknad, sannolikt att gå i konkurs då de på ickemeriterande grunder väljer bort kompetens och potentiella kunder, vilket innebär potentiell förlust av marknadsandelar.
Citat:
Samma med tidningar. Eftersom det finns många fler antirasister och icke vita i Sverige så hade ju dessa medier varit de största och haft mest spridning..
En förutsättning är att inget statligt stöd delas ut till sådana organisationer, och att de inte tilldelas grundlagsfästa rättigheter som andra inte har.
Din estimerade fördelning av åsikter i svenska samhället ger jag inte mycket för, för övrigt. Antalet "renläriga antirasister", dvs fanatiska vänsterextremister, är skrämmande få till antalet. Men de skriker högt och har de senaste decennierna haft momentum. Det säger däremot inget om antalet.
Citat:
Då är vi ju tillbaka på ruta ett där rasister och regim-kritiker känner sig kränkta och behöver föra sina icke korrekt åsikter anonymt.
Med yttrandefrihet måste givetvis rätten att vara anonym även finnas.
Citat:
Vad jag hade föreslagit är att alla som vill ha yttrandefrihet på riktigt faktist tar på sig storpojke byxorna och börjar sprida sitt budskap officiellt..
Absolut, det håller jag med om.